مانیتورینگ بیگانه ها؛

رصد رسانه‌ های برون‌ مرزی؛ لاریجانی رسما به روحانی پیوست/ نظرسنجی المیادین درباره کاندیداها

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران در قالب اخبار کوتاه و گزیده از منظرتان می‌گذرد.

رصد رسانه‌ های برون‌ مرزی؛ لاریجانی رسما به روحانی پیوست/ نظرسنجی المیادین درباره کاندیداها

به گزارش ۸دی، اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه و گزیده از منظرتان می‌گذرد.

 

وب‌سایت امریکن تینکر: خاصیت انتخابات در ایران احتمال «شورش» پس از آن است[!] مناظره اول بر خلاف مناظره‌های سال ۸۸، پتانسیل تحریک مردم به شورش را نداشت.

 

 

رادیو زمانه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ درس عبرت گرفته است. بر خلاف انتخابات قبلی که اختلاف بین [آیات] یزدی و مصباح یزدی بر سر «کاندیدای اصلح» بالا گرفت و در نهایت علما و فضلا سردرگم ماندند، این‌بار جامعه مدرسین به‌طور یکپارچه و تمام قد پشت ابراهیم رئیسی ایستاده است.

 

 

رادیو فردا: این هفته شاهد تحولی اساسی در بین اصولگرایان بودیم و نزدیکان علی لاریجانی که قبلا جبهه اصولگرایان معتدل را تشکیل داده بودند، رسما ستاد انتخاباتی حامی روحانی را تشکیل دادند. بدین‌ترتیب جدایی لاریجانی از اصولگرایان تندرو که از سال‌ها پیش آغاز شده بود و در انتخابات ۹۴ به اوج رسیده بود، محقق شد و او به روحانی پیوست.

 

 

بلومبرگ: حسن روحانی با وجود حملات پرحجم منتقدان، همچنان در نظرسنجی‌ها از رقیبان خود پیش است. او از حمایت همزمان لاریجانیِ اصولگرا و خاتمیِ اصلاح‌طلب برخوردار می‌باشد.

 

 

وب‌سایت زیتون: انتظار می‌رود در مناظره دوم، روحانی و جهانگیری با استناد به آمار و واقعیت‌های بودجه‌ای، امکان بالا بردن یارانه‌ها را رد کنند و وعده کاندیداهای اصولگرا را زیر سؤال ببرند.

 

 

دویچه وله: کانال تلگرامی رهبر جمهوری اسلامی ایران، به نظرسنجی انتخاباتی دست زده است. در این نظرسنجی که صرفا بر اقتصاد متمرکز است، از کاربران پرسیده شده که مهمترین مشکل اقتصادی کشور را چه می‌دانند: بیکاری، گرانی یا رکود تولید؟

 

دویچه وله: اکثر تحلیلگران و رسانه‌ها در مقایسه روحانی و معاون اول او، امتیاز را به جهانگیری می‌دهند. بر همین اساس بحثی نیز میان حامیان و منتقدان روحانی درگرفته که چه‌بسا او به‌نفع جهانگیری انصراف دهد.

 

 

من و تو: برخی از فعالان ستاد رئیسی، اشخاصی هستند که به «احمدی نژاد قدیم» ارادت دارند، نه «احمدی نژاد منحرف».

 

 

نظرسنجی شبکه “المیادین” درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران:

– روحانی: ۵۲.۹ درصد
– رئیسی: ۳۲.۴ درصد
– هیچ‌کدام: ۱۱.۲ درصد
– نمی‌دانم (تصمیم نگرفته‌ام): ۳.۵ درصد

 

 

بی بی سی: تنها آقایان رئیسی و روحانی هستند که فعال‌تر از بقیه کاندیداها به سفرهای استانی می‌روند و رسانه‌ها اخبار مرتبط با آن‌ها را پوشش می‌دهند.

 

بی بی سی: یکی از اصلی‌ترین موضوعات تبلیغات کاندیداها، پرداخت یارانه بیشتر به مردم است؛ اما طرفداران جناح حامی دولت، افزایش یارانه را نشدنی می‌دانند.

 

 

* اشارات آقای جهانگیری در نطق تلویزیونی سه‌شنبه شب خود به مرحوم منتظری و همچنین تمجید چندباره وی از دولت اصلاحات، با استقبال و تشویق فعالان اپوزیسیون در فضای مجازی همراه شد.

? اکبر گنجی: شجاعت اسحاقی؛ منتظری، موسوی، خاتمی و هاشمی را به سیما برد.

? علی افشاری: جهانگیری از محدوده‌های خنثای سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه فراتر رفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه