دوباره ایران، دوباره تحریم؛

ترامپ تعلیق تحریم‌های برجامی را تمدید کرد/ هفت شخص ایرانی و چینی تحریم شدند

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه تعلیق تحریم‌های ایران ذیل تعهداتش تحت برجام، علیه این کشور تحریم‌های جدیدی اعلام کرد.

ترامپ تعلیق تحریم‌های برجامی را تمدید کرد/ هفت شخص ایرانی و چینی تحریم شدند

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ادعای منع اشاعه نام هفت فرد و شرکت را هدف تحریم قرار داد.

در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده نام دو شهروند ایرانی و یک شهروند از چین دیده می‌شود. این تحریم‌ها همچنین یک شرکت ایرانی و سه شرکت چینی را شامل می‌شوند.

نام نفرات و شرکت‌های تحریم‌شده به شرح زیر می‌باشند:

– رحیم احمدی
– مرتضی فراست‌پور
– روان رانلینگ (چینی)

– متین صنعت نیک اندیشان
– شانگهای گنگ کوان ترید
– شانگهای نورث بیگینز
– شانگهای نورث ترنسوی

دولت ترامپ، علاوه بر این، روز چهارشنبه به موجب تعهداتش ذیل برجام، تعلیق تحریم‌های ایران را هم تمدید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به عنوان بخشی از تعهداتش ذیل این توافق هسته‌ای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کرده است.

این دستور اجرایی در حالی صادر می‌شود که دولت آمریکا اعلام کرده در حال انجام ارزیابی‌هایی جامع برای مشخص کردن سیاستش در قبال ایران و برجام است.

مقام‌های دولت ترامپ اعلام کرده‌اند واشنگتن تا زمان اتمام این بررسی به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای با ایران پایبند خواهد ماند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به المانیتور گفت: «ما بررسی‌های برجام را ادامه می‌دهیم. دولت تا زمان تکمیل این بررسی، به مفاد توافق هسته‌ای، موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند می‌ماند.»

وی همچنین اضافه کرد: «دولت ترامپ تصریح کرده که ما دست‌کم تا زمان تکمیل این بررسی به برجام پایبند خواهیم ماند و اطمینان حاصل خواهیم کرد که ایران در برابر پایبندی به مفاد آن مسئول شناخته خواهد شد.»

مقام مورد استناد المانیتور به علاوه، با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران گفت: «هنگامی که جمع‌بندی‌های ما نهایی شد با صراحت و قاطعیت به چالش‌هایی که ایران ایجاد می‌کند، خواهیم پرداخت.»

مقام‌های آمریکایی از اظهارنظر درباره اینکه این بررسی‌ها چه زمانی به اتمام خواهند رسید، خودداری کرده‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
گفتند تحریم های هسته ای که(روی کاغذ) لغو شد و مابقی را هم لغو می کنیم. البته نگفتند که برای تحریم های موشکی،موشک ها را به کدخدا تقدیم خواهند کرد و تحریم های حقوق بشری با اجرای سند آموزشی ننگین2030 برای بی غیرت بار آوردن دانش آموزان در مدارس روی کاغذ لغو می کنند.
در حاشیه