افزایش کودک آزاری در گیلان

فریبرز آیتی فیروز آبادی در جلسه پزشکی قانونی استان افزود: در ۹ ماهه سال جاری مجموع معاینات انجام گرفته از افراد زنده در بخش های عمومی، روانپزشکی و اختصاصی ازسوی پزشکی قانونی گیلان ۶۸ هزار و ۵ مورد بوده است.

افزایش کودک آزاری در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از عرش نیوز ، فریبرز آیتی فیروز آبادی اظهارداشت: در این مدت معاینات عمومی افراد زنده و مراجعان ۶۲ هزار و ۱۵۳ مورد، معاینات روانپزشکی هزار و ۸۷۴ مورد و معاینات اختصاصی مردان و زنان (تجاوزات و غیره) چهار هزار مورد بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: در حوزه تشریح متوفیات هزار و ۶۹۵ مورد تعیین فوت از سوی پزشکی قانونی استان انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک و سه دهم درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث آزمایشگاه ها ۱۳ هزار و ۶۲ مورد پرونده آزمایش، در کمسیون های پزشکی ۲۳۱ مورد و روان پزشکی ۹۷ مورد بررسی از سوی پزشکی قانونی استان انجام گرفته است، اذعان داشت: در حوزه قصور پزشکی ۷۱ مورد پرونده وارده به پزشکی قانونی وجود دارد که بیشترین آن به رشته زنان و زایمان و شکایات مطرح شده در این بخش و پس از آن پزشک عمومی مربوط می شود.

آیتی اشاره کرد: هم اکنون ۱۵ مورد از ۷۱ مورد شکایت ها مربوط به حوزه زنان و زایمان است و ۴۵ درصد موارد بروز قصور در ۹ ماهه سال جاری از سوی پزشکی قانونی استان تائید شده است.

وی گفت: در بحث ریز معاینات طی ۹ ماهه سال جاری نزاع با ۱۷ هزار و ۷۸ مورد بیشترین آمار مراجعان سرپایی پزشکی قانونی استان را به خود اختصاص داده و پس از آن تصادفات با ۱۰ هزار و ۴۱۷ مورد، همسر آزاری با دو هزار و ۴۲ مورد، حوادث کار با ۴۸۴ مورد آمار مراجعان به پزشکی قانونی را تشکیل می دهند که مراجعان بحث حوادث شغلی و همسر آزاری ۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد: در بحث تقاضای فرزند خواندگی نیز ۳۵۰ مورد درخواست در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده که صلاحیت پدر و مادر برای فرزند خواندگی از سوی پزشکی قانونی انجام می شود.

وی همچنین از افزایش ۳۸ درصدی کودک آزاری در این مدت خبر داد و افزود: در سال های گذشته موارد کودک آزاری به پزشکی قانونی گزارش نمی شد که در حال حاضر بدلیل افزایش آگاهی جامعه و همکاری مراکزی همچون بهزیستی موارد کودک آزاری به پزشکی قانونی گزارش می شود.

آیتی یادآورشد: کودک آزاری در حوزه افراد خانواده و از سوی اولیای واقعی و سرپرستان کودکان صورت می گیرد./شاهد شمال

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه