از ادعای “افراد خودسر” تا توهم “دولت سایه”! / چرا دولت به دنبال سرپوش گذاشتن بر همه‌ی ناتوانی‌های خود است

در ایران اما، یک جریان سیاسی، از همه ناتوانی‌های خود “علت موهوم”ی می سازد برای استمرار حضور خود در راس هرم قدرت!! عبارت “دروغ محض” را برای رد چنین ادعاها و بهانه‌ها اختراع کرده‌اند!

از ادعای “افراد خودسر” تا توهم “دولت سایه”! / چرا دولت به دنبال سرپوش گذاشتن بر همه‌ی ناتوانی‌های خود است

به گزارش ۸دی، رضا ربیعی از فعالان رسانه ای استان گیلان ضمن یادداشتی نوشت:

در همه جهان، رسم بر این است که دولتی که به هر دلیلی نتواند از انجام وظایف ذاتی ای که قانون اساسی آن کشور بر عهده اش گذاشته است برآید ، ضمن عذرخواهی از پیشگاه ملت، استعفا را بر ادامه خدمت ترجیح داده، عرصه را به دیگر مدعیان واگذار می نماید.

در ایران اما، یک جریان سیاسی، از همه ناتوانی های خود “علت موهوم”ی می سازد برای استمرار حضور خود در راس هرم قدرت!!

عبارت “دروغ محض” را برای رد چنین ادعاها و بهانه‌ها اختراع کرده اند!

-جریانی که طی ۲۰ سال حاکمیت خود بر قوه اجرایی و مقننه کشور، نتوانسته موضوع ادعایی خودساخته “لباس شخصی ها” و توهم “دولت سایه”  را حل کند تا توانایی اش از چالش خارج شود، همان بهتر که از عرصه محاسبات سیاسی و تداول قدرت کشور بکلی حذف شود.

برای کشورداری با این شیوه، نیازی به “رجل سیاسی” برخوردار از یک تشکیلات سیاسی عریض و طویل دارای حدود ۴۰ سال تجربه و قدمت و با عقبه ای متشکل از لیبرال ها و دموکرات ها و سلطنت طلبها و اپوزیسیون داخلی و خارجی و… نیست! بلکه هر شخص دیگری از عهده اداره کشور برخواهد آمد و اگر هم ناکام ماند، توسل به ادعای دولت سایه و نظایر آن اسباب تبرئه او خواهد شد!!

امروز کیست که نداند:
– رییس جمهور ، در ضمن “رییس شورای عالی امنیت ملی کشور” نیز هست!
– رییس جمهور، در عین حال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام” نیز هست!
– رییس جمهور، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا” نیز هست!
– رئیس جمهور، رییس شورای عالی فضای مجازی کشور” نیز هست!
– رییس جمهور ، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی” نیز هست!
– رییس جمهور مجری قانون اساسی است و برای اجرای آن قسم یاد کرده است!
و …
یعنی رییس جمهور در راس هرم کلیه مراجع سیاست گذاری و تصمیم سازی اعم از سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و… کشور قرار دارد، بنا براین باید بتواند با استفاده از تشکیلات مدیریتی این دستگاه عریض و طویل (دستگاه اجرایی کشور) و با استفاده از کلیه منابع تحت الارضی و فوق الارضی و بیش از ۸۰ درصد کل بودجه کشور و بر پایه تعامل با سایر ارکان نظام و به کارگیری روابط و مناسبات قدرت کشور، حقوق ملت را استیفا نموده، به اداره کشور بپردازد.

با این تفاصیل، هرگونه ادعا در خصوص “تدارکاتچی” بودن دولت، توهم “دولت سایه”، بهانه “لباس شخصی ها و افراد خودسر” و نظایر آن، صرفا وسیله ای است برای:
-فرار از پاسخگویی
-سرپوش گذاشتن بر ناتوانی های خود
-مظلوم نمایی کاذب جهت تشویش اذهان و  جلب آرا و مادام العمر سازی سیطره حزب و جریان سیاسی متبوع خود بر کشور.
و…
بدیهی است که چنین کنش سیاسی به هیچ وجه با “روح مردمسالاری” سازگاری ندارد هر چند که جریان سیاسی مورد اشاره، خود را “پدر مردمسالاری”  کشور دانسته، مدعی صیانت از “جمهوریت” باشد!

این گونه روشها، اگرچه در کوتاه مدت و در دوره ای خاص جواب می داد اما با آشکار شدن ناتوانی این طیف از جریان سیاسی در اداره کشور، مردم دیگر فریب تاکتیک “بغض در گلو” و “گریه در پیشگاه ملت” از قاب تلویزیون را از آنان نخواهند خورد!

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه