در حال بروزرسانی...

حماسه انتخابات در استان گیلان + تصاویر

ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

حماسه انتخابات در استان گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

لاهیجان؛

مشارکت احاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

 

فرماندار رودبار خبر داد:

برگزاری انتخابات در ۱۴۶ شعبه اخذ رای شهرستان رودبار + تصاویر

فرماندار رودبار گفت:در شهرستان رودبار مجموعا ۱۴۶ شعبه اخذ رای برای چهار بخش مرکزی،خورگام،رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در نظر گرفته شده است.

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر،میرغضنفری با اشاره به آمادگی شهرستان رودبار برای برگزاری انتخاباتی باشکوه،اظهار کرد:در شهرستان رودبار مجموعا ۱۴۶ شعبه اخذ رای برای چهار بخش مرکزی،خورگام،رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در نظر گرفته شده است.
وی افزود:حدود ۳ هزار نفر عوامل اجرایی شامل نمایندگان فرماندار،ناظرین،بازرسین،نیروهای امنیتی و اجرایی برای برگزاری انتخابات در سطح شهرستان ساماندهی شده اند.
میرغضنفری گفت:۸۱۱ نفر در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان رودبار کاندید شده اند که این تعداد ۱۲۴ کاندیدای حوزه شهری و ۶۷۸ کاندیدای حوزه روستایی هستند.
فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۹ رای اولی در شهرستان داریم،تصریح کرد:در مجموع ۷۵ هزار نفر در شهرستان رودبار واجد شرایط رای هستند.
وی با اشاره به وجود مناطق روستایی و صعب العبور، بیان کرد:از مجموع ۱۴۶ صندوق رای در سطح شهرستان رودبار،۷۸ صندوق سیار و ۶۸ صندوق ثابت هستند.
فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه تاکنون تخلفات انتخاباتی محرزی نداشتیم،گفت:شهرستان رودبار به سبب وجود مردم ولایتمدار و همچنین بافت سنتی در تمام انتخابات های گذشته نسبت به میانگین استانی از مشارکت بالایی برخوردار بوده است.
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نقطه قوت مسئولان برای تلاش و خدمت بیشتر به ملت دانست و تاکید کرد:با توجه به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم هم عالمانه پای صندوق های رای می آیند و با شناخت، آگاهی و علم و بدور از افکار قومی،قبیله ای و طایفه ای به نامزد اصلح رای خواهند داد.

مشارکت گسترده انزلی چی ها در انتخابات + تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، حال و هوای فضای سیاسی انزلی و موج گسترده رقابتهای سیاسی بیانگر این است که مردم انزلی امسال پیش از سایر دوره ها در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر مشارکت خواهند داشت.

در حال حاضر صندوق های مسجد جامع، قائمیه و مسکن مهر انزلی  شلوغ ترین صندوق های انتخاباتی هستند و مردم در صفهای طولانی برای رای دادن انتظار می کشند.

مردم انزلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشارکتی ۵۰ درصدی داشتند، اما به نظر می رسد در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۹۶ مشارکتی بالای ۷۰ درصد داشته باشند.

گزارش تصویری از برگزاری انتخابات در تالش

ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای تالش همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تالش در ۳۴۱ شعبه اخذ رای شروع شده است.

در حاشیه اقامه نماز جمعه؛
آیت الله قربانی رأی خود را به صندوق انداخت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: پیام حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، وفاداری به انقلاب و تودهنی به دشمنان است.

به گزارش هشت دی،آیت الله زین العابدین قربانی روز جمعه در حاشیه انداختن رأی خود در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم کشورمان امروز با شرکت در انتخابات، پیام وفاداری شان به انقلاب اسلامی را نشان داده و به دشمنان ثابت کردند بر خلاف آنچه که می گویند مردم از انقلاب خسته شده اند، همچنان ثابت قدم ایستاده اند.

وی اظهار داشت: توجه داشته باشیم که کارهای روزمره و وسوسه های شیطانی، مردم را از انجام این تکلیف الهی باز ندارد و با حضورشان به فرموده مقام معظم رهبری، عید واقعی را به وجود آورند.نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطر نشان کرد: مردم برنده اصلی انتخابات هستند و قانون اساسی مسئله مردم سالاری دینی را به عنوان یک تکلیف و نعمت به مردم عرضه داشته است.وی بیان داشت: امروز مردم با حضور پرشور خود از این نعمت، قدردانی کرده و قدرشناسی خویش را از انقلاب، قانون اساسی، امام راحل و شهدا به منصه ظهور می گذارند.مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (۲۹ اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان:
روند برگزاری انتخابات الکترونیکی مطلوب است
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: روند برگزاری انتخابات الکترونیکی در سطح استان از شرایط مطلوبی برخوردار است.

به گزارش هشت دی؛ محمد احمدی پور دقایقی پیش در گفتگوی زنده‌ی تلویزیونی از محل ستاد انتخابات استان به برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۵ شهر گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : بحمدا… روند برگزاری انتخابات الکترونیکی در  هشتپر، آستارا، بندرانزلی، لاهیجان و لنگرود از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۲۵۳ شعبه‌ی اخذ رأی الکترونیکی در ۵ شهر استان وجود دارد خاطر نشان کرد : تمامی روند برگزاری انتخابات در این شعب از اخذ رأی تا شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

احمدی پور تأکید کرد : مردم قبل از حضور در پای صندوق‌های الکترونیکی با در دست داشتن کدهای داوطلبان مورد نظر در روند رأی گیری تسریع کنند.

وی با اشاره به شروع فرآیند رأی گیری براساس قانون از ساعت ۸ صبح امروز در سراسر استان افزود : همزمان با سراسر کشور روند اخذ آراء از مردم شریف گیلان در ۱۶ شهرستان، ۵۲ شهر و ۲ هزار و ۱۷۶ روستا در حال برگزاری است.

احمدی پور به وجود ۳ هزار و ۵ شعبه‌ی اخذ رأی در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : باتوجه به برگزاری همزمان ۲ انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد ۶ هزار و ۱۰ صندوق اخذ رأی در شعب سراسر استان مستقر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از ساعات اولیه‌ی شروع به رأی گیری مشارکت و حضور مردم به صورت گسترده و در صفوف طولانی شکل گرفته اظهار داشت : در سطح استان گیلان یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۴۱ هزار و۶ ۶ نفر رأی اولی هستند.

رییس ستاد انتخابات گیلان خواستار حضور مردم در ساعات اولیه‌ی رأی گیری در شعب اخذ رأی شد و گفت : مردم حضور خود در پای صندوق‌های رأی را به ساعات پایان موکول نکنند.

وی به ازدحام مردم در پای صندوق‌های رأی بر اساس گزارشات واصله اشاره و خاطر نشان کرد : انتظار ما بر این است تا مردم در انتخابات ریاست جمهوری که تصمیم‌گیری برای سطح کلان ملی و بین‌المللی است و همچنین شوراهای شهر و روستا که برای تصمیم‌گیری‌های محلی است حضوری گسترده داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود : گیلان همانطوریکه در مقاطع مختلف به عنوان استان اولی‌ها زبان زد است در ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نیز باید حضور و مشارکت حداکثری خود را در معرض دید قرار دهند.

مدارس گیلان فردا تعطیل است

اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد : به علت انتخاب بیشتر مدارس گیلان به عنوان شعب اخذ رای ، مشارکت فرهنگیان در فرآیند برگزاری انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا همه مدراس گیلان در همه مقاطع فردا ۳۰ اردیبهشت تعطیل است.

۹:۲۱ استاندار گیلان رأی خود را به صندوق انداخت

استاندار گیلان در دقایق نخستین آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا  با حضور در شعبه اخذ رای شماره یک  میدان شهدای ذهاب رشت، رای خود را به صندوق انداخت.

محمد علی نجفی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  بنده به عنوان رییس شورای تامین امنیت این اطمینان را به مردم عزیز می دهم که تمامی شرایط و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم ، امن و انشاء ا… با حضور حداکثری فراهم است.

وی افزود: استدعا دارم همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نخستین دقایق آغاز رای گیری رای خودشان را به صندوق انداختند ، مردم عزیز نیز فرصت را غنیمت شمرده و کار نیک را در اولین ساعات انجام دهند .

استاندار گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم جهت شرکت در انتخابات تصریح کرد : خوشبختانه اکنون در شعبه اخذ رای شاهد حضور گسترده با شور ، نشاط و با انگیزه مردم عزیر جهت شرکت در انتخابات بوده به گونه ای که حتی قبل از آغاز رای گیری نیز در پشت درب های شعب حضور یافتند .

استاندار گیلان با بیان اینکه گزارش های ارائه شده حاکی از حضور گسترده و پرشور مردم در دیگر نقاط گیلان جهت شرکت در انتخابات بوده تصریح کرد :  انشاء ا… شاهد حضور حداکثری مردم در انتخاباتی خوب ، سالم و امن خواهیم بود .

نجفی با بیان اینکه تمامی دنیا نظاره گر این انتخابات خواهند بود اظهار داشت : حضور مردم عزیز در انتخابات در شرایط داخلی ، بین المللی و منطقه ای  حائز اهمیت فراوان است و بر اقتدارملی  نظام می افزاید.

نماینده عالی دولت در گیلان حضور حدکثری مردم در انتخابات و رای بالا را پشتیبانی برای رییس جمهور منتخب دانست و افزود : در انتخابات شهر و روستا موجب خواهد شد تا مدیریت شهر و روستا را مردم خود تعیین کنند و آنگونه که اکثریت مردم علاقمند هستند همان انتخاب شکل خواهد گرفت .

استاندار گیلان با بیان اینکه انشاء ا… امروز  پیام خیره کننده ای را به تمامی کشورهای منطقه و مردم دنیا خواهیم داشت ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… با دوستی ، رافت و عطوفت در کنار یکدیگر شاهد تحولات ،  پیشرفت  و توسعه کشور عزیزمان خواهیم بود .

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.

از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی هستند.

همچنین ۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، ۱۶۲۵ نفر در شهرها و ۱۲۹۸۹ نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد ۹۶۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر مرد هستند.

در این دوره از انتخابات، سه هزار و پنج شعبه برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دو هزار و ۹۲۸ شعبه اخذ رأی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.

مردم در شهر رشت ۱۱ عضو شورا و در ۴۶ شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.

حضور یک عروس رودسری در پای صندوق رای کانون کوثر رودسر

 

صندوق شماره ۶۴ مستقر در مسجد جامع حیان تالش

سجد جامع تالش حضور مردم در پای صندوق های رای

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه