سخنگوی شورای نگهبان گفت:

نظر شورای نگهبان درباره تخلفات انتخابات تا ۹ خرداد اعلام می‌شود

کدخدایی گفت: گزارش‌های متعددی نسبت به تخلفات صورت گرفته در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای نگهبان ارسال شده است.

نظر شورای نگهبان درباره تخلفات انتخابات تا ۹ خرداد اعلام می‌شود
به گزارش ۸دی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به روند بررسی شکایت‌ها و اعتراضات انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: فعلا این شکایت‌ها به کارشناسان شوراى نگهبان  ارجاع شده است و منتظر بررسی کارشناسان هستیم تا آنها نیزبا دفاتر و هیئت‌هاى نظارت استانى پیگیرى کنند و گزارش آن را به شوراى نگهبان اعلام کنند.
وى افزود: تاکنون گزارش‌های متعددی نسبت به تخلفات صورت گرفته در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای نگهبان ارسال شده است که در یکی از جلسات این شورا، این گزارشات را بررسی خواهیم کرد.
کدخدایی با اشاره به اعلام نظر اعضاى شوراى نگهبان گفت: اعضای شورا باید نظر نهایی خود را پیرامون صحت انتخابات اعلام کنند و شورای نگهبان باید تا تاریخ ٩ خرداد نظر خود را درباره گزارشات تخلفات انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کند.سخنگوى شوراى نگهبان با بیان اینکه گزارشات متعددى به شوراى نگهبان ارسال شده تصریح کرد: خوشبختانه تخلفات جزئی بوده و تخلف مهمی که نیاز به متوقف کردن روند انتخابات داشته باشد، رخ نداده است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین در مورد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در برخی حوزه‌ها گفت: شورای نگهبان مدافع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک است، اما در این دوره به صورت کامل انجام نگرفت، چرا که مشکلاتی  در بخش احراز هویت وجود داشت، ما اعتقاد داریم انتخابات الکترونیک باید به صورت آزمایشی و فقط در برخی مناطق انجام شود تا  مشکلات آن برطرف شود و شورای نگهبان نه تنها مخالفتی ندارد بلکه مدعی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه