کاندیدای گیلانی میاندوره ای مجلس در اصفهان:

خدمت به مردم حد و مرز نمی‌شناسد/ از سعه صدر شورای نگهبان ممنونم

کاندیدای گیلانی میاندوره ای مجلس در اصفهان بااشاره به دلایل حضور خود در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس گفت: با تشکر سعه صدر شورای نگهبان ممنونم باید بگویم خدمت به مردم حد و مرز نمی‌شناسد.

خدمت به مردم حد و مرز نمی‌شناسد/ از سعه صدر شورای نگهبان ممنونم

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ چندی پیش اسامی کاندیدای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در شهر اصفهان از سوی وزارت کشور منتشر شد که در این بین نام جهانبش رضاپورششکل از فعالین حوزه سیاسی و اقتصادی ساکن آستانه‌اشرفیه به چشم می خورد که به همین مناسبت گفتگویی با وی صورت دادیم.

آقای رضاپور،شما به عنوان یک چهره سیاسی و فعال اقتصادی در سطح شهرستان آستانه‌اشرفیه به شمار میروید چگونه شد کاندیدای میاندوره ای اصفهان شدید؟

به نام خدا. باسلام و درود به روح بلند معمار کبیر انقلاب امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری سکاندار نظام مقدس اسلامی و سلام به مخاطبان رسانه شما.

چندی پیش با توجه به سالها سابقه خدمتی در وزارت آموزش و پرورش و ارتباطی که با همه استانهای کشور داشتم، به پیشنهاد جمعی از فرهنگیان و گیلانیان مقیم اصفهان برآن شدم تا در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در این شهر شرکت کنم و به نوعی حضور پررنگ خود را در عرصه خدمتی ادامه دهم.

برخی بر این باور بودند که شما خود را برای انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی آماده می کنید.

من در در برخی دوره های گذشته در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه کاندیدا بودم، اما بدلیل عدم احراز صلاحیت امکان رقابت را پیدا نکردم. لکن تا انتخابات آتی مجلس نیازمند مقتضات فراوانی است که هر کدامین آن در جای خود محل بحث است و تصمیم گیری دررابطه با ان به مجالی دیگر نیازمند است

همین جا باید از شورای محترم نگهبان، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و هیئت نظارت استان های گیلان و اصفهان تشکر ویژه کنم که با سعه ی صدر و بزرگوارانه، حتی بعداز پایان پروسه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پرونده اینجانب را بررسی کردند و با رفع شبهات دوره های گذشته بر صلاحیت من صحه گذاشتند.

آیا فعالیت اقتصادی شما ارتباطی به هدف شما در نمایندگی مجلس دارد؟ یعنی اینکه آیا در صورت برگزیده نشدن در انتخابات، فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی شما در منطقه ادامه پیدا می کند؟

من به لحاظ مالی فرد نیازمندی نیستم و به اندازه نیاز خود و خانواده ام دارم، اما معتقدم دارایی های من زمانی مفید و ارزشمند است که بتوانم با آن به جامعه خدمت کنم. از سالها پیش احساس کردم بهترین راه خدمت به جامعه ی زادگاهم فعالیت اقتصادی در زمینه کشاورزی و ایجاد اشتغال در شهرستان آستانه اشرفیه است. در حال حاضر هم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، با محوریت تولید و اشتغال بر ادامه ی فعالیت های اقتصادی خود راسخ تر شده ام.

بنده معتقدم برای حضور پررنگ در عرصه کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی لزوما نباید به دنبال جایگاه سیاسی بود و اگر شما دقت کرده باشید تا به امروز در بحث اشتغال جوانان کوتاه نیامده و نخواهم آمد اما طبیعی است که حضور در عرصه بزرگ مجلس شرایط افزایش اشتغال جوانان و رونق تولید داخل را با ارائه طرح های کوتاه مدت و بلند مدت هموارتر میکند.

در مورد شهر اصفهان بگویید. چه چیزی در اصفهان برای شما جذاب تراست؟

الحمدالله اکثر شهرهای ایران دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری منحصر به فردی است که همین مورد زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند ولی باید این اشتغال با برنامه های مناسب توسعه محور و پایدار باشد و از طرفی این شهر باداشتن صنایع مهم، موقعیت استراتژیکی را برای کشور رقم زده و همین میتواند زمینه ای برای توسعه فعالیتهای اقتصادی و تولیدی برای گسترش آن در شهرها و استانهای دیگر شود.

یکی از مهم ترین دلایلی که در انتخابات اصفهان شرکت کردم، فرهنگ اقتصادی مردم این استان و الگوی توسعه یافتگی آن است. من می دانم که در رقابت در شهرستان اصفهان شانس زیادی برای انتخاب شدن ندارم، اما علاقه زیادی دارم با حضور در این استان و برقراری ارتباط با کارآفرینان و فعالان اقتصادی اصفهان، ایده های مناسب گیلان و سرمایه گذارانی قوی برای استانمان جذب کنم.

فکر نمی کنید در صورت عدم موفقیت در اصفهان شرایط حضور احتمالی شما در گیلان برای شرکت در دوره آتی انتخابات سخت میشود؟

به هیچ وجه اینگونه نیست. من در حال حاضر در استان گیلان به عنوان یک چهره سیاسی و فعال اقتصادی مطرح هستم و هدف من از کاندیداتوری در اصفهان صرف مسائل سیاسی نیست بلکه این حضور را به منزله فرصت خدمت به مردم استانم می دانم و شما یقین بدانید که تجارب خود را برای اعتلای وضعیت اقتصادی و اشتغال جوانان شهرم به کار می بندم.

از رقبای خود در اصفهان مطلعید؟

بله، هرچند که یادگرفته ام حتی از رقابت با دیگران در عرصه های مختلف از تجارب آنها برای موفقیت در آینده بهره ببرم که در این زمینه هم همین کار خواهم کرد.

به صراحت بگویم که خدمت به مردم حد و مرز نمیشناسد و ترجیح دادم که با توجه به نیاز کشورحمایت از تولید داخل و تحقق عملی شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی هر آنچه در توان دارم بر کفه اخلاص بگذارم تا به نوعی دین خود را به نظام مقدس اسلامی ادا کنم.

برای انتخابات چه شعاری در نظر گرفته اید؟

شعار من (( عزم ملی برای تولید و اشتغال)) است که با توجه به نیاز فعلی جامعه و شعار سال انتخاب شده است. هرچند امروزه بسیاری از افراد فقط شعار سال را بیان می کنند و از عمل به آن خبری نیست، اما من سالهاست به این شعار اعتقاد دارم و در جهت تحقق آن سالها تلاش کرده ام.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه