دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان عنوان کرد؛

استفاده استاندار گیلان از امکانات دولتی برای تبلیغ روحانی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: استاندار گیلان از امکانات دولتی به منظور تبلیغ رئیس جمهور کنونی استفاده می‌کند و این خلاف آشکاری است که در دولت راستگویان و درستکاران اتفاق افتاده است.

استفاده استاندار گیلان از امکانات دولتی برای تبلیغ روحانی

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه آرمان‌های جمهوری اسلامی و قانون اساسی به عنوان نقطه مشترک تمام جریان‌های سیاسی استفاده از مراکز دولتی و حکومتی در تبلیغ انتخاباتی تمام کاندیدها را ممنوع اعلام کرده است اظهار کرد: تمام نامزدهای ریاست جمهوری قدرت دستیابی به مراکز دولتی و امکانات آن را ندارند و این خلاف عدالت، اعتدال و امیدبخشی است.

وی ادامه داد: انتظار داریم دولتی که شعار آن اعتدال، تدبیر و امید است خلاف اعتدال دست به ظلم بزرگ استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای دولت مستقر نزند اما در کمال تأسف به صورت آشکار سخنگوی دولت و استاندار گیلان از امکانات دولتی به منظور تبلیغ رئیس جمهور کنونی استفاده می‌کنند و این خلاف آشکاری است که در دولت راستگویان و درستکاران با کمال تعجب اتفاق افتاده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه شاید با انسجام تمام فرمانداران و دهیاران بتوان به آرای مورد نظر دست پیدا کرد، متذکر شد: دولتی که براساس ظلم و تعدی استقرار پیدا کند پایه‌های سست دارد بنابراین انتظار می‌رود در مدت باقی‌مانده تا انتخابات از قانون‌شکنی‌های آشکار دست بکشند زیرا اگر التزام به قانون در جامعه سست شود امنیت سیاسی و اجتماعی برای هیچکس باقی نمی‌ماند.

مهدوی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به واسطه رعایت نکردن قوانین امنیت اقتصادی به مراتب نسبت به دولت‌های گذشته به خطر افتاده است به طوری که صاحبان سرمایه به دلیل نداشتن رانت به رکود، رخوت اقتصادی و ورشکستگی اقتصادی مبتلا شدند و از  طرفی وابستگان به قدرت و مراکز دولتی به رشد کاذب و فربگی ناروا و حرام مالی دست پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم عادی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و جوانان بیکار که دچار بحران‌های روحی، فکری، اعتقادی و دینی می‌شوند ظهور فاصله‌های طبقاتی پرسش برانگیز و مشکل‌ساز می‌شود، بیان کرد: پس از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی با کمال تأسف برای نخستین مرتبه مردم زحمتکش و محروم به جای استقبال از رئیس جمهور با هجوم و اعتراض خواهان دور شدن او از جمع خود شدند.

فعال اجتماعی گیلان، خروجی قانون‌شکنی‌ها به پشتوانه قدرت موجود را افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسؤولان به‌خواب رفته مغرور از خواب بیدار شوند.

*توازن نداشتن فرصت تبلیغاتی برای تمام نامزدها جلوه استبداد نرم است

مهدوی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های استبداد نرم توازن نداشتن فرصت تبلیغاتی برای تمام نامزدهای انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: اگر معترضان به توزیع سیب‌زمینی در دوره‌های انتخابات گذشته همچنان قائل به رعایت عدالت و انسجام قانون هستند، نباید تمام حقوق به تعویق افتاده بازنشستگان در ماه منتهی به انتخابات پرداخت شود یا یارانه اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و … که باید در طول سال‌های گذشته پرداخت می‌شد، اکنون پرداخت شود.

وی به اعلام انزجار رئیس جمهور نسبت به مردم فریبی مردم در تبلیغات و مناظره‌ها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور از مردم فریبی‌های مهندسی شده مالی به پشتوانه ذخیره صندوق مالی امتناع کرده یا اعلام کند آیا کمک و پرداخت یارانه به دهک‌های پایین اجتماعی امکانپذیر است زیرا در قبال وعده‌های رقبای انتخاباتی می‌گویند نمی‌شود اما اکنون در ماه انتخابات صندوق بیت‌المال باز شده و اگر قرار است تنها در این ماه پرداخت شود آن را به همه اعلام کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان متذکر شد: اگر کشش مالی دولت تا حد مذکور بوده به چه دلیل تاکنون حقوق محرومان، کشاورزان و دهک‌های پایین اجتماعی را نپرداختند ضمن اینکه هنوز فیش مدیران دستگاه‌های دولتی رقم‌های نجومی را نشان می‌دهد و اعلام کنند این پول‌ها از کجا آمده است.

مهدوی با اشاره به اینکه به اقرار دولتمردان ارز حاصل از فروش نفت به صورت مستقیم وارد کشور نمی‌شود و در قبال آن باید کالا وارد کنیم، بیان کرد: دولت اعلام کند پول‌های پرداختی به بازنشستگان، معلمان، کشاورزان و مددجویان از کدام محل تامین می‌شود.

*استفاده از امکانات دولتی به نفع رئیس جمهور زیبنده معاون استاندار گیلان نیست

وی به استفاده از امکانات دولتی برای برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: شایسته و زیبنده معاون استاندار نیست که به طور علنی از امکانات دولتی به نفع رئیس جمهور مستقر و نامزد پوششی او استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه