رئیس دادگستری لاهیجان؛

برخورد بدون اغماض با خریداران رای در لاهیجان + گزارش تصویری

رئیس دادگستری لاهیجان گفت: با کسانی که بخواهند مبادرت به خرید و فروش رای نمایند بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

برخورد بدون اغماض با خریداران رای در لاهیجان + گزارش تصویری

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، رییس دادگستری شهرستان لاهیجان روز چهارشنبه در همایش توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و رودبنه شهرستان لاهیجان در این مراسم توجیهی گفت: آماده هستیم که از آرای مردم در محدوده اختیارات قانونی خود حفاظت کنیم .

حجت الاسلام محمود علیزاده افزود: با کسانی که بخواهند رای مردم را تخریب کنند و یا مبادرت به خرید و فروش رای نمایند به آنان اغماض نخواهیم کرد .

سیدمحمد احمدی نیز در این مراسم اظهارداشت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی با همکاری همه ارکان این شهرستان اعم از نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران ، نیروهای مردمی بسیجی ، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و دادگستری، بدون چشم پوشی از کوچکترین تخلف انتخاباتی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: در شهر لاهیجان هفت کرسی شورا وجود دارد که برای هر صندلی ۱۲ نفر رقابت می کنند و در شهر رودبنه از هر سه نفر یک نفر و در بخش رودبنه از هر دو نفر یک نفر انتخاب می شوند.
وی از نامزدها خواست به جای تخریب یکدیگر با اخلاق مداری و ارایه برنامه با هم به رقابت به بپردازند و در تبلیغات ها که از بامداد فردا شروع می شود التزام به قانون و مقررات داشته باشند و بدون هیچگونه تهدید و تطمیع و وعده های فراقانونی تبلیغات نمایند.
فرماندار لاهیجان اظهارداشت: همیشه دشمنان ایران اسلامی در چنین ایامی به جنب و جوش می افتند تا بتوانند انتخابات مردم ایران را مخدوش کنند اما مردم همواره منافع کشور که همان نظام جمهوری اسلامی است را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند.
احمدی گفت: همه ملزم به رعایت قانون هستیم و باید از رای مردم که یک امانت است و به دست ما سپرده شده است مراقبت کنیم.
رییس ستاد انتخابات شهرستان لاهیجان متذکر شد: تبلیغات رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایان ساعت ۲۴ امشب آغاز می شود که نامزدها باید در این تبلیغات ها و رقابت ها اخلاق و قانون را رعایت نمایند.

همچنین فرمانده انتظامی لاهیجان نیز در این مراسم توجیهی اظهارداشت: نیروی انتظامی با همکاری سپاه ، بسیج و دیگر نیروهای امنیتی وظیفه امنیت این دوره از انتخابات نظیر دوره های گذشته را برعهده دارد و امنیت انتخابات توسط پلیس و نیروهای ارزشی هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می شود.
سرهنگ محمود قاسمی افزود: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به ایجاد نظم و امنیت نیست این مردم هستند که باید به نیروی انتظامی کمک کنند.
بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی ، امنیتی و انتظامی برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان لاهیجان را بر عهده دارند.
براساس آخرین سرشماری شهرستان لاهیجان ۱۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۳۳هزار نفر آن واجد شرایط رای هستند.
بیش از یک هزار و ۲۰۰ نامزد برای تصدی کرسی شوراهای اسلامی در دو شهرلاهیجان و رودبنه و ۱۸۶روستای شهرستان لاهیجان در این دوره انتخابات با هم به رقابت می پردازند.

منبع: ایرنا

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه