اعلام اخبار خوش اقتصادی روحانی؛ امشب/ بازار فردا واکنش نشان می‌دهد

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه نتایج بررسی ها برای اجرای برنامه ۱۰۰ روزه دولت امشب توسط رئیس جمهور از تلویزیون اعلام می شود، گفت: از فردا نتایج این تصمیمات در فعالیت‌های اقتصادی مشخص خواهد شد، ضمن اینکه با تصیماتی که اتخاذ شده، مجموعه کالاهایی که در گمرک انبار شده، حتما از فردای اعلام تصمیمات در ترخیص آنها تسریع خواهد شد.

اعلام اخبار خوش اقتصادی روحانی؛ امشب/ بازار فردا واکنش نشان می‌دهد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های دولت در ۱۰۰ روز اول فعالیت گفت: بحثی که رئیس جمهور مطرح کرد این بود که نظرات دستگاهها اخذ شود که این موضوع به آنها اعلام شده و در حال حاضر دستگاهها در حال ارائه نظرات به دولت هستند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از آنکه فکر می کردیم وضعیت نگران کننده است، افزود: قبلا در مورد برخی شاخص‌های اقتصادی نگرانی وجود داشت اما الان مشاهده می شود که برخی از تصمیماتی که در اواخر کار دولت قبلی گرفته شده، بار سنگینی بر دوش دولت جدید تحمیل می کند.

وی ادامه داد: برخی از تصمیماتی که باید گرفته می شد، گرفته نشد و اینها مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند. به هر حال ما در شرایط ویژه ای دولت را تحویل گرفتیم و در حال استقرار وزرا و مسئولان دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم به آنچه که قول داده ایم، در زمان مقرر عمل  کنیم و با توجه به اینکه قرار بود طی ۱۵ روز وزرا برنامه ۱۰۰ روزه خود را به رئیس جمهور اعلام کنند، این مهلت به پایان رسیده و رئیس جمهور نتایج آن را امشب در برنامه تلویزیونی اعلام خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که مردم نتایج این برنامه را چه زمانی مشاهده خواهند کرد، گفت: اگر نتایج بررسی های ۱۵ روزه امشب اعلام شود از فردا نتایج آن در فعالیت‌های اقتصادی مشخص خواهد شد.

جهانگیری در مورد ترخیص کالاهای اساسی از گمرک گفت: باید در دولت قبل تصمیم گیری در مورد کالاهای اساسی صورت می گرفت که برخی از آنها به دلایلی باقی مانده ولی طی این ۱۵ روز آنچه که لازم بود در مورد دارو و کالاهای اساسی در ستاد تدابیر اقتصادی تصمیم گیری اتخاذ شده و فکر می کنم که تا پایان امسال مردم دغدغه ای در مورد کالاهای اساسی نداشته باشند. آنچه مهم است که ما تلاش کنیم کالاهای اساسی و ضروری مردم و حساس مثل دارو به اندازه ای که مورد نیاز کشور است، در دسترس مردم قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در گمرک تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و امشب برخی از این تصمیمات توسط رئیس جمهور اعلام می شود و با تصیماتی که اتخاذ شده، مجموعه کالاهایی که در گمرک انبار شده حتما از فردای اعلام تصمیمات در ترخیص آنها تسریع خواهد شد.

جهانگیری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد وضعیت مالیات در کشور گفت: مالیات باید مهمترین منبع درآمد دولت باشد. بر اساس قوانین مالیاتی ایران یکی از کشورهایی است که دارای کمترین سقف مالیاتی است. فکر می کنم با این میزان مالیات اگر فعالیت‌های اقتصادی رونق یابد حتما مالیات می تواند رشد بهتری پیدا کند. کشوری که می خواهد اتکای خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد باید یک منبع درآمد جدید داشته باشد که آن هم راهی جز مالیات نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه