خاک ۱۵ ساله بر پروژه ای حیاتی؛

تبدیل تقاطع ملاسرای شفت به اثر باستانی/ جانمایی غلط مسأله ساز شد

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: تقاطع ملاسرای این شهر بعد از ۱۵ سال پیشرفتی نداشته و به اثرباستانی تبدیل شده است.

تبدیل تقاطع ملاسرای شفت به اثر باستانی/ جانمایی غلط مسأله ساز شد

به گزارش ۸دی، به نقل از مهر، شعبانعلی خاوری در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که عصرشنبه در تالار نازنین شهرستان شفت برگزار شد با اشاره به اینکه استان گیلان ۰.۹  وسعت سرزمینی کشور را دارد، اظهار کرد: استان گیلان از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در منطقه بسیار مهمی واقع شده است.

وی  با بیان اینکه بهره گیری از سواحل دریای خزر، دو بندر آستارا و انزلی و در آینده نزدیک نیز چمخاله توجه به استان گیلان را بیش از پیش کرده است، افزود: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و ترانزیتی این محور به سراسر کشور سبب شده تا به افزایش زیرساخت راه ها توجه ویژه ای شود.

اتمام پروژه راه آهن گیلان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی به برخی از اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: آغاز راه آهن در ماه های آتی در استان که از سال ۸۶ آغاز شده و انتظار می رود که ظرف مدت دو ماه آینده قسمت اعظمی از این پروژه به اتمام و تحویل شرکت راه آهن برای کارهای فاینانس و نهایی شود.

وی با اشاره به هزینه اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۵ برای پروژه راه آهن استان گیلان، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای اتمام این پروژه مورد نیاز است.

خاوری به پروژه آزاد راه رشت به قزوین نیز اشاره و تصریح کرد: با تلاش نیروهای متخصص ایرانی حدود ۳.۲ کیلومتر از این آزاد راه در ایام عید امسال افتتاح شد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت های ترانزیتی نیز فاز اول این پروژه از فومن به پونل به طول ۲۵ کیلومتر در قابل احداث بزرگراه با انتخاب پیمانکار طی ماه های آینده آغاز می شود.

برخورداری ۶۵ درصدی روستاهای شفت از آسفالت راه روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه استان دارای ۹ هزار کیلومتر راه روستایی است، گفت: حدود چهار هزار کیلومتر از این راه آسفالت شده که ۹۹ درصد از این آسفالت ها بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرایی شده است.

وی شاخص آسفالت راه های روستایی استان گیلان در پایان سال ۹۲ را ۳۹.۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: میانگین این شاخص در پایان سال گذشته به بیش از ۵۱ درصد رسیده و این درحالی است که تا پایان تیر ماه گذشته حدود ۰.۷۷ درصد از متوسط کشوری جلو هستیم.

خاوری به وضعیت شهرستان شفت در این زمینه اشاره و تصریح کرد: در پایان سال ۹۲ این شاخص در شفت ۴۵.۷۳ درصد بوده و در سال گذشته این شاخص به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه شفت بعداز فومن بیشتر ضریب نفوذ آسفالت راه روستایی را دارد، گفت: وجود کارخانه های آسفالت، وضعیت مطلوب جلگه ای از دلایل اجرای موفق این موضوع است.

ضرورت پیگیری مسئولان برای اجرای پروژه شفت به زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به آسفالت بیش از ۹۴ درصدی در روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: این روستاها جزء روستاهای سبز از نظر آسفالت راه روستایی محسوب می شوند.

وی با اشاره  به اجرای پروژه تقاطع ملاسرا به عنوان یکی از پروژه هایی که بیش از ۱۵ سال از آغاز اجرای آن گذشته و هنوز ناتمام است، تصریح کرد: جانمایی غلط و هزینه های بسیار سنگین از جمله اشکالات این پروژه است که سبب شده بدون هیچ پیشرفتی، کم کم به یکی از آثار باستاتی! شهر در آید.

خاوری همچنین به پروژه شفت به زنجان نیز اشاره کرد و یادآورشد: برای اجرای یک پروژه بزرگی همانند این پروژه نیازمند پیگیری، تلاش مسئولان و اختصاص ردیف های اعتباری قابل توجهی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه