محمود شکری:

۲۱ واحد از ۲۳ واحد تولیدی شهرک صنعتی ماسال تعطیل است / تسهیلات به چه کسانی پرداخت شده است؟

محمود شکری گفت: گزارش داده اند که از ۲۳ واحد شهرک صنعتی، تنها ۲ واحد، آن هم به صورت نیمه فعال کار می‌کنند.

۲۱ واحد از ۲۳ واحد تولیدی شهرک صنعتی ماسال تعطیل است / تسهیلات به چه کسانی پرداخت شده است؟

به گزارش ۸دی، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در روستای معاف شاندرمن، به خبرنگار ماسال نیوز گفت: این واحد تولیدی پوشاک ۲۰ نفر نیرو در خود دارد اما ماه هاست در پاسکاری های اداری و گیر و دار دریافت پروانه اصلی و وام ۵۰ میلون تومانی مانده است.

نماینده تالش بزرگ با اشاره به جلسه ماه گذشته وی در اداره صنعت و معدن ماسال اظهار داشت: در آن جلسه از رئیس اداره صنعت و معدن خواستم تمامی واحدهای صنفی، کارگاه های تولیدی، ظرفیت های اشتغالزایی و موانع پیش روی شان را در گزارشی به من ارائه کنند تا جلسه‌ای با آنها گذاشته شود و مشکلاتشان رفع شود. اما بعد از گذشت ۱ ماه امروز یک گزارش کلی دریافت کرده ام که در آن جزئیات، تعداد فعالین و کمبودها و مشکلات این واحدها و علل تعطیلی کارگاه ها قید نشده است. به من گزارش داده اند که ۱۷۳ کارگاه تولیدی و صنفی داریم. یا از ۲۳ شرکت شهرک صنعتی ماسال، تنها ۲ واحد آن هم به صورت نیمه فعال کار می‌کنند.

شکری ادامه داد: یکی از شرکت ها در حضور آقای استاندار  متعهد به اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر شده بود اما بعد از رفتن آقای استاندار آن شرکت هم تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه باید اشراف دقیق بر واحد های شهرستان وجود داشته باشد تا نمایندگان مردم بتوانند به صورت موردی و دقیق پیگیر حل مشکلاتشان باشند، گفت: مسئولین شهرستان به عنوان متولی باید به بنده بگویند که چه کاری لازم است تا برای هر کدام از واحدها انجام دهیم. آیا امکان افزایش شاغل وجود دارد و متصدیان واحدها در قبال افزایش شاغلین چه نیاز دارند.

شکری افزود: قرارمان این بود که ظرفیت معدنی، ظرفیت صنعتی و صنفی شهرستان توسط آقای روحانی منش ریاست اداره صنعت و معدن بررسی شود. باید همه تولیدی ها را مرتب بررسی کنند و مشکلات را رصد کنند تا فکری به حالشان کنیم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به آمار استاندار گیلان در خصوص تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی ماسال عملا تعطیل است. باید شهرستان و محل دقیق پرداخت تسهیلات اعلامی از سوی استاندار محترم، مشخص شود.

وی در پایان با غیر عملی دانستن استخدام همه ی افراد در سمت های دولتی اظهار داشت: متاسفانه مشکلات توسط متولیان شناسایی نشده است. در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گذاری شده است است انتظار می رود تلاش ها در این راستا باشد. باید دولت از تولید و فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی حمایت کند.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه