فریب نیم میلیون سپرده گذار؛

کلاهبرداری انتخاباتی بانک‌ مرکزی از سپرده‌گذاران کاسپین + عکس

در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، بانک مرکزی در دو اطلاعیه از پرداخت سپرده‌های مردم در موسسه کاسپین خبر داد.

کلاهبرداری انتخاباتی بانک‌ مرکزی از سپرده‌گذاران کاسپین + عکس

به گزارش ۸دی، به نقل از مشرق، در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، بانک مرکزی در دو اطلاعیه از پرداخت سپرده‌های مردم در موسسه کاسپین خبر داد؛ خبری که اکنون پس از پایان انتخابات، تبلیغاتی بودن آن هویدا شده است.

چهارشنبه هفته گذشته هم‌زمان با آخرین روز تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی از آغاز پرداخت سپرده های کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال در موسسه کاسپین خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اینکه از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده گذار تعاونی منحله فرشتگان حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زیر ۱۰۰ میلیون ریال دارند مقرر شد در مرحله اول برای اینکه سپرده گذاران خرد، زودتر تعیین تکلیف شوند از ۲۸ اردیبهشت ماه تا ۸ خرداد ماه سپرده این ۴۰۰ هزار نفر از طرف موسسه کاسپین تعیین تکلیف شود. با این تصمیم حدود ۸۷ درصد تعداد سپرده گذاران طی ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف و پرداخت می شوند.

اما این پایان کارهای تبلیغاتی بانک مرکزی نبود، بلکه روز پنجشنبه یعنی یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای دیگر از  آغاز تعیین تکلیف سپرده های تا مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال سپرده گذاران تعاونی فرشتگان توسط موسسه اعتباری کاسپین از ٩ خرداد خبر داد.

  این خبرها موجب خوشحالی سپرده‌گذاران کاسپین شد که بیش از یک سال است قربانی سوءمدیریت بانک مرکزی شده‌اند.

بدین ترتیب بانک مرکزی با این دو اطلاعیه تلاش کرد نزدیک به نیم میلیون نفری را که در موسسه کاسپین سپرده‌گذاری کرده و از نابسامانی‌های چند ماه اخیر به خشم درآمده‌ بودند، در آستانه روز انتخابات ریاست جمهوری به اقدام دولت یازدهم امیدوار کند.

اما با پایان انتخابات ریاست جمهوری و از روز شنبه این هفته، سپرده‌گذاران کاسپین با مراجعه به شعب این موسسه، مطلع شدند که آن اطلاعیه‌ها تا چه حد انتخاباتی بوده است.

از روز شنبه ۴۰۰ هزار سپرده‌گذار کاسپین با خوشبینی نسبت به وعده انتخاباتی بانک مرکزی، به شعب این موسسه مراجعه کردند اما متوجه شدند که خبری از پرداخت همه سپرده‌های آنها نیست.

این مسئله موجب اعتراض مجدد سپرده‌گذاران شد که حتی خبر آن را خبرگزاری دولتی ایرنا هم منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد اطلاعیه‌های آخر هفته گذشته بانک مرکزی، صرفا با نیت انتخاباتی و با ترس دولت از رای ندادن نیم میلیون نفر سپرده‌گذار بلاتکلیف کاسپین به روحانی بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه