چرا ترامپ در شب حضور در عربستان دیر خوابید؟

راز جلسه ۴۵ دقیقه‌ای ترامپ با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس

ترامپ مقداری دیر به محل نشست سران خلیج‌فارس رسید و نشانه‌های خستگی از چهره او دیده می‌شود. صحبت وی با مهمانان محدود بود.

راز جلسه ۴۵ دقیقه‌ای ترامپ با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش ۸دی، به نقل از مشرق؛ روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی به بررسی حاشیه‌ها و نکات جالب نشست سران برگزار شده بین تعدادی از رهبران کشورهای عربی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ریاض پرداخت که دیروز برگزار شد.
یکی از نکات جالب این نشست این بود که شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و رئیس هیئت امارات در نشست مذکور به هیچ وجه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سخن نگفت. آنها نحوه نشستن خود را به گونه‌ای انتخاب کرده بودند که از یکدیگر دور باشند. شیخ تمیم در کنار فهد بن محمود رئیس هیئت عمان نشسته بود و شیخ بن زاید نیز در کنار امیر کویت و در سمت راست پادشاه عربستان نشسته بود. این موضوع نشان دهنده اختلافات روزافزون بین قطر و امارات است.
محمد بن نایف ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در حالی که روی یک کاناپه نشسته بودند در مراسم استقبال قبل از برپایی نشست سران هیچ توجهی نسبت به یکدیگر نداشتند و جز به ندرت با هم هیچ صحبتی نکردند. هر کدام از آنها متوجه طرف دیگری بودند و با مهمانان خلیجی صحبت می کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مقداری دیر به محل نشست سران خلیج‌فارس رسید و نشانه‌های خستگی از چهره او دیده می‌شود. صحبت وی با مهمانان محدود بود. در بخشی از مراسم صباح الاحمد امیر کویت که در سمت راست وی نشسته بود، به زبان انگلیسی با او مشغول صحبت شد.
دوربین‌های پخش مستقیم تلویزیون رژیم سعودی در تمام طول مدت روی پادشاه بحرین و پادشاه عربستان متمرکز شده بودند. شاه بحرین در سمت چپ شاه عربستان نشسته بود و امیر کویت نیز در سمت راست او قرار داشت. شیخ تمیم امیر قطر نیز مورد توجه ویژه تلویزیون عربستان بود، اتفاقی که در مورد محمد بن زائد ولیعهد امارات نیفتاد.
محمد بن نایف ولیعهد عربستان که مسئول برنامه‌های نشست کوتاه سران خلیج‌فارس با دونالد ترامپ بود، در صحبت خود با برخی رهبران میهمان ملاحظه کار بود. این موضوع به استثناء امیر قطر بود ، چرا که آنها دوستی مستحکمی با یکدیگر دارند.
نشست ترامپ با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۴۵ دقیقه پشت درهای بسته به طول انجامید و بنا به گزارش رسانه‌های خبری در این نشست موضوعات تروریسم و مقابله با نفوذ ایران مورد توجه قرار گرفت. البته به نظر می‌رسد برخی مسائل دیگر نظیر جنگ در یمن و توزیع نقش کشورهای حاضر در نشست نیز جایگاه متمایزی در این جلسه داشته است.

علاوه بر حاشیه‌های نشست مذکور ، نظرات و کامنت‌های مطرح شده از سوی مخاطبان این روزنامه عربی نیز قابل توجه است.
فردی با نام کاربری عمان نوشت: چرا این نشست فقط ۴۵ دقیقه طول کشیده است؟ به نظر من هیچ کس در این جلسه غیر از ترامپ صحبت نکرده و او دستورات را به بقیه داده و آنها سرخود را تکان دادند. اگر هر کدام از حاضران جلسه چند کلمه صحبت می‌کرد، این نشست دو ساعت طول می‌کشید. احمد یکی دیگر از کاربران نشست مذکور را به نشست سران قریش در شب هجرت پیامبر و برنامه ریزی آن ها برای کشتن حضرت محمد (ص) تشبیه کرد که نکات مهمی در آن نهفته است.
کاربری با عنوان منذر بنی هانی در این رابطه می‌نویسد: اگر به این شرایط رسیدیم و امت اسلام تا به حال بیدار نشده، پس کِی بیدار خواهد شد؟ عایف بعارینه در این رابطه نوشت که مهم این است که آقای ترامپ خسارت های خود را به صورت پیش پرداخت گرفته و گونی ها را با دلار پر کرده و در عین حال از بردگانش می خواهد پول بیشتری بدهند تا از آن ها حمایت کند.

فردی با نام کابری ابن الولید می نویسد: به نظر می‌رسد ترامپ شب دیر خوابیده و در حال مرور درس‌های خود در رابطه با نحوه نوشیدن قهوه بوده و دلارهایش را می شمرده است. مقدار دلارها به اندازه‌ای است که وی باید چندین شب بیدار بماند و با یک شب نمی توان آن‌ها را شمرد، به همین علت دیر به جلسه رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه