یک فعال رسانه ای:

رسانه ملی درباره مجری مناظره‌ها پاسخ دهد!

اعلام انتخاب ایشان به عنوان مجری مناظره ها زمانی بوده است که ایشان به عنوان مجری تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی در تاکستان قزوین حضور داشته است!

رسانه ملی درباره مجری مناظره‌ها پاسخ دهد!

به گزارش ۸دی، رضا ربیعی از فعالان رسانه ای ضمن یادداشتی نوشت:

آنچه به انتخابات ریاست جمهوری با همه اهمیت آن، حساسیتی مضاعف می بخشد مناظره زنده تلویزیونی کاندیداها است که تحقق بخش یکی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر “حضور حداکثری مردم” پای صندوق های رای می باشد.

اما این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که ساز و کارها و تدبیرهای اتخاذ شده برای انجام مناظره ها ، اصل “سلامت انتخابات” و لزوم صیانت از آرای مردم به عنوان “حق الناس” را نیز که تاکید دیگر رهبری نظام است نه تنها مخدوش نسازد بلکه کمترین شائبه ای را نیز در این باره برنیانگیزد!
انتخاب مجری ای که از هر نظر از سایرین متمایز و برجسته باشد از جمله مهمترین تدبیرها برای مناظره تلویزیونی کاندیداها به عنوان “مهمترین ، شاخص ترین و پربیننده ترین قالب تبلیغاتی و البته تاثیرگذارترین عامل در شناخت و انتخاب “نامزد اصلح” است.
اما آیا در انتخاب مجری مناظره ، این موضوع رعایت شده است؟
آنچه مسلم است آقای حیدری از زبده ترین ، مجرب ترین و البته جزو باسوادترین مجریان تلویزیون است و مجری دو دوره اخیر مناظره های انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
اما به نظر می رسد یک تفاوت اساسی بین مناظره های این دوره با دوره قبل (سال ۹۲) وجود دارد که بدان توجه لازم نشده است وآن رعایت اصل بیطرفی در انتخاب  مجری مناظره است.
اگر رسانه ملی در نظر داشت که در مناظره های این دوره نیز از وجود آقای حیدری استفاده کند می بایست از حضور ایشان به عنوان مجری تبلیغات انتخاباتی کاندیداها ممانعت به عمل می آورد، اما متاسفانه اعلام انتخاب ایشان به عنوان مجری مناظره ها زمانی بوده است که ایشان به عنوان مجری تبلیغات انتخاباتی آقای روحانی در تاکستان قزوین حضور داشته است!
اکنون این سوال در رسانه ها و خصوصا شبکه های مجازی با درج فیلم و مطلب در تیراژ بالا مطرح است که چرا برای چنین مساله بسیارمهم، تدبیری اساسی اتخاذ نشده است؟
علاوه بر آن، ساز و کاری که برای  قرعه کشی نامزدها و سوالات مربوط به آنها در صحنه زنده مناظره اتخاذ شده ، خود عامل تشکیک دیگری است و در حالی که انتخاب سیستم ماشینی برای انجام قرعه کشی ها می توانست در از بین بردن هر گونه شبهه و شائبه ای کمک کند اما انجام قرعه کشی به طور دستی و توسط همان مجری به شوایب دامن زد !
با توجه به موارد یاد شده لازم است برای سومین مناظره -که در ضمن تاثیرگذارترین مناظره نسبت به دو مناظره قبلی خواهد بود- تغییرات بایسته انجام شود تا هم اعتبار سازمان صدا وسیما به عنوان یک رسانه فراگیر و ملی حفظ شود و مهمتر از آن ، ایجاد هرگونه شائبه ای در خصوص سلامت انتخابات بکلی منتفی گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه