نشست مشترک استاندار گیلان و سفیر آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی گفت: به منظور گسترش روابط دو جانبه استان گیلان با یکی از استانهای آفریقای جنوبی خواهر خوانده شود .

نشست مشترک استاندار گیلان و سفیر آفریقای جنوبی

 به گزارش ۸دی نیوز، نشست مشترک استاندار گیلان و سفیر آفریقای جنوبی به منظور گسترش همکاری های دو جانبه  در استانداری گیلان برگزار شد استاندار گیلان در این نشست با اشاره به روابط خوب ایران و آفریقای جنوبی تأکید کرد: باتوجه به این روابط ، استان گیلان نیز آمادگی کامل دارد تا در زمینه ی موضوعات مورد علاقه ی دوطرف همکاری های مؤثر داشته   باشد .

کیهان هاشم نیا با اشاره به توانمندی های گیلان در بخش های کشاورزی ، صنعتی ، ترانزیت کالا ، بنادر و گردشگری گفت : گیلان میتواند حلقه ی ارتباطی بین استانهای آفریقای جنوبی با استانهای ایران باشد .

استاندار گیلان با اشاره به تقاضای سفیر آفریقای جنوبی گفت : گیلان میتواند دانش فنی خود را در بخش پرورش زیتون و شیلات  به این کشور انتقال دهد .

کیهان هاشم نیا تشکیل کار گروههای مشترک به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری در گیلان و استانهای آفریقای جنوب را در افزایش سطح تعاملات دو طرف سازنده عنوان کرد و گفت : در زمینه ی برداشتن قدم های عملی گسترش روابط  دو جانبه آمادگی لازم وجود دارد .

سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در این نشست گفت : به منظور تحقق عملی برای افزایش تعاملات با گیلان تا پایان ماه گروهی از تجار این کشور به این استان سفر می کنند .

آرجی وایت هد با اشاره به بازدید خود از باغ های زیتون و استخرهای پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی خواستار آموزش دانش بومی گیلان در زمینه ی پرورش این محصولات به کشاورزان کشورش شد .

سفیر آفریقای جنوبی در ایران همچنین به توانمندی های این کشور در حوزه ی گردشگری ، تولید گوشت قرمز و دامپروری و جنگلداری اشاره کرد و گفت : ما میتوانیم در حوزه های تحقیق و توسعه ، قابلیت سازی و آموزش مهارت های لازم در این بخش ها با گیلان همکاری داشته باشیم .

آرجی وایت هد همچنین پیشنهاد داد تا به منظور گسترش روابط دو جانبه ؛ استان گیلان با یکی از استانهای آفریقای جنوبی خواهر خوانده شود .

dsc971

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه