نائب رئیس کمیسون آموزش مجلس در گفتگو با 8دی:

اجرای ۲۰۳۰ و تغییر سند تحول بنیادین از طرح های وزیر در روز رای اعتماد بود

نائب رئیس کمیسون آموزش مجلس گفت: اجرای ۲۰۳۰ و تغییر سند تحول بنیادین از طرح های وزیر در روز رای اعتماد بود.

اجرای  ۲۰۳۰ و تغییر سند تحول بنیادین از طرح های وزیر در روز رای اعتماد بود

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، سند ۲۰۳۰ را یکی از سندهای سازمان ملل متحد دانست و اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ یک سند بین المللی است که از سوی سازمان ملل به یونسکو اعلام شده و یونسکو از کشورهای متحد خودش این سند را اعلام، تعهد و امضاء می گیرد.

وی با اشاره به خودسری اجرا کردن این سند از سوی دولت افزود: متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران بدون اینکه با مجلس هماهنگ کند این سند را امضاء می کند و جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز این سند را ابلاغ کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ از جمله برنامه های پیشنهادی وزیر در روز رای اعتماد بود، گفت: در زمان رأی به وزیر آموزش و پرورش در برنامه کاری وزیر نوشته شده بود که سند ۲۰۳۰ را اجرایی می کنم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در قسمتی دیگر از برنامه های وزیر اعلام شده بود که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را تغییر خواهد داد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش ۷ کمیته کاری برای اجرای ۲۰۳۰ فعال کرده است، اظهار کرد: دو هفته قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس من از وزیر سوال کردم که به چه حقی هفت کمیته کاری برای اجرای سند ۲۰۳۰ گذاشته اید در صورتی که نظام جمهوری اسلامی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دارد که باید اجرایی شود که متاسفانه وزیر پاسخ نداده است.

وی با اعلام اینکه در روز رای اعتماد هم معترض بودیم که سند ۲۰۳۰ یک تفکر آموزشی غربی است و اصلا با افکار آموزشی کشور هماهنگ نیست، اذعان داشت: نویسنده تئوری سند ۲۰۳۰ یک ایتالیایی است که تفکراتش به صهیونیست ها و فمینیسم ها وابسته است.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه آن سند در حوزه فرهنگی و آموزش روش هایی را ادامه می دهد که آن روش ها هیچ وقت با اعتقادات آموزشی ما هماهنگ نیست، متذکر شد: متاسفانه این سند از سوی دولت به وزیر ابلاغ شده و وزیر نیز به دنبال اجرا کردن آن بود که مورد انتقاد شدید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
الف-جبارزاده از ماسال
آقای کوچکی نژاد درود برشما که ساده و صمیمی کل ماجرا را شرح دادید. اما چند سوال: الف) جناب کوچکی نژاد گویا شما و همراهانتان از روز اخذ رای اعتماد از مفاد این سند آگاه بودید پس چرا به استحضار موکلین خود که همانا ملت ایران هستند نرساندید؟؟!!! ب) چرا از مفاد این سند درست در بحبوحه انتخابات رونمایی کردید آیا اینعمل شما صداقت شما را زیر سوال نمیبرد؟؟!!! ج) جناب کوچکی نژاد شما از چه میترسید چرا فکر میکند شما و طیف شما فقط دغدغه رعایت شعاءر و آداب اسلامی را دارند؟؟!! د)آقای کوچکی نژاد اگر بفرض محال مفاد ضد دین و ضد فرهنگ اسلامی این سند روزی اجرایی شود آیا شما کاخ نشینان بهارستان بیشتر خون دل میخورند یا معلمان دلسوز و دلسوخته این مرز و بوم که بجز دغدغه تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان این آب و خاک هزاران دغدغه معیشتی و کرامتی دیگر نیز دارند؟؟!!! ه)آقای کوچکی نژاد اولین حکم استخدام قطعی حقیر در آموزش و پرورش ماسال به دست باکفایت شما امضاء گردید ولی قاطعانه بخدمت شما عرض مینمایم تمام معلمین و همکاران آموزشی ما دغدغه های مذهبی شان از خیلی از نمایندگان ما بیشتر است و ماها مشکلات بچه ها را با خون و گوشت خود احساس میکیم و یقین داریم آموزش و پرورش ایران اسلامی هیچگاه از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد و هرگز فرهنگ بیگانه و غربی فرهنگ اسلامی مارا آلوده نخواهد کرد و به مراتب ایمانی و تقیدات مذهبی دولتمردان منتخب خود نیز ایمان داریم و واقعا نمیدانیم که از چه روست که شما فکر میکنید از دولتمردانی که سند را امضاء و ابلاغ نمودند و نیز از معلمانی که باید مجری این سند باشند مومن تر به مبانی انقلاب و مقیدتر به آداب اسلامی هستید؟؟!!! آقای کوچکی نژاد بنده شما را قبل از اینکه یک انسان سیاسی بدانم یک فرد مذهبی میدانم پس بیایید با زبان لین و گفتگو مشکلات را برطرف کنید نه با غوغاسالاری!!! جسارت وصراحت لهجه شاگرد خود را عفو نمایید. یاعلی.
در حاشیه