تلاش می کنیم تا بیمارستان های رشت دغدغه دفع زباله نداشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکل تصفیه زباله مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور رشت گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بیمارستان های رشت دغدغه دفع زباله نداشته باشند.

تلاش می کنیم تا بیمارستان های رشت دغدغه دفع زباله نداشته باشند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، رضا جمشیدی چناری در بازدید اعضای شورای شهر رشت از مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور رشت با بیان اینکه هدف از این بازدیدها برقرای ارتباط و تعامل شورا با نهادهای خدمت رسان است افزود: ماحصل این ملاقات ها به شکل گیری لوایح از تجمیع نظرات و طرح ها منتهی می شود.

وی رسیدگی شهرداری به مشکلات بیمارستانها را یک طرح الزام آور برای شهرداری عنوان کرد و گفت: باید این طرح به صورت توافقنامه ای بین شهرداری و شورا برای توزیع خدمات و اقدامات تنظیم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به قصورات انجام گرفته توسط مدیران گذشته شهرداری در وصول درآمد پایدار شهرداری بیان کرد: دریافت عوارض نوسازی و پسامد از ادارات و سازمانها باید به طور جد پیگیری شود.

جمشیدی با اشاره به هزینه ۸۰ میلیارد ریالی پروژه آسفالت بیان کرد: مطالبات ادارات و سازمانها به همین میزان است.

وی با اشاره به مطالبات شهرداری از سازمان آرامستان ها بابت ارائه خدمات به این بیمارستان افزود: ارائه راهکار برای این موضوع باید با برقررای ارتباط و در نظر گرفتن مشکلات بیمارستان بررسی شود.

جمشیدی با تاکید بر تعیین تکلیف مطالبات شهرداری از مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور رشت اظهار داشت: در بخش عوارض نوسازی و پسماند دست شهرداری طبق قانون بسته است و ما نمی توانیم طبق قانون بیمارستان را از پرداخت آن معاف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه خدمات رسانی متناسب با عوارض یکی از مواردی است که در سالیان گذشته مورد غفلت واقع شد افزود: خدمت رسانی به مردم منابع می خواهد و شهردای یک نهاد عمومی غیر دولتی است که یک ریال بودجه دولتی دریافت نمی کند.

جمشیدی از برگزاری نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مدیران بخش سلامت و درمان شهر در هفته سلامت خبرداد و افزود: در این نشست مشکلات بیمارستانها به طور دقیق بررسی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکل تصفیه زباله مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور رشت گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بیمارستان های رشت دغدغه دفع زباله نداشته باشند.

در ادامه این دیدار روشن عاشوری مدیر مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور با بیان اینکه تنها مرکز فوق تخصصی کلیه اطفال، عفونی، اعصاب، دیابت، نوار مغز، اندوسکوپی، اکو و جراحی اطفال گیلان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت فعال است افزود: مطالبات شهرداری از این مرکز درمانی در اسرع وقت با تنخواهی که دریافت خواهیم کرد پرداخت می شود.

عاشوری در ادامه به بیان برخی از مسائل و مشکلاتی که بیمارستان با آن درگیر است پرداخت و خواستار مساعدت اعضای شورای شهر رشت و مسولین استان برای رفع مشکلات بیمارستان شد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و مرکز آموزشی درمانی هفده شهریور تراکم ساختمانها در کنار بیمارستان را مورد انتقاد قرارداد و افزود: این امر باعث می شود که اقدامات تاسیس تصفیه خانه در بیمارستان لحاظ نشود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی، طراحی و برآورد جمعیت برای ایجاد تصفیه خانه سال گذشته انجام شد اظهارداشت: احداث تصفیه خانه با توجه به هزینه بالای آن متوقف مانده است .

عاشوری با اشاره به ساختمان در حال احداث ۱۷ شهریور گفت: امیدواریم که طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته تا اوایل سال ۹۳ این بیمارستان به بهره برداری برسد.

عباس صابر رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ارائه خدمات مطلوب با امکانات محدود امکان پذیر نیست گفت: بیمارستانها باید در ارائه خدمات بهداشتی به مردم حمایت شوند.

وی با بیان اینکه بیمارستان نباید دغدغه تخلیه زباله داشته باشد اظهار داشت: شهرداری وظیفه دارد زباله های بیمارستان را جمع آوری کند و ندادن عوارض بیمارستان دلیلی بر انجام ندادن این وظیفه نیست.

وی تاکید کرد: بیمارستان نیز وظیفه دارد در خصوص سلامت مردم حداقلهایی را رعایت نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه