اگر چرخ غنی سازی نچرخد، هیچ چرخی نخواهد چرخید/ مسئولین با پلمپ صنعت هسته ای عقب نشینی بزرگی کردند

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به تعلیق غنی سازی گفت: امروزه مسئولین با پلمب صنعت هسته ای و غنی سازی %۲۰ عقب نشینی بزرگی در مقابل دشمنان ایران کرده اند و آمریکا و رژیم صهیونیستی با عمل نکردن به قول هایشان ثابت کرده اند که نمی توان به آن ها اطمینان کرد.

اگر چرخ غنی سازی نچرخد، هیچ چرخی نخواهد چرخید/ مسئولین با پلمپ صنعت هسته ای عقب نشینی بزرگی کردند

رحیم احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت ۸دی نیوز با ذکر خاطره ای از پیش بینی فرزند شهیدش در مورد آینده هسته ای ایران، بیان نمود: مدتی بعد از انقلاب، غنی سازی اورانیوم در دولت هفتم و هشتم متوقف شد و مصطفی آن زمان در سایت هسته ای نطنز فعالیت می کرد، بعد از این که سایت تعطیل شد فرزندم قصد استعفا از سایت را داشت و من با تأکید بر این که خداوند گره گشا است منصرفش کردم.

وی در رابطه با چگونگی شروع به کار شهید در صنعت هسته ای تصریح کرد: یک گروه چهار نفره به سرپرستی مصطفی شروع به کار در این صنعت نمودند که به لطف خداوند تبارک و تعالی و پیگیری مجاهدانه آن ها به غنی سازی %۳.۵ و %۵ و در نهایت %۲۰ با مشارکت شهدای هسته ای به این امر دست یافتند.

احمدی روشن با توجه به سخن شهید هسته ای مبنی بر اینکه «باید با دست پر در صنعت هسته ای در مقابل استکبار جهانی و دشمنان صحبت کنیم» اظهار کرد: باید صنعت هسته ای را پشتوانه ای عظیم برای ملت ایران در نظر بگیریم. 

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به سخنان برخی از سیاسیون مبنی بر اینکه با تعلیق غنی سازی، چرخ زندگی مردم می چرخد تأکید کرد: اگر چرخ غنی سازی و هسته ای نچرخد، هیچ چرخی نخواهد چرخید زیرا مشکل دشمنان ما چرخ هسته ای نمی باشد و با نفوذ دشمنان بعدها انتظارات جدیدتری خواهند داشت.

ahmadiroshan

این پدر شهید با اشاره به عهد شکنی غربی ها در ادوار گذشته، ابراز نمود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با عمل نکردن به قول هایی مانند پایبند نبودن به امضاء توافق نامه سعدآباد و تعطیل کردن چرخه سوخت ایران ثابت کرده اند که نمی توان به آن ها اطمینان کرد و دشمن قسم خورده ما هستند، مگر آن که در آینده خلاف آن ثابت شود.

وی با بیان اینکه امروزه مسئولین با پلمب صنعت هسته ای و غنی سازی %۲۰ عقب نشینی بزرگی در مقابل دشمنان ایران کرده اند افزود: اگر به آن ها ثابت شده است که ایران به دنبال انرژی اتمی نبوده و خواهان صنعت صلح آمیز است باید آن ها هم اطمینان ما را به وسیله عمل به توافق نامه هایی که امضا کرده اند جلب کنند.

پدر شهید هسته ای ایران در توصیه ای به جوانان گیلانی برای ادامه دادن راه مصطفی شهید بیان نمود: توصیه ام به همه ی جوانان کشور به خصوص جوانان، دانشجویان و نخبگان گیلانی این است که ما در راه صنعت هسته ای سرمایه گذاری بزرگی انجام داده ایم اما هنوز خود را به جمهوری اسلامی و ملت ایران بدهکار می دانیم، اما یک توقع دارم که شهدا و دانشمندان ما شبانه روز زحمت کشیده اند و یک ودیعه از آن ها به عنوان میراث نزد ما مانده است که باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به تقاضای تغییر رشته برخی از دانشجویان کشور به رشته فیزیک هسته ای اظهار کرد: در سالگرد فرزندم که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد برخی از دانشجویان نامه هایی به سران سه قوه نوشتند که صنعت هسته ای را با زحمات شبانه روزی مجددا” به حد خود برسانند.

احمدی روشن در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم تصریح کرد: اگر ما ظاهر و فیزیک شهدا را از دست داده ایم اما به لطف خداوند مردمی این چنین فهمیده و شهید پرور نصیب ما شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
فعلا که با توافقات صورت گرفته و تعلیق غنی سازی 20 درصد که در 8 سال گذشته هیچ سودی واسه ما نداشت چرخهای صنعتمون داره به حرکت میافته و رونق و شکوفایی اقتصادی به کشور بر میگرده. روحانی مچکریم
در حاشیه