بیانیه حجت الاسلام رئیسی پس از پایان انتخابات:

حضور باشکوه مردم در انتخابات چشم جهانیان را خیره کرد/ تخلفات آشکار در برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود

در این بیانیه آمده است: رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانیِ خواهان تغییر، سرمایه ای مهم و پشتوانه عظیم است که به هیچ وجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت.

حضور باشکوه مردم در انتخابات چشم جهانیان را خیره کرد/ تخلفات آشکار در برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی درباره انتخابات۹۶ بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

ملت عزیز و بزرگوار ایران!
خداوند متعال را سپاسگزارم که حضور باشکوه شما مردم فهیم در انتخابات ریاست جمهوری، عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش نمایان ساخت و چشم جهانیان را خیره کرد.
نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل گیری این حماسه با عظمت بر کسی پوشیده نیست. امنیت و استقلال و پیشرفت کشور، همواره مرهون هدایت های داهیانه ایشان بوده و اینجانب به عنوان سرباز این نظام و خادم ملت شریف ایران، وظیفه خود می دانم از مراجع عظام تقلید و علماء اعلام، طلاب و دانشجویان، کارگران و کشاورزان، بازاریان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران و تمامی گروه ها و تشکل ها و همه زنان و مردان سلحشور ایران اسلامی تشکر نمایم.
همچنین از مردم عزیزی که با محبت خویش به اینجانب اعتماد نموده و در سفرهای مختلف به استان های کشور، جلوه های ماندگار و فراموش نشدنی از عزم انقلابی و انسجام اجتماعی خلق نمودند، صمیمانه تقدیر نمایم. بی تردید پیروز اول این انتخابات ملت شریف ایران می باشند که حماسه ای بزرگ خلق نمودند.
دستاورد مهم این انتخابات، سیاست ورزی اخلاق مدار، #تکلیف_محوری و طرح گفتمان «توجه به محرومان» و «مبارزه با فساد و تبعیض» بود که فراتر از جناح بندی های رایج سیاسی، به مطالبه عمومی مردم تبدیل شد و به تدریج مورد اذعان و تعهد دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز قرار گرفت.

رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانیِ خواهان تغییر، سرمایه ای مهم و پشتوانه عظیم است که به هیچ وجه نمی توان آن را در عرصه سیاسی و تصمیم گیری کلان کشور نادیده گرفت. اینجانب با اتکاء به همین پشتوانه مردمی، همه ظرفیت ها را برای پیگیری مطالبات مردم در مبارزه با فساد و تبعیض و تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به کار خواهم بست و هر اراده و تلاشی در دولت آینده با این جهت گیری را مورد حمایت قرار خواهم داد و همواره زبان گویای محرومان خواهم بود.
اگرچه حضور بانشاط و حداکثری مردم پای صندوق های رأی کام هر ایرانی را شیرین کرد. لکن برخی بداخلاقی های انتخاباتی و تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود که آن را از مسیر قانون پیگیری خواهم نمود، اما هم اکنون همگان باید عزم خود را جزم کنیم تا با ساختن ایرانی آباد بر استقلال و آزادی و کرامت برای این ملت پافشاری نماییم.
به روح مطهر امام راحل و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی درود می فرستم و برای ملت قهرمان ایران آینده ای سرشار از موفقیت و بهروزی آرزو می کنم. همچنین برای تمام دولت مردان و رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم اجرای عدالت اجتماعی و رفع دغدغه های اقتصادی مردم و معیشتی محرومان در اولویت برنامه های دولت دوازدهم قرار گیرد.

سید ابراهیم رئیسی
۳۰ اردیبهشت ۹۶

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نویدی
آری 16 میلیون خواهان تغییر را نمیتوان نادیده گرفت پس امید است که دیگر کنسرت به هم نزنید و حداقل امیر تتلوها که مدیون آنهایید را دریابید و 24 میلیون رای نیز همین را میخواهد فقط همین!
مرتضی
ادب و اخلاق را آقای روحانی باید از شما یاد بگیر ، که در بیانیه خود از شور آفرینی شما و دیگر رقبا تقدیر نکرد ، البته این روش برخوردی ایشان است .
در حاشیه