عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با 8دی:

سازمان برنامه و بودجه موظف به تدوین برنامه جامع برای کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای اینکه شکوفایی و تحرک در اقتصاد را شاهد باشیم باید ستاد راهبردی اقتصاد متشکل از قوای سه گانه و بر حسب سنجش مناطق شکل بگیرد.

سازمان برنامه و بودجه موظف به تدوین برنامه جامع برای کشور است

محمود شکری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اعلام اینکه دوستان رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه باید راهگشای امور کشور باشند، اظهار داشت: برنامه یک سر فصل بزرگی است که سازمان برنامه و بودجه باید کل برنامه های کشور را تنظیم کند و به دستگاه ها ارسال کند.

وی ظرفیت سنجی مناطق را مهمترین اقدام سازمانی برنامه و بودجه نام برد و افزود: سازمان برنامه و بودجه باید طبق برنامه پنجم با در نظر گرفتن ظرفیت سنجی ها برنامه سازمان ها را در یک سال تدوین و اعلام کند.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خواستار تبیین و روشن شدن اعتبارات پژوهشی در کشور شد و گفت: ما سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پژوهشی داریم من اینجا سوال می کنم که خروجی اعتبارات پژوهشی کشور چه بوده است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس داشتن برنامه برای هر منطقه از کشور را مختص به آن نقطه برشمرد و اظهار کرد: ما باید برنامه کل کشور را بر مبنای ظرفیت جغرافیای آنجا و اینکه در کدام بخش می توانند موفق شوند بچینیم.

شکری با تاکید بر این نکته که باید نوع اشتغال و تولید در هر منطقه ای ظرفیت سنجی شود، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه باید اعلام کند که در هر منطقه در کدام یک از بخش های صنعتی، دام و طیور، کشاورزی، آبخیزداری و یا غیره باید کار شود و سرمایه ها در آن منطقه جاری شوند.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ای منسجم را می طلبد، متذکر شد: ما باید با داشتن برنامه ای منسجم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بدون وابستگی به خارج و متکی به درون را در شرایط سخت را طراحی کنیم تا پاسخگوی نیازهای اقتصادی کشور باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور بی نهایت ظرفیت اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: دشمن چون می داند ما ظرفیت سنجی نکرده ایم، ضعف های ما را می داند و نتوانسته ایم صنعت و کشاورزی را فعال کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به لزوم تدوین راهبردهای اقتصادی توسط سران سه قوه به ادارات زیر مجموعه خود تاکید و مطرح کرد: هر استان باید یک ستاد راهبردی شامل رئیس دادگستری، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان ها تشکیل شود.

شکری در ادامه افزود: سه قوه باید در راس برنامه ریزی استان خود قرار بگیرند و برنامه های سنجش ظرفیت های استان خود را یک ماهه توسط اساتید دانشگاهی و جهاد دانشگاهی و غیره شناسایی کنند تا همه پای کار باشند.

وی با تاکید بر این نکته که  این ستاد باید در شهرستان ها نیز شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: خروجی بررسی ستاد راهبردی استان باید این باشد که در هر شهرستان و بخش و روستا در هر شهرستانی چه اقدامی در حوزه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و غیره مناسب است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس دادگستری، فرماندار و نماینده شهرستان باید ستاد راهبردی را در شهرستان ها نیز ایجاد کنند و علاوه بر تدوین برنامه ها بر آنها نظارت مستمر و کافی داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر موانعی بر سر راه اقتصاد وجود دارد در ستاد راهبردی استان و در غیر این صورت در ستاد راهبردی کشور حل کنند، تصریح کرد: این یک کار عملیاتی و کاربردی است که امکان پذیر است و بنده بعنوان کارشناس سی ساله در دستگاه اجرایی و نزدیک به پنج سال در قوه مقننه صراحت اعلام می کنم که اگر دیدگاه جهادی نسبت به این موضوعات داشته باشیم مشکلات موجود رفع خواهد شد.

مشکری ضمن اشاره به اینکه این مهم دستیافتنی خواهد بود اگر بخواهیم از نیروهای توانمند و با روحیه انقلابی و جهادی استفاده کنیم، گفت: ما یک جلسه ای را با جوانان در یک منطقه ای برگزار کردیم، بلافاصله عده ای از سیاسیون متوجه شدند و آمدند و تلاش کردن تا این جمعیت را به سمت و سویی منحرف کنند، فریاد کشیدم که این جلسه کاری من است، جوان ها را متفرق نکنید بگذارید ما کاری را از پیش ببریم ببینیم ما چه کاری را می توانیم با حضور جوانان در منطقه انجام دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه