دبیر خانه کارگر گیلان در گفتگو با 8دی خبر داد؛

تعطیلی شرکت کاشی خزر با تسهیلات میلیاردی دولت/ نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده گیلان بالا است

دبیر خانه کارگر گیلان با اشاره به بالابودن آمار بیکاری جوانان تحصیلکرده در گلان گفت: شرکت کاشی خزر با اینکه تسهیلاد میلیاردی از دولت دریافت کرده اما به تعطیلی کشیده شده است.

تعطیلی شرکت کاشی خزر با تسهیلات میلیاردی دولت/ نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده گیلان بالا است

حسن ایزدی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اشتغال را در گرو تولید دانست و اظهار داشت: اگر تولید مد نظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد و رونق بگیرد، دنبال آن اشتغال هم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فقط به کسب درآمد منتهی نخواهد شد بلکه در نتیجه اشتغال پایدار آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کند، افزود: بسیاری از افرادی که معتاد می شوند و دنبال بزه کاری های اجتماعی می روند از اصلی ترین عامل آنها مسئله بیکاری و فقدان شغل است.

دبیر خانه کارگری گیلان به تعطیلی متوالی کارخانجات و شرکت ها مخصوصا شرکت کاشی خزر در شهرک سفید رود رشت اشاره داشت و گفت: اکنون در کارخانه کاشی خزر که چند سال اخیر تازه به خط تولید آمده چندین میلیارد تومان وام و تسهیلات مالی دریافت کرده است اما اکنون تعطیل شده و هزار کارگر آن تعطیل شده اند.

ایزدی با بیان اینکه این شرکتها از تسهیلات دولت استفاده کرده اند، اظهار کرد: دولت به این شرکت وام داده است و کارگرانی که در آن مشغول بکار بودند اکثر جوان بودند و در پی این شغل خود، زندگی مشترکی را شروع کردند اما اکنون بیکار شده اند.

وی افزود: کارگران این شرکت اکنون از بیمه بیکاری استفاده می کنند اما این بیمه هم انقضایی دارد و در مقطعی به اتمام می رسد.

دبیر خانه کارگر تشکیلات گیلان از پیگیری های استاندار در جهت جریان انداختن چرخه تولید در کارخانجات اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان در پی تعطیلی های کارخانه جات و شرکت های گیلان پیگیر است و مستقیما مواردی را به مدیران مربوطه تذکر می دهد.

ایزدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته می شود نجفی استاندار گیلان پیگیری شرکت های تعطیل است، آیا پیگیری های استاندار منتج به نتیجه مقبول و معقولی شده یا خیر، اظهار کرد: در بسیاری از موارد با پیگیری های استاندار در کارگروه رفع موانع تولید شرکت ها و مسئولان کمک می کنند و استان از نظر تسهیلات دهی به کارخانجات رتبه زیر پنجم در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه اختلافات بین شرکا و وارداتی که به صورت قاچاق یا قانونی وارد کشور می شود منجر شده تا تولید داخل و فروش کارخانجات کاهش پیدا کند، ادامه داد: وضعیت کارگری در سال ۹۵ نسبت به سالهای قبل آن بهتر شده است اما این بدان معنا نیست که اشتغال در جامعه رشد داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان به لزوم حمایت مسئولان استان در جهت تداوم کار کارگران و کارخانجات تاکید کرد و گفت: جوانان با استعداد و تحصیلکرده ای دارد اما نرخ بیکاری این قشر از تحصیل کنندگان در استان بالا است که انتظار داریم با جلساتی که با نمایندگان و مدیران خواهیم داشت این وضعیت بهبود پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه