استاندار گیلان:

همه چیز برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

استاندار گیلان گفت: همه شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم فراهم شده است.

همه چیز برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

استاندار گیلان در دقایق نخستین آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا  با حضور در شعبه اخذ رای شماره یک  میدان شهدای ذهاب رشت، رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ۸دی، محمد علی نجفی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  بنده به عنوان رییس شورای تامین امنیت این اطمینان را به مردم عزیز می دهم که تمامی شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم ، امن و انشاء ا… با حضور حداکثری فراهم است.

وی افزود: استدعا دارم همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق آغاز رای گیری رای خودشان را به صندوق انداختند ، مردم عزیز نیز فرصت را غنیمت شمرده و کار نیک را در اولین ساعات انجام دهند .

استاندار گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم جهت شرکت در انتخابات تصریح کرد : خوشبختانه اکنون در شعبه اخذ رای شاهد حضور گسترده با شور ، نشاط و با انگیزه مردم عزیر جهت شرکت در انتخابات بوده به گونه ای که حتی قبل از آغاز رای گیری نیز در پشت درب های شعب حضور یافتند .

استاندار گیلان با بیان اینکه گزارش های ارائه شده حاکی از حضور گسترده و پرشور مردم در دیگر نقاط گیلان جهت شرکت در انتخابات بوده تصریح کرد :  انشاء ا… شاهد حضور حداکثری مردم در انتخاباتی خوب ، سالم و امن خواهیم بود .

نجفی با بیان اینکه تمامی دنیا نظاره گر این انتخابات خواهند بود اظهار داشت : حضور مردم عزیز در انتخابات در شرایط داخلی ، بین المللی و منطقه ای  حائز اهمیت فراوان است و بر اقتدارملی  نظام می افزاید.

نماینده عالی دولت در گیلان حضور حدکثری مردم در انتخابات و رای بالا را پشتیبانی برای رییس جمهور منتخب دانست و افزود : در انتخابات شهر و روستا موجب خواهد شد تا مدیریت شهر و روستا را مردم خود تعیین کنند و آنگونه که اکثریت مردم علاقمند هستند همان انتخاب شکل خواهد گرفت .

استاندار گیلان با بیان اینکه انشاء ا… امروز  پیام خیره کننده ای را به تمامی کشورهای منطقه و مردم دنیا خواهیم داشت ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… با دوستی ، رافت و عطوفت در کنار یکدیگر شاهد تحولات ،  پیشرفت  و توسعه کشور عزیزمان خواهیم بود .

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.

از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی هستند.

همچنین ۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، ۱۶۲۵ نفر در شهرها و ۱۲۹۸۹ نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد ۹۶۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر مرد هستند.

در این دوره از انتخابات، سه هزار و پنج شعبه برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دو هزار و ۹۲۸ شعبه اخذ رأی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.

مردم در شهر رشت ۱۱ عضو شورا و در ۴۶ شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه