ظریف به ما نمایندگان گفت که اگر مرا استیضاح هم کنید صحبتهای محرمانه با آمریکایی ها را بازگو نخواهم کرد

حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد رشت، گفت: در گفتگوی بعضی از نمایندگان مجلس و آقای ظریف وی بیان کرد که حتی اگر استیضاح هم شوم، یک کلمه از توافق نامه نخواهم گفت و محرمانه است .

ظریف به ما نمایندگان گفت که اگر مرا استیضاح هم کنید صحبتهای محرمانه با آمریکایی ها را بازگو نخواهم کرد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، “همایش توافقات ژنو” باحضور حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

حجت الاسلام نبویان در این مراسم ضمن تبریک نزدیک شدن به ایام دهه فجر، بیان داشت: در شرف این دهه سرافراز نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ما با شعار ” استقلال ازادی و جمهوری اسلامی بنا شده است.

نبویان با بیان اینکه پیام مهم انقلاب ما عزت و استقلال مردم است، افزود: پپیام انقلاب اینست که مانباید نوکر باشیم.

نماینده مجلس مردم تهران خاطرنشان کرد: استقلال پیام انقلاب ماست که باید حفظش کنیم بنظر من باید تمام وظیفه مسئولین ما در حفظ  عزت مردم باشد.استقلال مردم متعلق به مردم است وانقلاب آمده که احیا کند این هدفهای والای انسانی را ,الان که مامهم ترین بحثمان “انرژی هسته ای” است جای بسی سوال دارد که این عزت و استقلال مردم  زیر سوال برده میشود.

نبویان با اشاره به توافقات ژنو، گفت: من با یقین میگویم در توافق نامه ژنو عزت ما اصلا حفظ نشد. حتی رهبر مان حضرت آقا خیلی صریح بیان داشتند که به مذاکرات جاری خوش بین نیستم به مردم هم برسانید که ملت بیدار باشند که اتفاقات مهمی برسر عزت ملی خواهد افتاد.

حجت الاسلام نبویان تاکید کرد: تحریم بین الملل ۲بخش دارد یکی تحریم یک جانبه که از طرف آمریکاست، یقینا کاری پیش نخواهد برد و دیگری تحریم چند جانبه است آنجا که برای ملت ما مشکل اساسی و بحرانی ایجاد نموده است همین تحریم چند جانبه که از طرف “اتحادیه اروپا”است که سرمایه مهم ما من جمله بانکی و نفتی در تحریم است.

وی افزود: آن تحریمی که بالاتر از نفت است بانکهای ماست که آمریکا از تیرماه پارسال کل بانکهای دنیا را بر علیه ما تحریم نموده است. هدف مذاکرات بازی برد برد است که آنها یقین یابند که ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و پرونده تحریم بانکی و نفتی ما که خطرناک ترین است از آژانس بیرون آید.

وی تاکید داشت: در گفتگوی بعضی از نمایندگان مجلس و آقای ظریف وی بیان کرد که حتی اگر استیضاح هم شوم، یک کلمه از توافق نامه نخواهم گفت و محرمانه است .

وی در این همایش متن کامل توافق نامه ژنو را برای حضار خواند که از آن به این نتیجه رسید که تمام امور انرژی هسته ای کشورمان بدون اجازه امریکا  انجام نشود.

وی گفت: من حتی چندین بار آقای عراق چی را در برنامه گفتگوی شبکه ۲به منظره دعوت نمودم که اگر متن توافقات به نفع کشور است بیایید در حضور مردم صادقانه شرح دهید. از جمله نکات قابل  تامل اینست که هیچ جای این توافق نامه نیامده که ایران حق غنی سازی دارد. و تمامی متن توافق نامه با وضوح کامل بیان میدارد که ما استقلال و عزتمان چنان که باید و شاید حفظ نشده و این اصرار آقایان که کسی از این توافق نامه چیزی متوجه نشود شاید دلیل محکم این مظلوم واقع شدن استقلال مردمی است که به پای آن خونها ریخته شده است.

در پایان نبویان خطاب مسئولین مذاکره کننده گفت: مذاکره کنید، اما اقتصاد و بیکاری را از یاد نبرید، مذاکره کنید ولی هیچ وقت ملت ایران را ذلیل نکنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
خب اگه به تو و امثال تو میگفت که دیگه محرمانه نمیشد. از اول قرار بود مذاکرات محرمانه باشه و این حسن نیت آقای ظریف رو نشون میده. حالا شما این وسط دنبال چی هستی من نمیدونم. 8 سال امور هسته ای دست شماها بود. نتیجش چی شد؟[...] اقتدار داشتیم پس چرا عامه مردم رای به تغییر این عزت و اقتدار دادن؟!!! یعنی منظورتون اینه که مردم متوجه این عزت و اقتدار نشدن؟!!! خیلی دوست داشتم جواب این سوالمو جناب نبویان می دادند. جالبتر از اون هم این بود که همین دوستان در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مدام سیاستهای هسته ای روحانی رو زیر سوال می بردن و به اون انتقاد می کردن. ولی باز هم مردم به روحانی رای دادن. خب معنی و مفهوم این چیزا چیه؟!!! کسی جوابشو میدونه؟!!! یا مردم متوجه مسائل میشن یا نه. جوابش کدومه؟!
ناشناس در پاسخ به پویا
عزیز مردم ایران، یعنی اون کسایی که به روحانی رای دادن نون شب چربتر رو بیشتر میپسندند تا عزت رو......بعدشم اون چه محرمانه ایه که دشمنمون یعنی امریکا واسرائیل بدونن(البته اگر امریکا رو دشمن بدونی) ولی نمایندگان مجلس ومردم از اون خبردار نشن.....میدونی چرا باید ندونن چون یه جایی کار لنگ میزنه .. یا اینکه اقایون، اصولگراها رو بیشتر دشمن و طرف حساب خودشون میدونند تا امریکا رو.
ako
آقای نبویان ،درهیچ جای این توافق نامه نیامده که ایران حق غنی سازی ندارد.آقای ظریف یکبار ضمن اراءه گزارش درکمسیون امنیت ملی علی رغم تاکید برعدم درج خبر به بیرون ، متاسفانه خبر توسط برخی اعضای کمسیون به بیرون درز کرد بدین سبب آقای ظریف آن موضع گیری را کرد . به قول شاعر _دانی که چراراز دلم باتو نگفتم _طوطی صفتی طاقت اسرار نداری
در حاشیه