جانشین بسیج اساتید گیلان مطرح کرد:

ایجاد فضای بسته توسط استانداری گیلان در دانشگاه ها/ اجازه نمی دهیم فتنه گران مدیر دانشگاه فرهنگیان شوند

جانشین بسیج اساتید گیلان گفت: کانالیزه و محدود کردن سخنرانی ها با روح علمی و فضای باز در سطح دانشگاه ها منافات و مغایرت دارد.

ایجاد فضای بسته توسط استانداری گیلان در دانشگاه ها/ اجازه نمی دهیم فتنه گران مدیر دانشگاه فرهنگیان شوند

به گزارش ۸دی، محمد مهدی نیازمند، جانشین بسیج اساتید استان گیلان در گفتگو با روشن خبر در مورد برخی از فشارها برای انتصابات و رفتارهای اخیر استانداری در ایجاد فضای بسته در سطح دانشگاه های سطح استان گفت: در ابتدای روی کار آمدن دولت، برخی از جریان های تند اصلاح طلب سعی کردند، فشارهایی را در عزل و نصب ها بیاورند. البته این را باید گفت که برخی از مدیران اصلاح طلب دانشگاهی سعی کردند، فضای معتدل را در پیش بگیرند و از کارهای افراطی خودداری کردند.

 

نیازمند در ادامه با بیان اینکه ما در دانشگاه فرهنگیان استان، شاهد طراحی ها و ادبیات خاصی توسط روسای کشوری هستیم، افزود: متاسفانه جریان های تندرو اصلاح طلب به دانشگاه فرهنگیان به گونه ای دیگر نگاه کرده و می خواهند آنجا را خانه و مأمنی برای انجام کارهای سیاسی خود کنند.

 

نیازمند گفت: باید مدیران دانشگاه فرهنگیان بدانند که ما اجازه نخواهیم داد، افرادی که برای حضور در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده اند و حرکات و فعالیت های آنها در ایام فتنه، خلاف امنیت کشور بوده است، مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان را برعهده بگیرند.

 

نیازمند در ادامه با محکوم کردن برخی از رفتارهای استانداری در ایجاد رعب و وحشت در سطح دانشگاه ها و ایجاد فضای بسته گفت: کانالیزه و محدود کردن سخنرانی ها با روح علمی و فضای باز در سطح دانشگاه ها منافات و مغایرت دارد.

 

وی این نگاه امنیتی را متوجه معاون سیاسی استانداری دانست و افزود: فشارهایی از طرف کمیسیون دانشجویی به روسای دانشگاه ها وارد می شود تا با تشکل ها انقلابی که بارها مقام معظم رهبری از آنها حمایت کرده اند، مقابله شود.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر در دانشگاه گیلان که با رویکرد یکطرفه و عدم حضور منتقدان صورت گرفت، تصریح کرد: ما به برنامه ریزان دانشگاهی هشدار می دهیم که فضای نقد و آزادی بیان را محدود نکنند، چون این گونه رفتارها در تاریخ ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه