انتشار کتاب نویسنده آمریکایی توصیه‌شده رهبر انقلاب پس از ۲۰ سال

رمان «آمریکایی» اثر هاوارد فاست از سوی نشر اسم به نمایشگاه کتاب رسید.

انتشار کتاب نویسنده آمریکایی توصیه‌شده رهبر انقلاب پس از ۲۰ سال

به گزارش ۸دی، به نقل از فارس، نشر «اسم» دو رمان از نویسنده آمریکایی را منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد کرد.

رمان «آمریکایی» اثر این نویسنده آمریکایی که از زمره نویسنده‌های چپ آمریکایی محسوب می‌شود از سوی نشر اسم توسط فریدون مجلسی ترجمه و در ۴۳۲ صفحه با قیمت ۳۲هزار تومان روانه بازار نشر شده و در نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود.

همچنین رمان «آخرین مرز» با ترجمه فریدون مجلسی نیز اثر دیگری از این نویسنده است که از سوی این نشر منتشر خواهد شد و با قیمت ۲۷ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

هاوارد ملویل فاست رمان‌نویس چپ آمریکایی بود که با نام‌های مستعار ای. وی. کانینگهام و والتر اریکسون نیز قلم زده است. او نوشتن را در سنین پایین آغاز کرد و نخستین داستانش را به نام «دو دره» در سال ۱۹۳۳ منتشر کرد. فاست پس از نگارش چندین رمان و داستان، در ۱۲ مارس ۲۰۰۳ در الد گرینویچ کانکتیکت درگذشت.

رهبر معظم انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی که در سال ۷۷ برگزار شده بود به رمان «آمریکایی» و نویسنده آن اشاره کرده بودند: «من نمیدانم شما چقدر با وضع دمکراسیهای غربی و انتخابات آن‌جا آشنا هستید. هرچه در این زمینه اطّلاع پیدا کنید و معلوماتتان بیشتر شود، به ناکامی دمکراسی غربی و تحزّب -که پایه‌ی آن دمکراسىِ آن‌چنانی است- بیشتر پی خواهید برد. کتابی هست که بعید است شما آن را مطالعه کرده باشید – لابد کمتر وقت میکنید بخوانید- این کتاب از یک رمان‌نویس معروف امریکایی به نام «هوارد فاست» است – ظاهراً هنوز هم زنده است و شاید ده، دوازده جلد کتاب دارد؛ بنده هم بعضی از کتابهایش را دارم و خیلی از آنها را خوانده‌ام- او یک رمان‌نویس بسیار خوبی است؛ قدری هم چپ میزند؛ البته چپ به‌اصطلاح امریکاییها. میدانید در اصطلاح امریکاییها، چپ کسی است که یک ذرّه اسم عدالت و تأمین اجتماعی و امثال این واژه‌ها را بر زبان بیاورد و یا در کتابی بنویسد. او کتابی دارد به نام «آمریکایی» که شرح حال شخصی است که پدر و مادرش از یکی از کشورهای ظاهراً اروپای شرقی، با آن زحمات از اقیانوس اطلس عبور کردند و همراه با مهاجران اروپایی، خودشان را به امریکا رساندند و دنبال شغل و کار و نان بخور و نمیر بودند. ظاهراً در امریکا این‌طور است که کسی که در آن‌جا متولّد شود، امریکایی است؛ یعنی شهروند آن‌جاست. برای آن شخص هم که اشاره کردم، شناسنامه‌ی امریکایی گرفتند؛ با این‌که پدر و مادرش امریکایی نبودند. در این کتاب، مراحل رشد و تربیت و پیشرفت و دوره‌ی کلاس قضایی دیدن و قاضی شدن و بالاخره وارد مبارزات انتخاباتی شدن این فرد شرح داده شده است. در مقدّمه‌ی کتاب هم مترجم مینویسد که این رمان است، اما واقعیت دارد؛ شرح حال فلان کس معروف در فلان ایالت امریکاست. آدم وقتی این کتاب را میخواند، واقعاً میفهمد که انتخابات یعنی چه!»

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه