بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان؛

برخی دانشگاهها در گیلان می خواهند دانشجویان سیاسی نباشند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان ضمن بیانیه‌ای از امنیتی کردن فضای دانشجو و مقابله با فعالیت‌های سیاسی دانشجویان انتقاد کرد.

برخی دانشگاهها در گیلان می خواهند دانشجویان سیاسی نباشند

به گزارش ۸دی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی گیلان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در واکنش به برخی مسئولان دانشگاهها با برخی فعالیت های سیاسی دانشجویان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی

این روزها شاهدیم که تشکل های دانشجویی بعضاً منتقد دولت، برای اجرای برنامه های روشنگری و تبیین رویکردهای انتخاباتی و همچنین توضیح کارنامه چهارساله‌ی دولت تدبیر، با مشکلات عدیده‌ای در دانشگاه ها مواجهند؛ مخالفت های فراقانونی که در تضاد صریح با نص قوانین بالادستی مربوطه است و تنها دانشگاه ها را به امنیتی شدن و عدم شور و شعور انتخاباتی سوق می دهد.

حضور مسئولینی محافظه کار در پست های حساس، که خواهان رخوت و کندی در جنبش دانشجویی و زدودن روح مطالبه از دانشجوی تراز انقلاب اسلامی هستند، دانشجویی که مقام معظم رهبری خواهان سیاسی بودن و عدالتخواهی از اوست، باعث عدم وصول دانشجویان و تشکل ها به حق قانونی شان شده است.

چه می شود که سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان که مسئول امور شهرستان های کمیته دانشجویی ستاد آقای روحانی نیز هست، اقدام به جمع نمودن محتواهای عدالتخواهانه و مطالبه گرانه بسیج دانشجویی نموده است؟!
و نمونه هایی از این دست که این روزها شایع شده است.

آیا این نقض قانون و ایستادن در مقابل روح آزادی بیان در دانشگاه نیست؟!
دولت اعتدال که رفع فضای امنیتی از دانشگاه ها را همه جا در بوق و کرنا می کند، چگونه چنین بی قانونی هایی را توجیه می‌کند؟!
چرا دستانی همواره خواهان قطع کردن روح سیاسی از دانشجو هستند؟
مگر نشنیدید که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خدا لعنت کند دستانی را که می خواهند دانشجو سیاسی نباشد»
چنین بدئت های خطرناکی فضای مطالبه گری در استان را خدشه دار ساخته و عدم نقدپذیری دولت اعتدال را بیش از پیش نمایان می سازد.

آقایان! فضای دانشگاه را امنیتی نکنید؛ بگذارید دانشجویان و موذنان این جامعه واقعیت ها را تبیین سازند و صدای گویای جامعه خود باشند.

اگر امروز با همت همه ی تشکل ها و جنبش دانشجویی جلوی این بی قانونی ها و امنیتی شدن فضا گرفته نشود و نگذاریم دانشجویان ذیل چتر قانون، بدون لکنت مطالبات خود از دولت ها و مسئولین را مطرح سازند، راه را بر دانشجوی فعال متدین انقلابی بسته ایم که فرصت سوزی های عظیمی را در پی خواهد داشت.

والعاقبه للمتقین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه