از روی کار آمدن افرادی در آستارا که کوچکترین اعتقادی به نظام اسلامی ندارند جلوگیری شود

خطیب جمعه آستارا، حجت الاسلام حافظ نیا گفت: از روی کار آمدن افراد فاقد وجه صلاحیت در شهرستان آستارا که کوچکترین اعتقادی به نظام اسلامی ندارند جلوگیری شود/مردم با هوشیاری عملکرد ادارات را رصد و دنبال می کنند.

از روی کار آمدن افرادی در آستارا که کوچکترین اعتقادی به نظام اسلامی ندارند جلوگیری شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستارا خبر، حجت الاسلام حافظ نیا در نماز جمعه آستارا اظهار کرد: اگر انسان با تقوا باشد راه نفوذ شیطان را برخود می بندد.انسان متقی کسی است که شیطان اور را از مسیر حق منحرف ننماید.

وی ادامه داد:ریسمان فریب و نیرنگ شیطان جز با پیروی از دستورات الهی پاره نمی شود.

امام جمعه آستارا یکی از ویژگی های انسان متقی را توکل به پروردگار متعال عنوان کرد که با شنیدن نام خداوند خشوع و خضوع را بر جای می آورند،پس توکل مانع نفوذ شیطان است.

وی افزود:دومین کسی که شیطان در وجود او راه ندارد انسان دائم الذکر به اسماء مقدس الهی است.اگر در هر موقعیتی و مسئولیتی خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند گناه نکرده و جامعه آباد خواهد داشت.

حجت الاسلام حافظ نیا گفت:بر طبق روایت از امام حسن مجتبی(ع) اگر چیزی را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند و اگر چیزی برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند.

وی صبر را سومین عامل بازدارنده از نفوذ شیطان دانست و افزود:صبر و بردباری در برابر مصائب و مشکلات از خصوصیات انسان های متقی است.

خطیب جمعه آستارا رضایت به رضای الهی را عامل چهارم تقرب الهی و دوری شیطان از انسان عنوان و افزود:همواره از خداوند طلب رزق و خیر نمایید و در عین حال راضی و شاکر باشید.

حجت الاسلام حافظ نیا با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اظهار داشت:فردا مصادف با بازگشت امام راحل(ره) به میهن اسلامی و آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب است.

وی ادامه داد:ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلابی کرد که سبب بیداری کشورهای اسلامی و جهان شد که امروز شاهد آن می باشیم و این؛محقق شدن فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر ما انقلاب خود را صادر خواهیم کرد می باشد.

امام جمعه آستارا گفت:علی رغم ظلم ها و جفاهای دنیای نیرنگ علیه ایران،فرزندان ایران اسلامی هر روز افتخارات جدیدی کسب می کنند و آرمانهای امام راحل(ره) و بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در دنیا از جایگاه ایدئولوژیکی و فکری ویژه ای برخوردار است.

وی ابراز امیدواری کرد جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در همه مناطق و مساجد شهرستان آستارا با شکوه و عظمت خاصی برگزار گردد.

حجت الاسلام حافظ نیا در اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری ایران عنوان کرد:امروز به برکت خون شهداء ایران اسلامی در ساخت انواع ماهواره از کشورهای پیشرو در عرصه فضایی است.

وی افزود:دانش ساخت و پرتاب ماهواره با اهداف و کاربرد خاص دشمنان را به هراس انداخته است.

امام جمعه آستارا گفت: روز سرطان در پیش رو است که از خداوند متعال برای همه مرضای اسلام طلب شفاء و تندرستی داریم.

وی ادامه داد:با تجدید نظر در زندگی و رعایت برخی اصول می توان از میزان این بیماری کاست و در این زمینه پیشگیری کرد.

امام جمعه آستارا تاکید کرد:۳۰ درصد انواع سرطان ها ناشی از مصرف دخانیات است لذا مراجع تقلید عظام آن را شرعا حرام اعلام کرده اند.

وی مصرف غذاهای چرب،فست فودها،ساندویچ،چیپس و پفک،آفتاب شدید،عدم ورزش و مصرف مشروبات الکلی را از دیگر عوامل عمده ابتلای انسان به بیماری سرطان ذکر کرد.

خطیب جمعه آستارا افزود:برخی پزشکان مشروبات الکی تجویز می کنند که نجس و زایل کننده عقل است و خدا در نجاست شفا قرار نداده است و در صورت مصرف نیز باعث بروز بیماری های سرطانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از عالمان و محدثان جهان اسلام و صحابه چهار امام معصوم(ع) بودند گفت:این عالم ربانی مورد تایید امام هادی(ع) و رابط بین مردم و ائمه اطهار بودند.

حجت الاسلام حافظ نیا با این عنوان که زیارت ایشان ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء را دارد از پیروان و عاشقان آن حضرت خواست از زیارت این سید بزرگوار بی نصیب نمانند.

وی خاطر نشان کرد:۱۶ بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمان امام(ره) در سال ۶۶ است.

امام جمعه آستارا با اشاره به این موضوع که از مهمترین وظایف این نهاد انقلابی میانجیگری بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است گفت:مقام معظم رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام را به انجام وظیفه بدون در نظر گرفتن فکرها و علایق سیاسی حزبی توصیه کرده اند.

حجت الاسلام حافظ نیا آخرین موضوع بحث خود را عزل و نصب های شهرستان آستار عنوان نمود و ادامه داد: این انتصابات و عزل ها امری اداری است که همواره بوده است.

وی در سفارش به افراد دخیل در این روند بر لزوم استفاده از نیروهای ارزشی و انقلابی تاکید کرد و افزود: از ورود افراد ظاهر ساز فاقد وجه صلاحیت و کسانی که کوچکترین اعتقادی به نظام اسلامی ندارند در مناصب مختلف جلوگیری نمایند.

امام جمعه آستارا با این عنوان که امروز دشمن با شعار ولایت به جنگ ولایت آمده است ادامه داد:عزل و نصب ها در قالب ساختار اداری و به دور از هرگونه فشار های جناحی،شخصی و سلیقه ای و بر اساس مصالح شهرستان و نظام باشد.

وی گفت:مردم با هوشیاری شاهد بر عملکرد ادارات بوده و امورات را رصد و دنبال می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه