عادات ناسالم علت شیوع سرطان روده است

پزشکان تاکید کردند: سرطان روده در میان افرادی که سبک زندگی ناسالم را دنبال می‌کنند شایع‌تر است.

عادات ناسالم علت شیوع سرطان روده است

به گزارش ۸دی به نقل از ایسنا، سبک زندگی ناسالم همچون استعمال مواد دخانی و مصرف مواد الکلی می‌تواند به بروز انواع بیماری‌ها منجر شود.

متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، خوراکی‌های سالم‌تر مصرف می‌کنند و سیگار نمی‌کشند، کمتر احتمال دارد به سرطان روده یا پولیپ روده مبتلا شوند.

در این بررسی که اطلاعات مربوط به بیش از ۲۷ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفت مشخص شد کمتر از ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان، مقدار توصیه شده میوه، سبزی و غلات در روز را مصرف می‌کنند. علاوه بر این، حدود یک چهارم از این افراد حداقل مدت ۳۰ دقیقه و چهار نوبت در هفته ورزش می‌کنند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: سرطان روده بیماری قابل پیشگیری است. یافته‌های بدست آمده تاکید می‌کند که فاکتورهای اصلاح پذیر می‌تواند این خطر را تغییر دهد.

به گفته متخصصان آمریکایی افراد باید از سن ۵۰ سالگی تحت معاینات ابتلا به سرطان روده قرار گیرند و این معاینات تا سن ۷۵ سالگی به طور مرتب انجام شود. همچنین افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده یا پولیپ روده هستند باید معاینات را زودتر آغاز کنند که شامل مبتلایان به بیماری روده ملتهب یا افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه