امام جمعه سیاهکل:

اختلاف سلیقه ها در انتخابات نباید منجر به خرسند دشمن شود

امام جمعه سیاهکل با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اختلاف سلیقه ها نباید به خورسندی دشمن بیانجامد و باید در عین اختلاف باید با یکدیگر دوست باشیم.

اختلاف سلیقه ها در انتخابات نباید منجر به خرسند دشمن شود

به گزارش ۸دی به نقل از درسیاهکل، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، ضمن تسلیت شهادت ۹ تن از مرزبانان کشورمان، اظهار داشت: اشرار از خاک پاکستان برای این مرزبانان کمین زدند و آنها شهید کردند.

وی تأکید کرد: از دیپلماسی کشور این تقاضا را دارم که با قدرت ورود کند. اسامی و نام های آنها مشخص است، اگر پاکستان همکاری نکرد؛ در خاک پاکستان تقاص شهدای ما را بگیرد. نباید کاری کنیم که دشمن سوء استفاده کند.

امام جمعه سیاهکل با اشاره به در پیش بودن انتخات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب، گفت: امام در صحیفه خودشان جلد ۲۱ صفحات ۴۶ و ۴۷ در رابطه با انتخابات بیاناتی داشته اند که از همه شما می خواهم به آن رجوع کنید.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل افزود: نامزدی که حرمت رقیب را رعایت نکند چگونه می تواند حافظ اسلام باشد. نامزدهای ریاست جمهوری باید نگاهشان به داخل کشور باشد.

وی در رابطه با دشمنی های دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به دنبال دودستگی و تفرقه افکنی در داخل کشور هستند، تصریح کرد: سلیقه های مختلف در داخل کشور وجود دارد و همانطور که امام فرمودند؛ این اختلاف نظر مانند مباحثه طلبه ها است که در هنگام بحث با یکدیگر طوری صحبت می کنند که افراد فکر می کنند با هم درگیر شده اند، اما بعد از پایان بحث با یکدیگر دوستانه رفتار می کنند.

امام جمعه سیاهکل افزود: اگر در ملتی اختلاف سلیقه نباشد این ناقص است. اختلاف سلیقه و اختلاف رأی باید باشد، اما نتیجه نباید این باشد که با هم دشمن شویم. این اختلاف سلیقه ها نباید به خورسندی دشمن بیانجامد. در عین حال که اختلاف داریم باید با یکدیگر دوست هم باشیم.

شکسته دل با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی تضعیف و یا توهین نباید باشد، خاطرنشان کرد: حیثیت و آبروی مؤمن در اسلام جایگاهی زیادی دارد و اگر در فردی مشکلی وجود دارد نباید آن را در بین مردم بیان کرد.

وی با بیان اینکه نباید احساسی رفتار کنیم و بعد بگوییم که چرا شهر مشکل دارد، گفت: در انتخابات گاهی احساسی عمل می کنیم. قبل از اینکه برنامه ها را ببینیم، فرد را انتخاب کرده ایم. باید برنامه را ببینیم و بعد شخص مورد نظر را انتخاب کنیم.

امام جمعه سیاهکل ابراز کرد: برخی می گویند فلانی فامیل من است و یا از من قسم گرفته که به او رأی بدهم. این کار اشتباهی است. قسم نابجا اصلا قبول نیست. باید برای شهر و روستای خودمان انتخاب دقیق کنیم.

شکسته دل ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای فعلی شهر سیاهکل، بیان کرد: من نمیگویم به چه کسی رأی بدهید. اگر همینها خوب هستند به اینها رأی بدهید، اما اگر افراد بهتری وجود دارند به آنها رأی بدهید. انتخاب با شما مردم است، اما فردا نگویید که چرا اوضاع شهر اینگونه است.

وی با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات، گفت: نگویید افرادی که حضور دارند آن چیزی که من می خواهم نیستند، باید به آن شخصی که نزدیکتر است رأی داد و هر رأی ما مشتی به سمت دشمنان است.

امام جمعه سیاهکل ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج)، تصریح کرد: از سال گذشته برنامه خوبی آغاز شده که در آن این شب را احیا می کنند. از تمامی افرادی که توان مالی دارند می خواهم تا به برای برپایی این مراسم کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل ضمن تبریک روز سربازان گمنام، گفت: امنیت ما مدیون تلاش های عزیزان گمنام ما است که گاهی شب و روز را یکی می کنند، جان خود را در دست می گیرند و سینه چاک ملت ما هستند. من به آنها افتخار می کنم. اینها باعث کوری و ناکامی دشمنان ما می شوند که می خواهند در این کشور امنیت ما زیر سئوال برود.

وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) در سال ۳۳ هجری قمری و روز جوان، گفت: امیدوارم تمامی جوانان ما الگوی خودشان برای دنیا و آخرت را حضرت علی اکبر(ع) قرار بدهند.

امام جمعه سیاهکل افزود: ما در دینمان همه چیز را داریم و خداوند تضمین دنیا و تأیمن آخرت ما را برایمان فراهم کرده است. جوانان باید به جای الگو گرفتن از ضاهر دیگران، به سمت اهل بیت(ع) بیایند و با نشاط باشند و فعالیت های اجتماعی و ورزشی را دنبال کنند و تصمیم ساز باشند.

شکسته دل ضمن گرامیداشت روز بیماری های سخت و صعب العلاج و صلیب سرخ، ابراز کرد: این روز را به اعضای هلال احمر سیاهکل خداقوت و تبریک می گویم.

وی خطاب به اعضای هلال احمر، گفت: خدمت به مردم که شما به دادشان می رسید؛ معادل هیچ حدی نیست مگر آن حدی که خداوند برای آن تهیه کرده است.

امام جمعه سیاهکل ضمن گرامیداشت هفته معلم، بیان کرد: کار معلمان الهی است و خداوند به معلمان درود می فرستد. همه باید در ترویج علوم دینی فعال باشند، حتی معلمی که تدریس علوم دینی نمی کند می تواند دین را ترویج دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل افزود: مسئولین ما محصول معلمین گذشته ما هستند. از معلمان  فعلی می خواهم تا دانش آموزان را طوری تربیت کنند تا مسئولین خوبی برای آینده کشورمان باشند.

وی یادآور شد: سالروز بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی را گرامی می دارم و برای این بزرگان که برای زمینه سازی و حفظ ایمان ما تلاش کردند درود می فرستم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه