نماینده مردم رشت در گفتگو با 8دی خبر داد؛

امضای ۳۰ نماینده مجلس درباره تخلفات دولتی‌ها / سفرهای شهر به شهر استاندار گیلان تخلف است

نماینده رشت گفت: ۳۰ تن از نمایندگان از تخلفات مسئولان دولتی در تبلیغات نامزد خاص ریاست جمهوری به رئیس مجلس نامه نوشته اند.

امضای ۳۰ نماینده مجلس درباره تخلفات دولتی‌ها / سفرهای شهر به شهر استاندار گیلان تخلف است

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، از تبلیغات دولتی مسئولان برای نامزد خاص انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بکارگیری از امکانات و استعدادهای دولت در ساعات اداری ممنوع است اما برخی از مدیران ارشد استانداری گیلان تبلیغ نامزد خاصی را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه مجلس نسبت به این تبلیغات واکنش نشان داده است، افزود: بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان در قالب امضای نامه ای، تخلفات انتخاباتی را به رئیس مجلس اعلام کرده ایم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از رئیس مجلس خواسته ایم تا سریعا به دستگاه های نظارتی ابلاغ کنند تا جلوی تبلیغ کاندیدای خاص از سوی مسئولان دولتی گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سفر شهر به شهر مسئولان ارشد گیلان اظهار کرد: در حال حاضر استاندار، معاونین و مدیران به اکثر شهرهای سفر می کنند و از دولت حمایت و تعریف می کنند.

کوچکی نژاد با هشدار به مسئولان استان مبنی بر غیرقانونی بودن رفتار شان، متذکر شد: در این سفرها مدیران مردم را توجیه می کنند که به این دولت رای بدهند و این خلاف حتم به یقین قانون است.

وی به ضرورت ورود دادستانی به این مسئله تاکید کرد و اذعان داشت: دادستانی بعنوان مدعی العموم باید در این مقوله ورود کند و هیئت نظارت بر انتخابات وظیفه شان این است که به این بخش ورود کنند و جلوی این تحرکات را بگیرند.

نماینده مردم رشت با تأکید بر اینکه کسانی که تخلفی کردند و تذکری را دریافت کردند در صورت تکرار تخلف عزل یا اخراج شوند، خاطرنشان کرد: قانون تمامی موارد محتملی تخلفات انتخاباتی را پیش بینی کرده است اما برخورد کمتری نسبت به این تخلفاتی که دولت مرتکب می شود صورت می گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه