مرضیه محمودی
باز هم کارگران باید سانسور شوند؛

از اعتراض شدید کارگران معدن به روحانی تا ماله کشی رسانه ای مسئولان بر اتفاقی نادر در ایران + سند

بازدید امروز روحانی از معدن زغال سنگ آزادشهر در حالی رقم خورد که کارگران معدن این حضور را آغشته به رنگ و لعاب تبلیغاتی و انتخاباتی می دانستند و با شعار «عزا عزاست امروز» به استقبال روحانی آمدند.

از اعتراض شدید کارگران معدن به روحانی تا ماله کشی رسانه ای مسئولان بر اتفاقی نادر در ایران + سند

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»: بیش از ۵ روز از وقوع حادثه در معدن زغال سنگ یورت آزادشهر و مرگ دردناک معدنچیان می گذرد اما رییس جمهور امروز تصمیم می گیرد برای بازدید از این معدن به استان گلستان سفر کند.

این بازدید با حضور جدی محافظان و از داخل خودرو صورت گرفت و این در حالی بود که کارگران معدن این حضور را آغشته به رنگ و لعاب تبلیغاتی و انتخاباتی می دانستند و با شعار «عزا عزاست امروز» به استقبال روحانی آمدند.

در این بین یکی از کارگران بازمانده معدن آزادشهر خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور آمدن شما الان فایده ای ندارد اینجا ۴۰ نفر مرده اند و ۷۰۰ کودک یتیم شده اند.

وی ادامه داد: شما می دانید با ماهی یک میلیون یا ۸۰۰ هزار تومان زندگی کردند یعنی چه؟ تا حالا کجا بودید؟! ما سال گذشته ۱۴ ماه حقوق نگرفتیم و با همسرانمان به فرمانداری آمدیم آیا صدای ما را نشنیدید؟!

وی با بیان اینکه من درد دارم بگذارید دردم را بگویم چون دیگر رییس جمهور اینجا نمی آید تا ۵۰ نفر نمیرد رییس جمهور اینجا نمی آید، گفت: در این معدن ۱۷۰۰ متر بدون تهویه زیر رمین رفته، معاون استاندار می گوید این معدن گاز نداشت بیاریدش اینجا تا ببینم کجا گاز نداشته! همه شان دروغ می گویند.

این کارگر ادامه داد: به قرآن مجید نان نداریم بخوریم، تا الان کجا بودید. بیمه های ما را نمی ریزند. بیمه ما را به اسم آرایشگری می زنند تا سقف زیان آور به آن ندهند.

 وضعیت معدنچیان معدن یورت و خانواده های قربانی این حادثه از نظر مالی و روحی به شدت آسیب پذیر است، کارگران معدن احساس می کنند دولت هیچ توجه ای به آن ها ندارد اما از سویی دیگر رسانه های حامی دولت و مسئولانی که قافیه را باخته اند با بستن چشمان خود بر روی حقیقت با ماله کشی بر اعتراضات شدید کارگران معدن سعی می کنند بار دیگر از مشکلات مردم به نفع منافع سیاسی خود استفاده کنند.

زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در حالی سعی می کنند از روحانی که بعد از ۵ روز به محل حادثه رفته است یک قهرمان بسازد که علی ربیعی وزیر کار که اتفاقا امروز نیز همراه رییس جمهور بود بدون هیچ اشاره ای به مشکلات کارگران و معدنچیان گویی اتفاقات امروز را به فراموشی سپرده است و دغدغه دیگری را در فضای مجازی دنبال می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه