در اعتراض به تأیید صلاحیت‌های فله‌ای در لاهیجان؛

استعفای دسته جمعی اعضای هیات نظارت انتخابات شوراهای لاهیجان

۱۰ نفر از اعضای این هیات امروز در اعتراض به تایید صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی استعفا دادند.

استعفای دسته جمعی اعضای هیات نظارت انتخابات شوراهای لاهیجان

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، در پی تایید صلاحیت ۳ عضو فعلی شورای اسلامی شهر لاهیجان از سوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان،  ۱۰ نفر از ۱۱ عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان لاهیجان استعفا کردند.

رییس هیئت نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: اعضای این هیات در اعتراض به تایید صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات شوراها که به مفاسد اخلاقی، وابستگی به گروهک های ضد انقلاب و جریان های انحرافی و داشتن پرونده قضایی اشتهار دارند از سوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گیلان استعفا دادند.
رهنورد افزود: این افراد از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان  لاهیجان رد صلاحیت شده بودند اما در بررسی مجدد توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان، صلاحیت شان تایید شد.
 وی با اشاره به اینکه نماینده و امام جمعه شهرستان لاهیجان هم با تایید صلاحیت این افراد مخالف بودند گفت: این درحالیست که آقای دلخوش رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی استان، به ما اطمینان داده بود که این افراد تایید نخواهند شد.
رییس هیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی گیلان هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان بر اساس ماده ۴۸ قانون انتخابات، با مراجعه به نظرات مراجع چهارگانه، به این نتیجه رسید که مستندات کامل نیست  و بر اساس رافت اسلامی این افراد را تایید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه