در نمایشگاه بین المللی کتاب؛

وزیر کار از غرفه کشور چین کتاب خرید!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دو کتاب هم از بخش بین‌الملل خریداری کرد.

وزیر کار از غرفه کشور چین کتاب خرید!

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید خود از بخش‌های مختلف  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سری به غرفه کشور چین زد و دو کتابی را که مسلمانان چینی تالیف کرده بودند، خرید.

 

 

جالب اینکه این کتاب به زبان عربی تالیف شده و در غرفه چین عرضه می‌شود؛ بخش مسلمان نشین چین به لحاظ صنعت کشاورزی، باغداری و موقعیت جغرافیایی مشهور است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ دولت یازدهم بیشترین میزان واردات از کشور چین را در طول جمهوری اسلامی داشته است. اگر میانگین واردات از چین در دولت یازدهم را با میانگین ۱۰ میلیارد دلار در نظر بگیریم و در سال ۹۲ با دلار ۳۰۰۰ تومان، ۹۳ با دلار ۳۳۰۰ تومان، در سال ۹۴ با دلار ۳۵۰۰ تومان و در نهایت در سال ۹۵ با دلار ۴۰۰۰ تومان در نظر بگیریم به عدد جالب توجه ۱۳۸۰۰۰ میلیارد تومان می رسیم که افزایش ۷۸ هزار میلیارد تومانی واردات از چین در دولت روحانی را دارد.

 

این موضوع در روزهای تبلیغات انتخاباتی تبدیل به یک شوخی در فضای مجازی شده که کارگران چینی نیز برای رای آوردن روحانی تبلیغ میکنند زیرا آن ها بیش از جوانان ایرانی در ایجاد شغل دولت روحانی سهم داشته اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه