طرح روسیه مثبت است / درباره تصویب طرح حمله در کنگره مطمئن نیستم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شش شبکه تلویزیونی این کشور، طرح ارائه شده از سوی روسیه برای نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه را مثبت خواند.

طرح روسیه مثبت است / درباره تصویب طرح حمله در کنگره مطمئن نیستم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، “باراک اوباما” در این مصاحبه اعلام کرد : پیشنهاد روسیه برای نظارت بر تسلیحات شیمیایی سوریه یک پیشرفت قابل توجه است.

اوباما طرح مسکو را بالقوه مثبت نامید، اما تاکید کرد که بدون تهدید نظامی، احتمال کمی وجود داشت که بتوان به نقطه فعلی رسید.

اوباما در خصوص رایزنی با روسیه در این خصوص گفت : از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، خواسته ام تا با همکاری با مسکو این نکته را تعیین کند که آیا می توان طرح روسیه در مورد سوریه مبنی بر نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه را عملی کرد یا خیر.

اوباما تاکید کرد که اگر نتایج همکاری جان کری با مقامات روسیه در این زمینه مثبت باشد وی نیز آن را می پذیرد.

در طرح مسکو، از حکومت سوریه خواسته شده است تا تمام سلاحهای شیمیایی خود را تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد.

“سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه، دیروز دوشنبه  پس از دیدار با “ولید المعلم” همتای سوری خود، گفت : روسیه طرفدار استقرار سلاحهای شیمیایی سوریه تحت کنترل جامعه بین المللی است، با این شرط که این اقدام از دخالت نظامی در این کشور جلوگیری کند.

این پیشنهاد روسیه با استقبال سوریه روبرو شده است.

این پیشنهاد بعد از صحبت های جان کری در لندن مبنی بر اینکه اگر سوریه تسلیحات شیمیایی خود را تحویل بدهد آمریکا طرح حمله به این کشور را متوقف می کند، از سوی روسیه ارائه شد .

اوباما در این مصاحبه همچنین سخنان روز گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، را مورد تایید قرار داد و گفت : مطمئن باشید اگر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تسلیحات شیمیایی این کشور را تحت کنترل جامعه بین الملل قرار دهد من گزینه حمله نظامی را کنار می گذارم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان داشت که مطمئن نیست کنگره به طرح حمله به سوریه رای مثبت بدهد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه