رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی:

امضای طرح ۲۰۳۰ یونسکو نتیجه غفلت و شتابزدگی دولتمردان بود/ سند ۲۰۳۰ با منطق اسلام و اهداف نظام مغایرت دارد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: پذیرش سند ۲۰۳۰ یونسکو نتیجه غفلت دولتمردان وزارت آمورزش و پرورش و علوم و تحقیقات است.

امضای طرح ۲۰۳۰ یونسکو نتیجه غفلت و شتابزدگی دولتمردان بود/ سند ۲۰۳۰ با منطق اسلام و اهداف نظام مغایرت دارد

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به اینکه موضوع سند ۲۰۳۰ در جلسه رأی اعتماد به وزیر آوزش و پرورش مطرح شده بود، اظهار داشت: در زمان رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش طرح سند ۲۰۳۰ یونسکو را مورد انتقاد قرار دادم و از سوی بسیاری از آقایان اصلاح طلب مورد بی مهری قرار گرفتم به دلیل اینکه چرا وزیر را زیر سوال برده ام.

وی با بیان اینکه دیدگاه مطروحه در سند ۲۰۳۰ از یک طراح ایتالیایی گرفته شده است، افزود: سند ۲۰۳۰ از دیدگاه ها و تئوریه های مونته سوری که یک نویسنده ایتالیایی است و دیدگاه های فراماسونری و فمینیستی دارد گرفته شده و باید گفت که این شخص نسبت به تعلیم و تربیت دیدگاه غیر دینی داشته است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ را صهیونیست ها و فمینیست ها طراحی کرده اند و کشور های مسلمان و دیندار را نشانه گیری کرده اند، گفت: هدف از طراحان ۲۰۳۰ این است که می خواهند ایمان به خدا و یکتاپرستی را از مدارس تهی کنند و به جای ترویج قرآن و مبادی اسلامی و اخلاقی و دینی، مسائل همجنسی و غیر اخلاقی را جایگزین و ترویج کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به غفلت و شتابزدگی مسئولان در قبول تفاهم این سند، اظهار کرد: البته مستقیما ممکن است در بندهای این سند به این وضوح به موارد غیر اخلاقی اشاره نشده باشد اما کل آن چیزی که از این سند برداشت و استنباط می شود این است و مدیران وزارت علوم و فناوری و آموزش و پرورش در بررسی کارشناسی این سند غفلت و کمی شتابزده عمل کرده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  اذعان کرد: این سند باید در کمیته آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی و تحقیق قرار می گرفت چون طبق قانون هر آیین نامه ای که مقرر شود به صورت بین المللی تصویب شود باید به توصیب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

وی با بیان اینکه دولت خودسرانه سند ۲۰۳۰ را پذیرفته است، متذکر شد: این سند به بررسی و تایید هیچ کدام از دو نهاد مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است و دولت خودسرانه دست به امضای سند ۲۰۳۰ زده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه ۲۰۳۰ هیچ سنخیتی با ایران و اسلام ندارد، تاکید کرد: این سند نوعی نفی خداپرستی و فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام است و با نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ سنخیت و ارتباط منطقی ندارد و با اهداف نظام مغایرت دارد و مورد مخالفت مقام معظم رهبری قرار گرفت که ما هم در مجلس تلاش می کنیم تا کار لازم برای کنار گذاشتن آن صورت گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه