رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبر داد؛

۳ هزار شعبه اخذ رای در گیلان آماده برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: ۳هزار و ۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات فردا پیش بینی شده است.

۳ هزار شعبه اخذ رای در گیلان آماده برگزاری انتخابات

به گزارش ۸دی، محمد احمدی پور در گفتگوی خبری شبکه باران افزود: در این شعبات ۶ هزار و۱۰ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

معاون استاندار گیلان شعبه های سیار فردا را ۳۶۲ شعبه عنوان کرد و گفت:  بر اساس ماده ۵۰ اصلاحی قانون انتخابات ریاست جمهوری هیأت های اجرائی بخش با تصویب هیأت های اجرائی شهرستان می توانند برای مناطق صعب العبور و کوهستانی و که تشکیل شعب ثبت نام و اخذ رأی ثابت مقدور نیست شعب اخذ رأی سیار تشکیل دهد که در این خصوص تمهیدات لازم توسط هیأت های اجرایی انجام شده و نیروهای برگزار کننده از امشب در این مناطق مستقر می شوند  تا انتخابات بصورت همزمان آغاز شود.

محمد احمدی پور با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ر وستا فردا در ۵۲ شهر و ۲ هزار و ۱۷۶  روستا برگزار می شود گفت  : فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش با ۲۵۳ شعبه  بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد
وی گفت : در این شهرها در هر شعبه اخذ رأی ۲ تا ۵ دستگاه صندوق رأی گیری الکترونیکی نصب شده  و اعضای شعب آموزش لازم را در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه ها فرا گرفته اند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد : در خصوص آموزش عمومی نیز اقدامات متعددی همچون نصب دستگاه های آزمایشی ۲۰ رز قبل انتخابات در نقاط پرتردد این شهرها جهت آشنایی شهروندان و شرکت در انتخابات آزمایشی ، پخش تیزرهای تلویزیونی و اطلاع رسانی متعدد، نصب پوسترهای آموزشی و راهنما جهت آموزش و آشنایی شهروندان انجام شده است .

محمد احمدی پور  گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت در گیلان، یک میلیون و ۸۸۹ هزار ۶۵۵ نفر و تعداد رای اولی ها نیز  ۴۱ هزار و ۶۶ نفر است.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج کشور از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر می باشد. که تشخیص ضرورت و  مدت تمدید زمان اخذ رأی در سراسر کشور بر عهده مقام عالی وزارت کشور است.

احمدی پور تاکید کرد: مردم عزیز استان  می بایست حتماً شناسنامه خود را برای رأی دان در شعب ثبت نام و اخذ رأی به همراه داشته باشند . به همراه داشتن کارت ملی نیز ضروری است ولی در صورتیکه کارت ملی خود را به هر دلیلی در دسترس ندارند حداقل فتوکپی آن یا شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه  عوامل اجرایی  انتخابات فردا حدود ۴۰۰۰۰ نفر است گفت: اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ترکیبی از نمایندگان فرماندار یا بخشدار، رئیس شعبه ثبت نام و اخذ رأی، منشی، ناظرین هیأت نظارت شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری، ناظرین هیأت نظارت بر انتخابات شوراها، نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهور و شوراهای اسلامی و بازرسین می باشد که در کنار این افراد ۲ نفر از پرسنل نیروی انتظامی وپرسنل دیگر  نیروها  با مسئولیت دیگر نیروها کار حفاظت از این شعبات را بر عهده دارند.

احمدی پور با بیان اینکه فردا ۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا باهم رقابت می کنند  ادامه داد: از این تعداد ۱۶۲۵ نفر در شهرها و ۱۲۸۹ نفر در روستاها با یکدیگر رقابت می کنند.

وی  گفت: از این تعداد ۹۶۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۷۰۰  نفر مرد هستند.

احمدی پور با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت : در ایام تبلیغات گیلان جز استانهای سرآمد بود وجا دارد از همه مردم بویژه جوانان ما که با شور و شوق اخلاق و رفتار انتخاباتی را رعایت کردند تشکر کنم.
رئیس ستاد انتخابات  گیلان با بیان اینکه انشاا… شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات فردا خواهیم بود گفت : میزان مشارکت در دور گذشته شده شوراهای اسلامی شهر و روستا  در گیلان  ۷۷.۶ درصد و  میزان مشارکت در دور گذشته ریاست جمهوری  ۸۱.۶ بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه