نوجوان های سنگری که نماز اول وقت را به فوتبال ترجیح می دهند+ تصاویر

تیم فوتبالی در سنگر که در حین تمرین نماز جماعت میخوانند. این تیم علاوه بر کارهای فرهنگی که انجام می دهد توانست در دو مسابقه ای که تا به حال شرکت کرده است مقام کسب کند.

نوجوان های سنگری که نماز اول وقت را به فوتبال ترجیح می دهند+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از سنگرما، تیم های ورزشی مختلفی در بخش سنگر وجود دارد اما می خواهیم گزارشی از تیمی که متفاوت با تیم های دیگر ورزشی می باشد ارائه دهیم.
این تیم ورزشی در رشته فوتسال در رده نونهالان و نوجوانان فعالیت می کند و حدود سه سال است از زمان تشکیل شدنش می گذرد.
وارد سالن ورزشی انقلاب بخش سنگر شدیم دیدم یک تیمی در حال تمرین و بچه های تیم مورد نظر هم منتظر بودند که ساعت یازده شود تا با اجازه مربی وارد زمین شوند.
ساعت یازده شد و مربی اجازه داد تا بازیکنان وارد زمین شوند بازیکنان به آرامی وارد زمین شدند و در قسمتی از زمین جمع و منتظر بودند تا مربی حرفی بزند مربی نزد بازیکنان آمد و بلافاصله پس از گرفتن صلوات به بچه ها گفت به خاطر نزدیک بودن به اذان ظهر، صحبت های اول تمرین را حذف می کنم و سپس شروع به تمرین کردند.

footsall 12

 
بچه ها پس از گرم کردن و حرکات کششی، کارهای تاکتیکی که مربی به آنها می گفت را انجام می دادند، یک نشاط و آرامشی در تمرینات این تیم مشاهده می شد بچه ها با هم دوست بودند و به خاطر اشتباه یکدیگر را سرزنش نمی کردند.
ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه بود دیدیم که بازیکنان همگی به سمت سرویس بهداشتی و آب خوری سالن رفتند تنها زمانی بود که برای رفتن به بیرون از مربی خود شان اجازه نخواستند، جای تعجب بود که چه می خواهند انجام دهند، یکی دونفر از بازیکنان که داخل سالن بودند را صدا زدیم و پرسیدم شما چرا نرفتید گفتند چون ما وضو داریم و قبل از شروع تمرین وضو گرفته ایم پرسیدیم وضو برای چه؟؟؟ آن نوجوانان با قلب صاف خود و با کمی غرور گفت: ما در اینجا نماز می خوانیم آن هم به جماعت.
بچه ها همگی پس از وضو وارد زمین شدند و در محلی که همیشه در آن نماز می خواندند به صف ایستادند مربی این تیم دقایق کوتاه برای شان از احکام و اخلاق مداری و نقش رهبر در جامعه صحبت کرد و سپس به اقامه نماز مشغول شدند.
این تیم ورزشی بچه هایی از کانون فرهنگی حضرت قائم(عج) وپایگاه شهید امینی دهستان ویشکاننک می باشند و کاری را که انجام می دهند الگویی برای همه ورزشکاران و قهرمانان کشورمان شده است.
این بچه ها که روزهای پنج شنبه در سالن ورزشی انقلاب سنگر از ساعت ۱۱الی ۱۲:۳۰ وقت تمرینشان می باشد پس ازعقب کشیدن ساعت در شش ماهه دوم و مغایر بودن اذان با ساعت تمرین دست از تمرین برداشته و به اقامه نماز مشغول می شوند.

footsall 1
این عمل سرچشمه گرفته از دین ناب محمدی وتأسی ازسید وسالار شهیدان بوده است که این طور نوجوانانی که یک ساعت ونیم بیشتر وقت ندارند از بازی خود میزنند ومشغول این فریضه بزرگ الهی شدند.
در همین زمینه سراغ بازیکنان رفتیم تا بپرسیم چه انگیزه ای باعث شده است که این اقدام را انجام دهید:

footsall 2
حسین ادهمی دروازه بان این تیم از اهمیت نماز اول وقت در زندگی گفت و افزود: سفارش زیادی به نماز اول وقت آن هم به جماعت شده است و این فریضه هر چه اول وقت خوانده شود ثواب بیشتری خواهد داشت

 

footsall 6
وی در پاسخ به سئوال این که آیا کسی شما را اجبار کرده است به نماز گفت: اصلاً این طور نیست ما با علاقه خودمان می آییم، در این تیم خودمان هزینه می کنیم  وهیچ اجباری برای بودن در این تیم نیست. اگر کسی بخواهد ما را مجبور کند در این تیم نمی ماندیم، به خاطر صفا وصمیمت واخلاق مداری در این تیم هستیم.
محمد قربانپور کاپیتان این تیم فوتسال نیز خاطره ای از شهید همت نقل کرد و گفت: همسر شهید همت در خاطراتی از شهید همت نقل کرده است که روزی شهید همت از جبهه به خانه برگشت و لباسش همه خاکی بود دیدم به محض رسیدن رفت که نماز بخواند بهش گفتم  بیا دست وصورت خود را بشوی و پس از استراحت بعد نماز بخوان شهید همت گفت من به خاطر همین نماز با عجله آمدم خانه تا نمازم را اول وقت بخوانم.
وی ادامه داد: الگوی ما که بچه های پایگاه و کانون هستیم، همین شهدا هستند که حتی زمان جنگ نماز خود را ترک نکردند.
لازم به ذکر است که این تیم علاوه بر کارهای فرهنگی که انجام می دهد توانست در دو تورنمتی که تا به حال شرکت کرده است مقام کسب کند.

footsall 6

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شهید گمنام
دم شما گرم.
ناشناس
جناب آقایان 8 دی نیوز [...] یه مدت که بند کرده بودین به اون در سیاهکل و مدام ازش خبر می ذاشتین الان پناه بردین به سنگر ما. بد واستون. برای خودتون می گم. کلاس کاری تون میاد پایین.
در حاشیه