نماینده تالش بزرگ مطرح کرد:

استخدام ۵۰۰ نفر از بستگان و هم حزبی ها در اداره ورزش و جوانان/ لابی‌های قدرت اجازه استیضاح وزیر را ندادند

نماینده تالش بزرگ گفت: در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم با نفوذ لابی‌های قدرت رای به استیضاح وزیر داده نشد.

استخدام ۵۰۰ نفر از بستگان و هم حزبی ها در اداره ورزش و جوانان/ لابی‌های قدرت اجازه استیضاح  وزیر را ندادند

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، محمود شکری ظهر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: تا قبل از ادغام سازمان ورزش و جوانان جایگاه خاصی برای پیگیری‌های کارهای تخصصی حوزه جوانان وجود داشت و در زمینه ورزش هم مرجع سازمان تربیت بدنی بود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس تصریح کرد: با ادغام این دو سازمان که هیچ توجیحی برایش نمی‌توان یافت عملاً شاهد ناکارآمدی در حوزه مباحث تخصصی جوانان هستیم.

وی با اشاره به اینکه فقط یکی از خواسته‌های جوانان توجه به امر ورزش است گفت: ما در بخش نظارتی مجلس مطرح می‌کنیم “در حوزه جوانان چه اقداماتی صورت گرفته است” که اصلاً کسی پاسخگو نیست که چه کاری صورت گرفته است.

شکری با تاکید بر اینکه چند سال است سئوال می‌کنیم اعتبارات مربوط به حوزه جوانان سازمان ورزش و جوانان را چه‌کار کردید گفت: کسی پاسخگوی اعتبارات مختص حوزه جوانان نیست و تازه می‌گویند اعتبارات آن صفر است در حالی‌که قبلاً اعتبارات خاص جوانان وجود داشت.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال عنوان کرد: متاسف هستیم که با ادغام چند ساله این دو سازمان تخصصی اعتباراتش هم گم شده است و کسی در وزارتخانه ورزش و جوانان پاسخگوی این پرسش نیست که برای جوانان چه‌کار کردید.

وی با اشاره به اینکه در خود سازمان ورزش و جوانان هنوز خودشان نمی‌دانند که چقدر اعتبار و ردیف بودجه برای جوانان اختصاص یافته است افزود: هیچ برنامه‌ای برای جوانان از وزارت ورزش و جوانان ارائه نمی‌دهند چون اصلاً جوانان پای کار نیستند.

شکری با بیان اینکه جوانان اصلا در صحنه تصمیم‌گیری‌ها و نظرسنجی‌ها حضور ندارند گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان پاسخ دهد که تا کنون با جوانان چه صحبتی داشته و چقدر در نظرسنجی‌ها از مطالبات آنها بهره برده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ‌‌اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان حتی با رفتارها و حرکت‌های غیرقانونی با به‌کارگیری ۵۰۰ نفر از جوانان بستگان و آشنایان و هم حزبی‌های خودشان بدون برگزاری آزمون عدالت را از بین برد.

وی با تاکید بر اینکه مدیرکل ورزش و جوانان باید پاسخگوی این بی‌عدالتی باشد گفت: وقتی با ابزار نظارتی سئوال  مطرح می‌شود که چرا این رویداد در استان گیلان رخ داده ‌معامله‌های پشت صحنه  برچسب مخالف دولت بر نماینده مردم زده می‌شود.

شکری با اشاره به اینکه تنها ابزار نمایندگان مردم  تحقیق و تفحص و استیضاح است افزود: در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم با نفوذ لابی‌های قدرت رای به استیضاح  وزیر داده نشد و ۸ هزار میلیارد از صندوق ذخیره فرهنگیان بیرون رفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه