دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان:

انتظار می‌رفت پزشکیان در مقابل توهین‌به امام رضا(ع) واکنش نشان دهد/هدف بزرگداشت نیمه شعبان توجه به مستضعفان است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان گفت: برخی نامزدهای شوراها و ریاست جمهوری برای جلب آرا از هر شیوه‌ی نادرستی استفاده می کنند.

انتظار می‌رفت پزشکیان در مقابل توهین‌به امام رضا(ع) واکنش نشان دهد/هدف بزرگداشت نیمه شعبان توجه به مستضعفان است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران نیمه ی شعبان را روز بزرگی برای مستضعفین جهان دانست و اظهار داشت: جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی خود را مکلف می داند تا با همت رسانه های متعهد و ارادتمند به مقام منجی بشریت در ایجاد گفتمان مهم تعظیم شعائر دینی نهایت تلاش خود را به کار گیرد.
دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی به فضاسازی های اعیاد شعبانیه اشاره کرد و افزود: موسسات، کانونهای مذهبی و مساجد می بایست برای جهت دهی درست به این روز عزیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته و ناظر به دغدغه ی برگزاری جشن های نیمه ی شعبان که در سالهای اخیر هم شان این روز عزیز نبوده اند به برگزاری جشن های معنوی بپردازند.
وی با بیان اینکه هدف از بزرگداشت نیمه ی شعبان توجه به مستضعفان است تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر و در برخی مکان ها این مجالس تبدیل به مجالس لهو و لعب شده است و جبهه ی فرهنگی انقلاب برای بازیابی این سنت حسنه در نظر دارد شب نیمه ی شعبان را احیا کند چرا که امام زمان (عج) راس مستضعفین عالم اند.
مهدوی با اشاره به گسترش فقر در جهان و در مقابل آن گسترش فساد و فحشا توسط جاهلان زمانه خاطر نشان کرد:  امام زمان بعنوان پدر مهربان جامعه ی بشریت در این ایام نابسامان پر از درد و غصه است چگونه می شود نتیجه ی ارادت به چنین امامی در زاد روز آن حضرت عده ای از شیعیان به مجالس لهو مشغول باشند؟
دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب مهم ترین عمل بزرگداشت نیمه ی شعبان را دعا و مناجات با خدا برای تعجیل در فرج حضرت عصر دانست و یادآور شد: جای تاسف است که برخی مساجد و حسینیه ها که پایگاه های معنویت هستند به واسطه ی فهم نادرست مجالس مربوط به این عید با شکوه را همراه با لهو و لعب برگزار می کنند.
وی با بیان اینکه به واسطه ی همزمانی ایام انتخابات و اعیاد شعبانیه جشن نیمه ی شعبان ممکن است وهن آلود و توام با هو و لعب باشد گفت: جبهه ی انقلاب از رسانه ها می خواهد تا در نشر تفکر ناب محمدی کوتاهی نکرده و برای برگزاری جشن هایی در خور ساحت مقدس بقیه الله مواجهه ی فعالانه داشته باشند.
مهدوی با اشاره به اعلام مراکز معتبر برای احیای شب نیمه ی شعبان توسط جبهه ی فرهنگی انقلاب افزود: مراکز و مساجد برگار کننده ی جشن نیمه ی شعبان که به درستی این فرهنگ را تبلیغ و ترویج کنند متعاقبا اعلام خواهند شد.
وی با بیان اینکه زادروز ولادت امام زمان (عج) روز مستضعفین است و در این روز باید به مجحرومین رسیدگی کرد اظهار کرد: با توجه به این که در این روز امام عزیزمان ۱۱۸۳ ساله خواهند شد در نظر داریم ۱۱۸۳ بسته ی فرهنگی کمک به محرومین را آماده کنیم که هرکدام از این بسته های هدایا به ارزش ۱۱۰ هزار تومان خواهد بود.
دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: از آنجایی که این حرکت فرهنگی و انسان دوستانه با کمک خیرین و مردم اتفاق خواهد افتاد، مردم ولایتمدار و اردتمند به امام عصر می توانند هدایای خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۳۷۶۳ به نام هیأت رزمندگان اسلام استان واریز کنند.

مهدوی با بیان اینکه این امر برای تقویت روحیه ی تعاون و همدلی در روز نیمه ی شعبان انجام خواهد گرفت تاکید کرد: برای نهادینه کردن سنت حسنه ی کمک به محرومین و مشارکت کلیه ی مساجد و مراکز ارزشی، نهادهای انقلابی باید برای ترویج جشن های متناسب با شأن امام زمان در این زمینه فعالیت پر رنگ داشته باشند.

وی با اشاره به لوث نمودن جشن‌های نیمه‌ی شعبان توسط برخی مراکز و افراد متذکر شد: اگر مبلغین، ائمه ی جمعه و اصحاب رسانه در این زمینه برای احیای جشن‌های درخور نیمه‌ی شعبان حرکت نکنند، در قبال دلشکستگی امام حی و حاضر مسئول خواهند بود.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب با اشاره به اینکه برخی نامزدهای شورای شهر و ریاست جمهوری برای جلب آرای مردم از هر شیوه ی نادرستی استفاده می کنند تصریح کرد: نامزدها پیش از جلب رضایت مردم باید رضایت امام زمان را مد نظر داشته باشند، چرا که خوف این می رود به دلیل نگاه جناحی در یکی از ستاد های انتخاباتی رحم به حریم امام رضا نشده باشد!
مهدوی از عدم عذرخواهی فرد توهین کننده به مقام امام رضا ابراز نارضایتی کرد و افزود:  از آقای پزشکیان و هم طرازان و هم مسلکان وی انتظار می رفت واکنشی غیرتمندانه  و ولایتمدارانه نسبت به این امر داشته باشند!
وی ادامه داد: این افراد موظف بودند فارغ از رقابت های جناحی و سیاسی در قبال این توهین ها اغماض نمی کردند اما در سایه ی شوم رقابت های انتخاباتی در این کشور به جای اظهار برائت از هتاکان به حریم اهل بیت و حریم شکنان به نوعی از آنها حمایت نیز شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه