فرماندار لاهیجان:

تجمعی در کار نبوده است/قانون انتخابات را بیشتر مطالعه کنند

فرماندار لاهیجان گفت: تخلفات انتخاباتی مطابق قانون بررسی می‌شود و نامزدهای معترض انتخابات باید قانون انتخابات را بیشتر مطالعه کنند.

تجمعی در کار نبوده است/قانون انتخابات را بیشتر مطالعه کنند

به گزارش ۸دی، سید محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار فارس در لاهیجان بااشاره به اعتراضات برخی داوطلبان شورای اسلامی شهر به نتیجه انتخابات در این شهرستان اظهار کرد: اجتماعی نبوده و اعتراضات به صورت مکتوب به فرمانداری ارائه شده که ما نیز مطابق قانون و برحسب وظیفه اعتراضات را بررسی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی درخواست‌های معترضان توسط هیئت اجرایی و هیئت نظارت بررسی می‌شود بیان کرد: این دست از اعتراضات مسئله عادی است و موارد اعتراضی آنان از قبیل خرید و فروش آرا و سایر موارد اعم از جرایم و تخلفات انتخاباتی مطابق قانون بررسی می‌شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه ما موارد اعتراضی را بر اساس مستندات بررسی می‌کنیم گفت: بنده موظف به بررسی موضوع هستم و صرف نوشتن خرید و فروش بر روی کاغذ ملاک نبوده و این افراد باید قانون انتخابات را بیشتر مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات را تیمی به نام هیئت اجرایی برگزار می‌کند گفت: یکی از قوانین خوب در انتخابات ما حضور منتخبین و معتمدین مردم در قالب هیئت اجرایی است که با ورود تشکلی به نام ناظر انتخابات روند برگزاری انتخابات انجام‌ می‌شود.

احمدی در پاسخ به تأثیر احتمالی استعفای هیئت نظارت اولیه بر اعتراض داوطلبان بیان کرد: این موضوع را خود هیئت نظارت جدید باید پاسخگو باشد و بنده این حرف را برای نخستین بار است که می‌شنوم و مرجعی نیستم که به جای آن‌ها صحبت کنم بلکه هیئت نظارت بر اساس قانون باید بر کار ما نظارت کند.

به گزارش فارس شب گذشته تعدادی از داوطلبان و طرفدارن کاندیدای شورای اسلامی شهر لاهیجان با حضور در مسجد جامع و اطراف آن در دیدار با بازرس ویژه انتخابات لاهیجان مراتب اعتراض خود را نسبت به آنچه که خرید و فروش رأی می‌نامیدند اعلام کردند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه