هادی رمضانی، نامزد شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

شهردار باید بداند متولی شهرداری شوراست / به ثابت قدم رأی اعتماد نمی دهم

نامزد شورای شهر رشت گفت: شهردار باید بداند مسئول و متولی‌اش شوراست. شهردار اگر این را بداند خیلی از مشکلات حل می شود.

شهردار باید بداند متولی شهرداری شوراست / به ثابت قدم رأی اعتماد نمی دهم

به گزارش ۸دی، هادی رمضانی پاچکناری از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت متولد سال ۱۳۴۱ در همین شهر می باشد. وی در لاکان رشت متولد شد و در کردمحله این شهر زندگی کرد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان فردسی، راهنمایی را در مدرسه فلسطین و دبیرستان را در مدرسه شهید نصیری گذراند.

رمضانی که باز نشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلام است مدیریت دبیرستان سپاه، مدیریت قضایی سپاه، مسئول بسیج دانش آموزی رشت و استان گیلان و ریاست شورای سوم شهر رشت را به مدت ۴ سال در کارنامه خود دارد و در این دوره همواره عضو هیئت رئیسه شورای سوم بوده است.

با این نامزد شورای شهر رشت گفتگوی کوتاهی داشته ایم که تقدیم می شود:

۸دی: مهمترین معضلات شهری از نظر شما چیست؟

از نظر من مشکلات شهر زیست محیطی،  ترافیکی و فرهنگی است. در بخش زیست محیطی یکی از مهم ترین مشکلات وضعیت رودخانه های ماست که می بینید به چه روز افتاده است، در بحث فاضلاب که میلیاردها تومان هزینه شده است ولی متاسفانه نتیجه اش معلوم نیست. از طرف دیگر بحث زباله ها را داریم. سراوان همچنان بیمار است، با این مسکن ها هم بهبود پیدا نمی کند. محیط زیست یک المان شعاری نیست، این بحث با سلامت مردم سرو کار دارد، اصلا این جز موضوعات حقوق بشری است. حق مسلم هر انسانی است که بهداشت محیطش تامین شود. البته مشکلات مطرح شده تنها بدست شورا و شهردار حل نمی شود، باید استاندار و فرماندار هم ورود کنند که من معتقدم ورود موثری نداشتند.

در بخش ترافیکی با خط به اصطلاح ویژه که کاملا مشکل دارد رو برو هستیم. شما ببینید همین خط ویژه چه وضعیتی را برای شهر رقم زده است. طرح ناقص پیاده راه و خط ویژه، به کل اقتصاد منطقه را فلج کرده است. ساده بگویم من با اصل خط ویژه مشکل دارم، آقایان قبول کنند کارشناسی نبوده است و البته مشکلات ترافیکی به همین ها خلاصه نمی شود. ما بافت فرسوده اطراف پیاده راه کم نداریم. می شود با هزینه کم معبر باز و رینگی که باید قبل پیاده راه ایجاد می شد را ایجاد کرد، از حاجی آباد به سعدی یا از بانک ملی به باقرآباد این امکان وجود دارد. ببینید من با پیاده راه فی نفسه مشکلی ندارم، اما واقعا زیرساخت های آن فراهم نبود. بروید وضعیت معیشت و زندگی ساکنین اطراف پیاده راه را ببینید، واقعا آسایش دارند؟ حالا این ها هیچ، وقتی هم که ساخته شد هیچ مدیریتی روی آن نبود و نیست. بعضی ها می آیند و یک کارهایی می‌کنند که با هیچ یک از ارزش های ما نمی‌خورد. اسمش را هم گذاشتیم پیاده راه فرهنگی.

در مورد مشکلات فرهنگی باید بگویم همه در این حوزه دغدغه دارند، اهل حرف هم ماشاالله کم نداریم. به عمل که میرسیم …

میگویند اگر می خواهید یک جامعه بمیرد، فرهنگش را بکشید. واقعا این دوره در حوزه هنر اعم از شعر و … چه پیشتیبانی صورت گرفت؟ هنرمندان شهر ما بازیچه نشدند؟ اصلا مدیریت و دغدغه فرهنگی در این شهرجود دارد؟ سلام بمبئی می آید فلان ریال فروش می‌کند ولی یتیم خانه ایران سریع از روی پرده برداشته می‌شود. میدان این موضوع به شورا مربوط نیست؟ اما آیا عضو شورا تریبون ندارد؟ فرقی بین هنر ارزش و هنر ضد ارزشی نیست؟

۸دی: خب بفرمایید در مورد بحث حمل و نقل و بخصوص تاکسیرانی ارزیابی شما چگونه است؟

ببینید این‌ها واقعا زحمت کش هستند. در سرما و گرما می آیند و فعالیت می‌کنند. مشکل دو چیز است، اول اینکه همینطور بی‌برنامه به همه امتیاز تاکسی می‌دهند، دوم این که باید فرهنگ تاکسی نشینی را در رشت بین مردم افزایش دهیم. مثل شرق گیلان. در آنجا مردم فقط تاکسی سوار می شود. پس ببینید فرهنگ سازی چقدر مهم است. فرهنگ چیزی است که این روزها جدی گرفته نمی شود. البته مشکل بیکاری هم داریم. نمی شود به همین راحتی شخصی سوارها را حذف کرد. باید تعادل ایجاد کنیم.

۸دی: این دوره به هیچ وجه، هیچ تعاملی بین شورا و شهردار نبود. نظر شما چیست؟

اول اینکه شهردار باید بداند مسئول و متولی‌اش شوراست. شورا ناظر است. شهردار اگر این را بداند خیلی از مشکلات حل می شود. متاسفانه شهردار به شورا یعنی رای مردم هیچ توجهی ندارد. متاسفانه این شورا هم تقریبا خیلی بی تجربه بود و از تجارب شورای قبل استفاده نکردند.

از نگاه من در دور بعد شورا، این شهردار نمی ماند، یعنی من اگر عضو شدم به او رای اعتماد نمی دهم، من اصلا رفتار شهردار را نمی پسندم. او اصلا خود را با شورا هماهنگ نمی کند و از طرفی این جابجایی های درون سازمانی واقعا در شهرداری عدم ثبات مدیریت را رقم زده است.

۸دی: در این دوره از شورا در لیست خاصی هستید؟ بله، لیست حامیان انقلاب اسلامی و خادمان شهر رشت و لیست هم اندیشان توسعه شهر رشت

۸دی: اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟

اصولگرا هستم

۸دی: رای شما به کدام نامزد ریاست جمهوریست؟

منتظر اجماع نیروهای انقلاب می مانم

۸دی: نظر شما در مورد آقای روحانی چیست؟

نمیدانم چه بگویم. متاسفانه چیزی نمانده است که بگویم!

۸دی: بحث آشتی ملی را بعضی ها در این استان و بعدش در کشور مطرح کردند، حرفی ندارید بزنید؟

ما با کسی قهر نکردیم که بخواهیم آشتی کنیم. مسیر و راه مشخص است. نمی دانم بعضی ها چه می گویند.

۸دی: قبول دارید برخی نمایندگان خیلی به شورا نفوذ کرده و تصمیمات مهم را تحت الشعاع اهداف خودشان قرار می دهند؟ لابی نمایندگان مجلس در شورا از نگاه شما وجود دارد یا نه؟

تعامل خوب و واجب است، ولی بعضی ها به اعضای شورا به دید یک سبد رای نگاه می‌کنند. این خیلی بد است. من زیر بار این شیوه نخواهم رفت.

۸دی: لطفا اولین چیزی که بعد از قرائت واژه های زیر به ذهنتان می رسد بگویید.

شورای چهارم: عدم اقتدار

ثابت قدم: ثابت قدم باشیم

محمود باقری: منتقد تنها

حاجی پور: رشتی مشتی ( باخنده)

رشت: شهر زیبای من

۲۹ اردیبهشت ۹۶: تصمیم انقلابی

کردمحله: خاطرات خوش من

سپید رود: مایه حیات شهر رشت

میرزا: بزرگ مرد

مدافعان حرم: امنیت، رشادت، همین

۸دی: کلام آخر؟

عزیزانی که کاندید شورا می‌شوند و در نهایت ورود پیدا می‌کنند، باید قدر خود را بداند. این خیلی مهم است. همین

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه