در یک برنامه زنده تلویزیونی صورت گرفت؛

افشای اسرار پشت پرده اشغال سفارت عربستان توسط افراطی‌ها

در یک برنامه‌ زنده‌ی تلویزیونی از شبکه افق ابعاد جدیدی از ماجرای حمله به سفارت عربستان و تسخیر آن افشا شد.

افشای اسرار پشت پرده اشغال سفارت عربستان توسط افراطی‌ها

به گزارش ۸دی، ابعاد جدید از ماجرای تسخیر سفارت عربستان در برنامه جهان آرا  شب گذشته در شبکه افق افشا شد. در این برنامه که مناظره ای بین حجت الله عبدالملکی و مهدی پازوکی از اساتید اقتصاد دانشگاههای کشور برگزار شد عبدالملکی ابعاد جدیدی از ماجرای حمله به سفارت عربستان را رسانه ای کرد.

وی با بیان اینکه حمله کنندگان به سفارت، افرادی افراطی بودند با طرح این سوال که چه کسانی به سفارت حمله کرده و به آن وارد شدند گفت: چه کسانی به اینها اجازه دادند وارد سفارت شوند؟ آقای ظریف در یک سخنرانی در دانشگاه بیان کردند که قبل از تسخیر سفارت عربستان ما نگران تسخیر بودیم. یعنی دولت احتمال حمله به سفارت را می داد.

عبدالملکی ادامه داد: بنابراین دولت محترم می دانست که احتمال حمله و تسخیر سفارت وجود داشت پس رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور آقای روحانی باید به نیروی انتظامی تحت نظر خود دستور می داد تا دو طرف خیابانی که سفارت در آن مستقر بود را می بست اما این کار را نکرد و این عمل احتمال عمدی بودن این کار را تقویت می کند.

این فعال سیاسی افزود: آقای جلیلی عضو شورای امنیت ملی در جلسه شورا و در روز قبل از تسخیر سفارت عربستان به وزیر کشور گفت با این سیاست منفعلانه شما ممکن است عده ای به سفارت عربستان حمله و آن را تسخیر کنند بنابراین شما باید آن خیابان و کوچه را از دو طرف از طریق نیروی انتظامی ببندید اما در عمل وزارت کشور و نیروی انتظامی وابسته به وزارت کشور روحانی این کار را نکرد و تنها ۲ سرباز در روز واقعه در آنجا حضور داشتند.

وی تأکید کرد: هشدار جلیلی در روز قبل از حمله سفارت صورت گرفت اما هیچ اقدامی انجام نگرفت و حمله کنندگان به راحتی توانستند سفارت را بگیرند و آن افتضاح به بار آمد و آن آسیب ها به منافع ملی وارد شد.

عبدالملکی در پایان گفت: شواهد نشان می دهد که دولت علاقمند به انجام این کار بود و بعدها مشخص می شود که چه کسانی برای حمله به سفارت پول داده اند و اسرار پشت پرده این ماجرا مشخص خواهد شد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه