رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان:

عده‌ای در پوشش ستاد انتخابات برای کاندیدای خاص تبلیغ می‌کنند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در گیلان گفت: عده‌ای در پوشش ستاد انتخابات برای کاندیدای خاص به‌راحتی تبلیغ می‌کنند.

عده‌ای در پوشش ستاد انتخابات برای کاندیدای خاص تبلیغ می‌کنند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری عصر امروز در جلسه هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شورای نگهبان گیلان با اشاره به اینکه انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است اظهار کرد: در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری حضور پر شکوه مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی سبب بالندگی جمهوری اسلامی ایران است.

وی، تبلیغات قانونمند را حق طبیعی تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: تمام دست‌اندرکاران انتخابات نباید اعتماد عمومی مردم در سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شورای نگهبان در گیلان با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد درصدد لطمه وارد کردن به مفهوم ارزشمند مردم‌سالاری دینی هستند، تصریح کرد: حسب گزارش‌های رسیده، حضور برخی از افراد در روستاها و تبلیغ مستقیم برای کاندیدای خاص با ایجاد هراس، توهین به شعور سیاسی و فرهنگی مردم است.

اشجری متذکر شد: این روزها از ابداع‌های افرادی که با ادعای قانون‌مداری وارد عرصه می‌شوند و هنجارهای انتخاباتی را درهم می‌ریزند این است که کاندیدای مورد نظر آنها به موفقیت برسد.

وی با اشاره به اینکه اقدام قانون‌شکنانه مذکور در سایه اقدام‌های برخی دولتمردان در روزهای اخیر پدید آمده است، بیان کرد: عده‌ای در لفافه اقدام‌های دولتی دست به تبلیغ گسترده می‌زنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شورای نگهبان در گیلان، نقش صدا و سیما در مقطع حساس کنونی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: انعکاس حضور کسانی که تابلوی تبلیغ دولت به دست گرفتند و فعالیت‌های مرتبط با دولت را بهانه می‌کنند جفا به نامزدهای انتخاباتی دیگر است.

*صدا و سیمای مرکز گیلان بدون گرایش به کاندیدای خاص به انعکاس اخبار بپردازد

اشجری با تأکید براینکه صدا و سیمای مرکز گیلان باید هوشمندانه و بدون گرایش به کاندیدای خاص به انعکاس اخبار بپردازد، یادآور شد: ایجاد شائبه جانبداری با پخش برخی از افتتاح پروژه‌ها با گزارش افراد منتسب به دولت، صدا و سیما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: افرادی که به طور آشکار اقدام به قانون‌شکنی می‌کنند در واقع زمینه را برای هتک حیثیت نامزدهای انتخابات دیگر فراهم می‌کنند ضمن اینکه امروز فضای آلوده و مسموم برخی از کانال‌ها و شبکه‌های مجازی به پشتوانه این قانون‌شکنی و بدعت‌های ناثواب پدید آمده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شورای نگهبان در گیلان تصریح کرد: کسانی که دست به اقدام خلاف قانون می‌زنند باید آگاه باشند اعمال ناهنجار و قانون‌شکنانه آنها از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

اشجری با بیان اینکه نهادهای نظارتی تمام خلاف‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند، تصریح کرد: جای تأسف است عده‌ای در پوشش ستاد انتخابات برای کاندیدای خاص به‌راحتی تبلیغ می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه