امام جمعه لاهیجان:

کارگران در مراسم روز کارگر شعار حق دادند / رئیس جمهوری انتخاب کنیم که به فکر اقشار ضعیف جامعه باشد

امام جمعه لاهیجان گفت: چرا باید در روز کارگر، کارگران شعار عزا عزاست سر دهند اگر چیزی هم گرفته باشند انگشت گذاشتند روی معضلی که وجود داشته است.

کارگران در مراسم روز کارگر شعار حق دادند / رئیس جمهوری انتخاب کنیم که به فکر اقشار ضعیف جامعه باشد

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهیجان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: اگر اصلح را انتخاب نکنیم باید چهار سال در جامعه حرص و جوش بخوریم، یکی از علایم هدایت این است که تعقل کنیم و انتخاب کنیم. انتخاب بهترین ها نوعی هدایت است.

وی افزود: انتخابات را فقط از منظر سیاسی نبینیم چرا که یک تکلیف دینی و شرعی هم بر گردن ماست که باید اصلح را انتخاب کنیم.  رای یک امانت است و نباید خیانت کرد و اگر علم نداریم از افراد خبره بپرسیم.  انتخاب احسن آثار و برکت بیشماری دارد، که در زندگی ما هم نمایان خواهد شد.

امام جمعه لاهیجان ادامه داد: وقتی رییس جمهوری را انتخاب کنیم که به فکر اقشار ضعیف جامعه است علاوه بر برکت معنوی، برکت دنیویی هم دارد.  اسلام از طرح شنیدن سخنان دیگران دلهره ای ندارد، دین اسلام دین تفکر، تعقل و استدلال است، بشنوید کسانی که معیارها را رعایت می کنند، شاخص هایی که مقام معظم رهبری تعیین کردند در کسی وجود دارد به او رای دهید.

وی گفت: اگر کسی لایق پست و مقامی نیست و آن را بدست آورد و اشغال کند به جامعه مسلمین خیانت کرده است.

عبدالله زاده با اشاره به حادثه معدن آزادشهر اظهار کرد: اتفاقات اخیر در کشور که دلخراش بوده و دل شیعیان به درد آمده است، برخی حوادث طبیعی است که هیچ دولت و ملتی نمی تواند حوادث مربوط به طبیعت را جلوگیری کند ولی مهارش امکان پذیر است. معدن زغال سنگ گلستان که تنی چند از کارگران در هفته کارگر جان سپردند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه قشر کارگر آسیب پذیر است گفت: برخی اوقات می شنویم که در حق کارگر اجحاف می شود، کارگر پیش خانواده اش مسئول است، واقعا بی شرمی است که در کارگاه های بزرگ کارگر را مخفی می کنند تا بازرس آنها را نبیند.

وی ادامه داد: چرا باید در روز کارگر، کارگران شعار عزا عزاست سر دهند، اگر چیزی هم گرفته باشند انگشت گذاشتند روی معضلی که وجود داشته است. کارگران را تکریم کنیم که اگر نباشند جامعه فلج خواهد شد. اولویت دولتمردان باید کار و اشتغال باشد.

عبدالله زاده با اشاره به حادثه شهادت رسیدن تنی چند از مرزبانان کشور در میرجاوه اظهار کرد: از طرف خاک پاکستان به این مرزبانان حمله کردند، این مسولیت را باید دولت پاکستان بپذیرد و این خیانتی که از طرف خاک آن کشور شده قبول کند، امروز در کشورهای اطراف اگر چنین تجمعی ایجاد شود یا وحشت و اضطراب است، دولت موظف است کسانی که در این جنایت دست داشتند را مشخص کند و از آنها جواب بخواهد.

وی با بیان اینکه سند افتخار جمهوری اسلامی این است که به هیچ مرز، قوم و کشوری حمله ور نشده ایم و با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت : به این عزیزان که در حوادث تروریستی مجاهدت خاموش می کنند، در زمینه انهدام باند های قاچاق، مواد مخدر، امنیت کشور ما مدیون آنها هستیم، امروز سربازان گمنام چشم های جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه لاهیجان ضمن تبریک روز جوان و تولد حضرت علی اکبر افزود: در بعضی خانه‌ها جوانان بیکار هستند، هرچقدر هم بگوییم مشکل اشتغال را حل کردیم مردم باور نمی کنند، امیدواریم موانع مشکلات شغلی جوانان حل شود.

وی درباره انتخابات نیز اظهار داشت: نزدیک شدن به انتخابات که مناظرات نقش مهمی در روشنگری دارند، نامزدها خدمات دولت های قبل را ندید نگیرند، ما چه کردیم مهم است نه عملکرد گذشته، تخریب یکدیگر نپردازند، از دادن وعده های واهی بپرهیزند.  به قشر جوان توصیه میکنیم که در این ایام توجه ویژه ای به فرمایش رهبری داشته باشند.

امام معه لاهیجان در پایان گفت: این که عده ای می گویند برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد حقیقت ندارد و دروغ است، بلکه مردم سایه جنگ و دشمن را از کشور دور کردند. کره شمالی در مقابل آمریکا ایستاده و رییس جمهور آمریکا می گوید من مفتخرم که با او مذاکره کنم، چون محکم روی مواضع خود ایستاده است. از آن طرف عربستان خود را به آمریکا نزدیک تر کرده که عاقبت نوکری آمریکا ساز ناکوک آمریکایی ها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه