امام جمعه موقت رشت:

مسئولان پاسخگوی تأیید افراد معاند در شوراها باشند/ گرانی، رکود، تبعیض و بی‌عدالتی از مشکلات مردم است

امام جمعه موقت رشت گفت: در نظام جمهوری اسلامی چگونه می‌شود معاند علیه نظام برای انتخابات شوراها تأیید شود، کسانی که آنها را تأیید کردند باید پاسخگو باشند و این خواسته تمام جامعه است.

مسئولان پاسخگوی تأیید افراد معاند در شوراها باشند/ گرانی، رکود، تبعیض و بی‌عدالتی از مشکلات مردم است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی اظهار کرد: ولایت و حاکمیت ولی فقیه با شرایطی در جامعه است.

وی با بیان اینکه خداوند حتی در مورد پیامبر(ص) محدودیت‌هایی قائل است، افزود: ولی فقیه آن اختیارهایی که در شرع مقدس آمده را در جامعه اجرا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه رشت با بیان اینکه اصل‌های مختلف قانون اساسی چارچوب اختیارهای ولی فقیه را مشخص کرده است، ادامه داد: امروز در نظام اسلامی که دارای ولایت فقیه هستیم، مجلس خبرگان رهبری بر عملکرد ولی فقیه نظارت می‌کند.

وی فقاهت، عدالت و مدیریت را از ویژگی‌های ولی فقیه دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی عدالت اجازه نمی‌دهد ولی فقیه از مسیر حق و عدالت خارج شود.

شفیعی‌زاده به حادثه تلخ معدن گلستان اشاره کرد و افزود: حادثه معدن زغال سنگ قلب مردم ما را آزرده خاطر کرد، کسی که برای کسب روزی تلاش می‌کند ارزشمند بوده و حفظ جان مردم مهم است و مسؤولان نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی در شرق کشور، تصریح کرد: دشمنان خوشحال نشوند زیرا خون شهدا پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند، امنیت حاکم بر جامعه حاصل تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در کشور است و مبارزه با فساد کلان اقتصادی و برخورد با آن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام می‌شود.

امام جمعه موقت رشت به برگزاری انتخابات آینده کشور اشاره کرد و گفت: در فضای انتخاباتی هستیم، انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را در پیش داریم.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی چگونه می‌شود معاند علیه نظام برای انتخابات شوراها تأیید شود و کسانی که آنها را تأیید کردند باید پاسخگو باشند و این خواسته تمام جامعه است.

شفیعی‌زاده دادن با اشاره به اینکه فرصت یک‌هزار و ۵۰۰ دقیقه‌ای نامزدهای ریاست جمهوری در صدا و سیما فضای مناسبی برای انتخاب مردم را فراهم کرده است، یادآور شد: سرنوشت کشور در اختیار مردم است و حرف نهایی را ملت می‌زنند.

وی گفت: رفتارشناسی جمهوری اسلامی در ۳۷ سال گذشته اینکه در تمام انتخابات مشارکت حداکثری است، مشارکت حداکثری راهبرد جمهوری اسلامی ایران بوده زیرا امنیت را برای کشور به ارمغان آورده و دشمنان به نظام طمع پیدا نمی‌کنند.

 حضور مردم سایه جنگ را از سر کشور رفع کرد نه برجام

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه۵۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در کشور هستند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم سایه جنگ را از سر کشور رفع کرده نه برجام و مذاکره مشارکت حداکثری امنیت ملی را به همراه آورد.

وی با تصریح بر اینکه مشارکت حداکثری موجب تحکیم امنیت ملی می شود و کشور عزت پیدا می‌کند، گفت: مشارکت حداکثری موجب ماندگاری نظام می‌شود.

 شفیعی‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ترسیدن از دشمن ابتدای بدبختی بوده و بدترین حالت این است که مسؤولان کشور از دشمن بترسند، ترس از دشمن در را برای ورود دشمن باز می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات کاندیداهای ریاست جمهور متذکر شد: مناظره‌های تلویزیونی نشان داد که مسایل اقتصادی و معیشتی مطالبات مردم بوده و فردی که رئیس جمهور شد باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: گرانی، رکود، تبعیض و بی‌عدالتی و پدیدآمدن اشرافی که در بدنه حکومتی و دریافت حقوق‌های نجومی از مشکلات جامعه بوده و مردم خواستار برطرف کردن آن هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظام دینی است، یادآور شد: از مسایل فرهنگی نباید غافل شویم و ولنگاری فرهنگی شایسته جمهوری اسلامی نیست و اعتماد عمومی مردم و حکومت نباید در مناظره‌ها از بین برود و مردم نباید مأیوس شوند.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها آمار غلط به مردم ارائه نکنند، خاطرنشان کرد: نامزدها کاری نکنند مورد تمسخر مردم واقع شوند، استکبار هرگاه طمع کرد در انتخابات ما دخالت کند مردم سیلی محکمی به آن زدند.

وی متذکر شد: ملت ایران اجازه نمی‌دهد دیگران برای او تصمیم بگیرند و اگر بخواهند در انتخابات ما دخالت کنند مطمئن باشند مردم سیلی محکم‌تری به آنها می‌زنند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کیانی
نحوه برخورد هیات نظارت در تایید صلاحیت برخی از افرادی که سوابق ناپسندشان از هر نظر مشخص است جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی گذارد که یک برنامه هدفمند برای به دست گرفتن مدیریت شهری رشت از سوی یک جناح خاص درحال انجام است
در حاشیه