ناگفته ها از پشت پرده بسته شدن لیست اصلاحات؛

افراد تهران نشین و منفعت طلب شیوه انتخاب لیست را در رشت بر هم زدند

آن هایی که هر کدام در چندین شرکت عضو هیات مدیره شده اند و انبارشان از سفره اصلاحات پر شده است، راه را هموار کردند که بنده در لیست امید حضور نداشته باشم.

افراد تهران نشین و منفعت طلب شیوه انتخاب لیست را در رشت بر هم زدند

به گزارش ۸دی به نقل از خزر؛ غلامرضا مقدسی یکی از فعالین با سابقه ی اصلاحات از جمله کسانی بود که جایی در لیست یازده نفره اصلاحات برای انتخابات شورا، علیرغم تمامی نظرسنجی ها و پیش بینی ها پیدا نکرد. وی پیش تر هم در انتخابات مجلس به نفع لیست اصلاح طلبان و امید و برای همبستگی بیشتر این اتحاد از حضور در انتخابات انصراف داده بود.

در همین راستا، مقدسی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین به تشریح آنچه که در جمع بندی این لیست اتفاق افتاد، پرداخت و گفت: قطعا کسانی که بعد از تعریف گفتمان اصلاحات به این تفکر پیوستند باورهایشان به باورهای اصلاحات نزدیک بوده است اما کم کم برخی از افراد متظاهر که در جبهه اصولگرایی دستشان رو شده و تخلفاتی از آنان سر زده بود که در اصولگرایی نیز جایگاهی نداشتند، به درون اصلاحات نفوذ کرده و گفتار و اقدامات آنان آسیب های جدی به باورهای اصلاحات زد.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ شهر رشت مملو از اصلاح طلبان نبود، آقای دکتر جعفرزاده همواره حامی دولت تدبیر و امید بوده اند اما دو نفر دیگر سابقه ی اصلاح طلبی نداشتند. متاسفانه رفتارها و منفعت طلبی ها باعث شد برخی افرادی که تنها نقاب اصلاح طلبی بر چهره دارند و در حقیقت چیزی در خود نمی بینند و هر کدام در چندین شرکت عضو هیات مدیره شده اند و انبارشان از سفره اصلاحات پر شده است، راه را هموار کردند که بنده در لیست امید سال ۹۴ حضور نداشته باشم. ما نیز به دلیل اینکه نمی خواستیم چهره اصلاحات خدشه دار شود این فرصت را به آنان دادیم تا خودشان متوجه اشتباهات شان شوند.

مقدسی در خصوص نحوه بسته شدن لیست اصلاحات برای انتخابات شورا گفت: آئین نامه ای از شورای اصلاح طلبان کشور ابلاغ شد و فرآیندی را برای بسته شدن لیست امید در انتخابات شوراهای شهر مشخص کرد. با این حال کسانی وارد این جریان شدند و برای نام نویسی در لیست امید اقدام کردند که نه تنها بسیاری از آنان اصلاح طلب نبودند، بلکه تفکرات سیاسی نیز نداشتند یا حتی از جناح مقابل بودند، هرچند که بنده تمام قد برای نیروهای اصولگرا احترام قائلم زیرا می دانم که به خاک شان می بالند.

دبیر حزب اراده ملت ایران افزود: قرار بر این بود که امتیازدهی ها بر اساس سابقه ی حزبی، مدارک تحصیلی و… صورت بگیرد، بنده از سال ۷۷ عضو حزب اراده ملت ایران و از سال ۸۲ دبیر حزب اراده ملت ایران می باشم. در سوابق تحصیلی نیز همه چیز عیان است. این موارد بالاترین امتیازات را در این فرم داشت، کارشناسی بنده عمران، ارشد بنده مدیریت اجرایی و دکترای بنده اقتصاد بین الملل است و دانشجوی دکترای رشته رفتار سازمانی نیز هستم. سه بار نیز نظرسنجی هایی صورت گرفت که بنده در هر سه مرحله، رتبه ی اول را کسب کردم. تمامی این آیتم ها اما با دستور، نفوذ و فشار برخی از افراد منفعت طلب که نقاب اصلاح طلبی را بر چهره دارند و برخی از آنان تهران نشین نیز هستند، نادیده گرفته شد و موضوع به شکل رای گیری درآمد.

وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم یکی از آرمان های اصلاح طلبی دموکراسی است و باید به آرای عمومی مراجعه کنیم اما قطعا باید رای گیری و مراجعه به آرای عمومی با دانایی و اطلاع رسانی درست باشد تا افراد بر اساس دانایی رای دهند، اگر شما بخواهید در مه و تاریکی تصمیم بگیرید قطعا تصمیمی که خواهید گرفت تصمیمی بهینه نخواهد بود. این چندمین بار است که در جبهه اصلاحات چنین اتفاقاتی رخ می دهد و برخی افراد منفعت طلب که به دنبال پر کردن انبار خود از سفره اصلاحات هستند و انگار قرار نیست هیچگاه انبارشان از این سفره پر شود، وارد گود شدند و بدون اینکه نتایج نظرسنجی و امتیاز دهی ها را به رای دهندگان اعلام نمایند با چندین بار سعی و خطا لیستی بسته شد.

مقدسی افزود: از همان روز اول که این لیست اعلام شد بسیاری از دبیران احزاب و یکایک اعضای شورای اصلاح طلبان به دفتر بنده مراجعه کردند و تماس گرفتند و ابراز شرمندگی و نگرانی از لیستی کردند که اعلام شده است. این اظهارات بنده به این معنا نیست که افراد حاضر در لیست افراد موجهی نیستند بلکه می گویم اگر قرار بوده است که سوابق اصلاح طلبی و آن آیتم هایی که مد نظر مردم و اصلاح طلبان است، همانند تحصیلات و تجارب و.. رعایت شود برخی از این عزیزان نباید در اولویت های نخست قرار می گرفتند.

مقدسی در پاسخ به اینکه آیا به نفع لیست یازده نفره کنار خواهد کشید یا خیر، تاکید داشت: افراد جایگاه خود را به صورت تقریبی می دانستند، پس از اینکه دو تن از افراد اصلی اصلاحات رد صلاحیت شدند، دوستان آمدند و به بنده سر لیستی اصلاحات را تبریک گفتند!

مقدس در پایان گفت: بنده بر اساس اعتماد به تهیه کننده میثاق نامه و هیات رئیسه شورای اصلاح طلبان آمدم و میثاق نامه را امضا کردم. حالا اما طرف اول قضیه به تعهدات خود عمل نکرده است و امتیازبندی ها و نظرسنجی ها را در اختیار نذاشته است. بنده از خانم حساس خواه، آقای حسینی و… می خواهم تا  نتایج نظرسنجی ها و امتیاز دهی به افراد ثبت نام کننده را اعلام نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
الف-ج
این بنده خدا شانس نداره!!! اون از انتخابات مجلس و اینم از شورای شهر!!! دیگه مثلا کجا میخوان مهندسا تو لیستشون قرار بدن؟؟!! مهندس جان من بارها گفتم این چپی ها نامرد و قدرت طلب هستند و شما بهتره بری با راستی ها رو هم بریزی!!! باورکن پتانسیلت به هدر نمیره ولی باید خیلی مواظب باشی چون به راستی ها هم چندان اعتماد نمیشه کرد!!!!
در حاشیه