رسانه ها منتشر کردند؛

جزئیات پذیرش و تحصیل غیرقانونی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی

در پرونده تحصیل برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی، وزارت علوم سعی کرد دانشگاه را مقصر جلوه دهد.

جزئیات پذیرش و تحصیل غیرقانونی برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش ۸دی، اردیبهشت ماه سال ۹۲ حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور از سوی سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده است تا در مقطع دکتری تحصیل کند.

 

فردی که تحصیل حسین فریدون برادر رئیس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی را پیگیری  می‌کرده است عبدالحسین فریدون پسرعموی رئیس جمهور بوده که در دولت یازدهم با عنوان مدیرکل دفتر وزارتی مشغول به کار است ولی در این چهار سال نقش محوری در تمام کارهای وزارت علوم داشت.

 

سازمان سنجش در زمان معرفی حسین فریدون به دانشگاه شهید بهشتی وی را دارای معدل ۱۷ در کارشناسی معرفی می‌کند در حالی که پس از چند سال دانشگاه متوجه می‌شود که مدرک حسین فریدون دارای معدل ۱۳ بوده است و معدل به اشتباه به دانشگاه شهید بهشتی ارائه شده است.

 

دانشگاه مخالفت خود را اعلام کرد و حتی نکته دیگری نیز وجود داشت و آن اینکه حسین فریدون قبولی سال ۹۱ در دانشگاه گیلان بود و سازمان سنجش هیچگاه توضیح نداد که آیا یک فرد قبول شده در سال ۹۱ دانشگاه گیلان می‌تواند در سال بعد در دانشگاه دیگری (دانشگاه شهید بهشتی) تحصیل کند یا خیر.

 

اعضای گروه آموزشی که شرایط حسین فریدون را بررسی کردند نیز از دوستان رئیس‌جمهور مانند سریع‌القلم بودند.

 

جالب اینجاست که در نامه‌های در رابطه با بورسیه‌ها اعلام شده بود که هیچکس  حتی از نزدیکان رئیس جمهور نمی‌تواند از فرصت‌ها سوء استفاده کند ولی در همان مقطع حسین فریدون با معدل ۱۳ به دانشگاه شهید بهشتی معرفی شد.

 

وزارت علوم در نامه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سعی کرد دانشگاه را مقصر جلوه دهد ولی رئیس دانشگاه مدارکی را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه داد که نشان از دستورات مستقیم وزارت علوم و فشارهای وارده به دانشگاه برای پذیرش برادر رئیس جمهور بود، یکی از مهم ترین دلایل برکناری طهرانچی رئیس وقت این دانشگاه نیز ارایه همین اسناد به مجلس بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه