فرمانده سپاه قدس گیلان تشریح کرد؛

ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد ماه در گیلان / ۲۶۲ شهید آزادسازی خرمشهر گیلانی هستند

فرمانده سپاه قدس گیلان برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در استان را تشریح کرد.

ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد ماه در گیلان / ۲۶۲ شهید آزادسازی خرمشهر گیلانی هستند

به گزارش هشت دی، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های سوم خرداد روز مقاومت و  آزادسازی خرمشهر در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان اظهار داشت: پیشاپیش خدای را از بابت حماسه بینظیر مردم در مشارکت بالای ۷۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سپاسگزاریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اوج تضارب آرا این انتخابات برگزار شد تصریح کرد: برای منتخبین شهر و روستا و ریاست جمهوری آرزوی موفقیت داریم.

وی در خصوص حماسه سوم خرداد گفت: خرمشهر شهر ۳۶ میلیونی معروف بود چرا که همه ی دلها برای آزاد سازی این شهر می تپید، خرمشهر ۴ بار مورد اشغال قرار گرفت، ۲۰ ماه اشغال رژیم بعث به طول انجامید اما اینبار با درایت امام و خون شهدا خرمشهر با عزت آزاد شد.

عبدالله پور با اشاره به تقوایی که موجب آزاد سازی خرمشهر شد مطرح کرد: ما ۲۶۲ شهید از استان گیلان در این عملیات داریم، از هر ۲۳ شهید این عملیات یک نفر گیلانی بود.

وی افزود: در این عملیات ۱۹ هزار اسیر از عراق گرفتیم و بیش از ۵۳ هواپیمای دشمن را از بین بردیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اظهارات رژیم عراق در خصوص سرعت باورنکردنی ایرانی ها در پیشبرد عملیات گفت: عراقی ها توان جنگیدن را از دست داده بودند و ایرانی ها ۲۴ شبانه روز در این دشت خوزستان یک نفس جنگیدند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرده است اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، یک ملت وقتی به خود متکی شد و مومن شد در همه میدان ها پیروزی او قطعی است درس خرمشهر برای ما این است و ملت ایران نباید ایم درس را فراموش کنند.

عبدالله پور با اشاره به برنامه های سپاه در این ایام گفت: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در سوم خرداد در سپاه قدس گیلان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم شهدای عملیات بیت المقدس با محوریت شهیدان دانا و حق وردیان با مسیولیت سپاه ناحیه مرکزی رشت در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه های نماز جمعه افزود: همچنین رزمندگان دفاع مقدس نیز پیش از خطبه های نمازجمعه سخنرانی خواهند کرد.

وی تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه های سپاه دانست و تصریح کرد: فضاسازی فرهنگی در حوزه های مقاومت و فضای عمومی شهرها از دیگر برنامه ها خواهد بود، همچنین۹۷ واحد مسکونی مددجویان در راستای همان ۱۰۰۰ واحد در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار میگیرد.

عبدالله پور با اشاره به افتتاح ۲۴ پروژه ساختمانی اعم از ساختمان های ورزشی در این ایام خاطر نشان کرد: تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور در روز پنجشنبه همزمان با گلباران گلزار شهدا برگزار می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی یادآور شد: اجرای مسابقات ورزشی در سطح پایگاهها، مسابقات ورزشی قهرمانی استان، پیاده روی و کوهنوردی نیز در این ایام برگزار خواهد شد.

عبدالله پور با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از ۴۰۰ زن رزمنده دارد گفت: گردهمایی خواهران رزمنده در استان نیز که در عملیات بیت المقدس نقش داشتند در این ایام برگزار می شود، همچنین اعزام تیمهای درمانی به روستاها در شهرستان های آستارا رودسر و ماسال را در این ایام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خاطره گویی رزمندگان در مساجد، ادارات و نهادها گفت: ویزیت رایگان توسط بهداریهای سپاه، برپایی ایستگاههای صلواتی در ۵ نقطه پر تردد رشت در سوم خرداد نیز انجام خواهد گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان گفت: فصل نامه ستارگان درخشان از سوم خرداد توزیع می شود همچنین از ۴ عنوان کتاب شهدا، با عنوان ساقیان حرم ۱ تا ۴ مربوط به شهیدان  مدافع حرم، شهید سعید مسافر،حامد کوچک زاده، اسماعیل سیرت نیا و حبیب روحی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه