برتری گیلان در برپایی نمایشگاه‌های فصلی کشور

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور از برتری گیلان در برپایی نمایشگاه‌های فصلی و تخصصی در ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

برتری گیلان در برپایی نمایشگاه‌های فصلی کشور

به گزارش ۸دی نیوز، جلال‌الدین محمدشکریه در گفتگو با فارس با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های پاییزه در گیلان و جایگاه این استان در ارزیابی نمایشگاه‌های کشور اظهار کرد: گیلان جزو چند استان نخست کشور در ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه برپایی نمایشگاه‌های فصلی و تخصصی قرار دارد.

وی افزود: به دلیل ارتباط منسجم مجامع امور صنفی گیلان با دستگاه‌های ذی‌ربط و استقبال و رضایت مردم از نمایشگاه‌های تخصصی و فصلی گیلان، این استان در ردیف استان‌های نخست برپایی نمایشگاه‌های مذکور است.

*برپایی ۳۵۰۰ غرفه نمایشگاه پاییزه در تهران

نایب رئیس اول شورای اصناف کشور، با بیان اینکه همگام با دیگر استان‌ها برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه با محوریت مجامع امور صنفی از نیمه دوم شهریور جاری در حال برگزاری است، تصریح کرد: نمایشگاه فروش پاییزه در سطح استان تهران با برپایی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ غرفه نمایشگاهی از ۱۴ شهریور آغاز و تا ۲۲ همین ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در گیلان با در نظر گرفتن دو مرکز مستقل نمایشگاهی فرش گیلان و سالن وارش از ۲۰ شهریور جاری تا پایان همین ماه با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهر رشت برپا می‌شود.

به گفته محمد شکریه، برای عرضه اقلام در این نمایشگاه‌ها از تولیدکنندگان صنفی دعوت به عمل آمده است و کالای عرضه شده از تخفیف بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه‌‌ها، فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی منتخب نیز در نظر گرفته شده است که این واحدها با نصب پلاکارد مشخص شده‌اند.

*افزایش میزان تقاضا برای خرید کالای دانش‌آموزان در آستانه بازگشایی مدارس

این مسئول، از افزایش میزان تقاضا برای خرید کالای مورد نیاز دانش‌آموزان خبر داد و گفت: این تقاضا هر ساله در نیمه دوم شهریور با توجه به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس افزایش می‌یابد.

وی، شاخص کالای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها را شامل لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک دانست و یادآور شد: انجام این مهم به دلیل ایجاد تعادل در قیمت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها صورت می‌گیرد.

محمدشکریه، با بیان اینکه نمایشگاه‌ها نقش موثری در تعادل قیمت بازار دارند، تصریح کرد: هرساله استقبال مردم از نمایشگاه‌های پاییزه نسبت به مدت مشابه در حال افزایش است.

وی، با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های پاییزه دفترچه‌های دولتی و تنظیم بازار نیز برای دانش‌آموزان عرضه می‌شود، یادآور شد: این دفترچه‌ها علاوه بر نمایشگاه‌های فروش پاییزه از طریق صنوف منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز عرضه می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان رشت، عرضه کالای اساسی را نیز از مهم‌ترین عوامل برپایی نمایشگاه‌های پاییزه دانست.

وی متذکر شد: در کنار کالای ویژه بازگشایی مدارس،‌ دیگر کالای تنظیم بازار مانند برنج، شکر، مرغ منجمد و مواد غذایی با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

*کنترل و نظارت بر قیمت‌های نمایشگاهی

محمدشکریه، استقرار بازار سال و کمیته نرخ‌گذاری نمایشگاه برای کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از کم‌فروشی‌‌ یا گران‌فروشی در این نمایشگاه‌ها را از مهم‌ترین عوامل نظارت بر حقوق مصرف‌کنندگان برشمرد.

وی اضافه کرد: بازدیدکنندگان در صورت برخورد با کالای بی‌کیفیت و بالاتر از قیمت بازار می‌توانند با مراجعه به واحد بازرسی و نظارت در نظر گرفته شده در محل نمایشگاه شاهد رسیدگی در محل و اجرای حکم باشند.

 نایب رئیس اول شورای اصناف کشور، خاطرنشان کرد: در این راستا از همکاری موثر اداره کل تعزیرات حکومتی و معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت برخوردار هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه